جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 1447 14:24 1402/01/18
نماینده مردم کنگاور :

مدیریت منابع ارزی، تورم را مهار می‌کند

نماینده مردم کنگاور :

مدیریت منابع ارزی، تورم را مهار می‌کند

عضو کمیسیون اقتصادی گفت: مدیریت منابع ارزی به کنترل و مهار تورم کمک خواهد کرد.

علی رضایی، نماینده مردم کنگاور، صحنه و هرسین و عضو کمیسیون اقتصادی در مجلس شورای اسلامی در خصوص تمهیدات اخیر بانک مرکزی برای مدیریت منابع ارزی به خبرنگار ایبِنا گفت: مدیریت منابع ارزی به کنترل و مهار تورم کمک خواهد کرد و چنانچه این تمهید جدید بانک مرکزی در مدیریت بازار ارز موفقیت قابل انتظار را به دست آورد، نتیجه مثبت آن در نهایت نصیب مردم خواهد شد.

وی در ادامه بیان کرد: سال جدید، سال مهار تورم از سوی مقام معظم رهبری نامگذاری شده است، برای دستیابی به این مهم باید همه وارد عمل شوند، زیرا تحقق شعار سال در نتیجه همکاری تمامی ارگان‌ها و نهاد‌ها میسر خواهد شد. به قول معروف یک دست صدا ندارد و تلاش یک یا دو دستگاه دولتی در این زمینه با عدم موفقیت روبرو خواهد شد که این امر سبب نارضایتی بیشتر مردم خواهد شد.

رضایی افزود: انشاالله بانک مرکزی در سیاست جدیدی که در پیش گرفته، موفق شود و شرایط در نهایت به سود مردم به پایان برسد.

نماینده مردم کنگاور، صحنه و هرسین در این خصوص یادآور شد: علاوه بر این موضوع باید توجه داشت که ارز وارداتی هم باید با مدیریت درست همراه باشد، زیرا همین مسئله گرچه در امور اقتصادی کشور راهگشا خواهد بود، اما افزایش نقدینگی را هم سبب می‌شود که تبعاتی مانند تورم و گرانی به دنبال دارد.

این عضو کمیسیون اقتصادی در ادامه تاکید کرد: ارز وارداتی چنانچه برای کالا‌های اساسی مورد استفاده قرار گیرد، بهینه خواهد بود، ولی وقتی با آن کالا‌هایی خریداری می‌شود که لوکس است و براساس نیاز مردم نیست، نه تنها کمک کننده نخواهد بود، بلکه بر تورم هم خواهد افزود.

 

منبع: ایبنا

برچسب: جهان اقتصاد ، بانک مرکزی ، کالاهای اساسی ، بازار ارز ، مهار تورم ، اخبار روز ، علی رضایی ، کنگاور ، صحنه ، هرسین ، ارز وارداتی



https://jahaneghtesad.com/direct/1447


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |