پنج شنبه 09 فروردین، 1403

کدخبر: 3029 16:14 1402/03/08

مشکل اکتشاف مهم‌ترین دلیل تعطیلی معادن استان زنجان

دسته‌بندی: صنعت و معدن

مشکل اکتشاف مهم‌ترین دلیل تعطیلی معادن استان زنجان

دسته‌بندی: صنعت و معدن

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: هم‌اکنون در استان ۴۴۷ محدوده معدنی ثبت شده وجود دارد که ۸۰ فقره سلب صلاحیت شده و ۳۶۷ فقره دارای بهره‌بردار است.

مجید گلشنی شامگاه دیروز ( ۷ خردادماه) در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ۳۶۷ فقره دارای پروانه بهره‌برداری هستند اما فعال نیستند، اظهار کرد: سال گذشته ۱۵۰ فقره معدن غیرفعال داشتیم که ۲۴ فقره آن در دو مرحله مستقیم و غیرمستقیم (مزایده) به چرخه فعالیت وارد شدند. 

وی با اشاره به اختصاص ۲ شعبه ویژه پیگیری مسائل مربوط به حوزه معدن در دادسرای زنجان، افزود: نداشتن بازار مناسب، نبود بخش‌های صنایع معدنی و وجود معارضان محلی اعم مشکلات واحدهای معدنی غیرفعال است‌. 

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه به دنبال گره‌گشایی مشکلات معادن غیرفعال هستیم، اذعان کرد: در بخش معدن نیازمند توجه جدی به امر اکتشاف، فرهنگ‌سازی و شناسایی زنجیره‌های مغفول و هدایت سرمایه‌گذاری‌ها هستیم.

این مسئول با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین دلایل تعطیلی یا غیرفعالی و نیمه‌فعالی معادن، مسئله اکتشاف است، ادامه داد: خوشبختانه در مسیر بازگشت حقوق دولتی معادن گام‌های موثری برداشته شده است. 

گلشنی با اشاره به اینکه بخش عمده بدهی‌هایی که داریم به سال‌های ۹۷ - ۹۸ برمی‌گردد و این برایمان نگران‌کننده است، خاطرنشان کرد: چون ضمانت‌نامه‌ها به روز نیست و ما برای این معادن ضرب‌الاجل تعیین کردیم که امیدواریم تا پایان خردادماه اقدامات خوبی در این حوزه انجام شود.

 

 

برچسب: معدن ، اکتشاف ، جهان اقتصاد ، تجارت ، صنعت ، مزایده ، زنجان ، پروانه بهره برداری ، اخبار روز ، مجید گلشنی



https://jahaneghtesad.com/direct/3029


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |