شنبه 22 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 11736 12:09 1402/10/26
سعید قاسم زاده:

هدف شرکت تافکو ساخت قطعات باکیفیت است

دسته‌بندی: صنعت و معدن
سعید قاسم زاده:

هدف شرکت تافکو ساخت قطعات باکیفیت است

دسته‌بندی: صنعت و معدن

مدیرعامل تافکو گفت: بیش از ۲۵ هزار قطعه و تجهیز در این کارخانه بومی سازی شده است. محصولی که در داخل تولید می شود باید به کیفیتی به اندازه 80 تا ۹۰ درصد محصولی که در یک شرکت خارجی تولید می شود برسد تا بتوان از آن استفاده کرد. در بعضی موارد کیفیت محصولات ساخت داخل از مشابه خارجی آن هم بهتر است. برای حفاظت از محیط زیست تلاش میکنیم قطعاتی که میسازیم عمر مفید بیشتری داشته باشند.

مهرناز خوشبخت-  گروه صنعت و معدن

سعید قاسم زاده مدیرعامل تافکو در نشست خبری در «پنجمین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران» گفت: کار شرکت تافکو کار ساخت و بومی سازی قطعات خاص است. فولاد خوزستان در زمینه ساخت قطعات سابقه ۲۵ ساله دارد. بیش از ۲۵ هزار قطعه و تجهیز در این کارخانه بومیسازی شده است. دانش و تجربه شرکت فولاد خوزستان در اختیار شرکت تافکو قرار گرفته است. تلاش ما این است که در این شرکت ترکیبی از مهارت و تجربه پیشکسوتان و دانش و پویایی افراد جوان را در کنار هم قرار دهیم.

وی در ادامه گفت: هدف شرکت تافکو حل مسائل بسیار پیچیده فولاد در گام اول و در گام دوم حل مسائل صنایع دیگر است. در این راه با شرکت های دانش بنیان و پارک های علم و فناوری کار میکنیم. بیشتر قطعات ساخته شده در این شرکت برای فولاد خوزستان بود ولی با دیگر فولادسازان صحبت کردیم تا بتوانیم سرویس های خودمان را به آنها نیز ارائه کنیم. این شرکت به دنبال اختراع یا ساخت همه چیز نیست، بلکه نیاز صنعت را شناسایی کرده و با افراد توانمند برای برطرف کردن نیازها، قرارداد میبندد. 

وی در پاسخ به اینکه بومی سازی چه تاثیری بر قیمت و کیفیت محصولات داشته است، گفت: شرکتها باید به حاصل کار داخل اطمینان داشته باشند تا از محصولات داخلی استفاده کنند. باید محصولی ارائه شود که با کیفیت نمونه های خارجی برابری کند یا حداقل با درصد قابل قبولی نسبت به نمونه خارجی کار می کند که تولیدکننده و کارخانه دار ایرانی را راضی کند. خرید از خارج برای کارخانه دار ایرانی بسیار سخت است و ثبت و سفارش، مشکلات زیادی دارد در نتیجه به نفع کارخانه داران است که صنعت در داخل رشد کند زیرا در زمان و هزینه اش صرفه جویی میشود. 

وی در ادامه گفت: در ایران بومی سازی به نسبت ساخت قطعات جدید قدیمی تر است. در نوآوری فضای ابهام و عدم قطعیت وجود دارد. طبق آمار ریاست جمهوری تنها ۳۵۰ شرکت نوآور در کشور وجود دارد. نوآوری در کل کشور حوزه جدیدی است. 

وی در درباره فولاد سبز گفت: باید فولاد سبز در کشور تولید شود. با افزایش یک درجه دمای هوا، زمین به حالت غیرقابل برگشت خواهد رسید. در شرکت تافکو با افزایش کیفیت قطعات تلاش میکنیم قطعه چندین سال کار کند و در منابع کره زمین صرفه جویی شود.

 




https://jahaneghtesad.com/direct/11736


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |