شنبه 06 مرداد، 1403

کدخبر: 4898 21:02 1402/04/11

منطقه ویژه لامرد در کانون توجه سرمایه‌گذاران تولید محصولات منیزیم قرار گرفت

دسته‌بندی: تجارت ، بیزنس ، انرژی

منطقه ویژه لامرد در کانون توجه سرمایه‌گذاران تولید محصولات منیزیم قرار گرفت

دسته‌بندی: تجارت ، بیزنس ، انرژی

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد از انعقاد قرارداد سرمایه‌گذاری احداث مجتمع تولید شمش منیزیم با مشارکت بخش خصوصی در منطقه متبوعش خبر داد.

 کورش فتاحی در جمع خبرنگاران  با اشاره به اینکه منطقه ویژه لامرد در کانون توجه سرمایه‌گذاران تولید محصولات منیزیم اعم از محصولات شمش، اکسید و... قرار گرفته است، افزود: این مجتمع تولیدی جدید با حجم سرمایه‌گذاری افزون بر ۷ هزار میلیارد به صورت ریالی و افزون بر ۱۳ میلیون یورو به صورت ارزی، احداث خواهد شد و میزان اشتغال دوران بهره‌برداری، حدود یکهزار نفر برآورد می‌شود.

این مسئول ضمن اشاره به نقش حمایتی سازمان ایمیدرو در رفع موانع تولید و تأمین منابع برای توسعه امکانات و زیربناها در منطقه ویژه لامرد، اظهار کرد: شکوفایی و توسعه معدن و صنایع معدنی کشور نیازمند برنامه‌ریزی، تدبیر و سرمایه‌گذاری زیادی است که ایمیدرو با استفاده از ظرفیت های قانونی به دنبال هم افزایی، رشد تولید و توسعه پایدار در مناطق زیرمجموعه است.

به گفته فتاحی، منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی‌بر لامرد با توجه به ظرفیت‌های متعدد و متنوع خود، فرصتی مغتنم برای فعالان صنعتی و اقتصادی جهت سرمایه‌گذاری در طرح‌هایی نظیر آلومینیوم، پتروشیمی، فولاد، سیمان و سایر صنایع پایین دستی به شمار می‌آید.

منطقه ویژه لامرد به دلیل همجواری با معادن دولومیت، هم اکنون مورد توجه سرمایه‌گذاران تولید محصولات منیزیم قرار گرفته است که اکنون یک کارخانه تولید اکسید منیزیم نیز با مشارکت بخش خصوصی در این منطقه در دست ساخت قرار دارد.

برچسب: جهان اقتصاد ، بخش خصوصی ، سرمایه گذاری ، اخبار روز ، منطقه ویژه اقتصادی لامرد ، منیزیم ، کورش فتاحی



https://jahaneghtesad.com/direct/4898


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |