شنبه 06 مرداد، 1403

کدخبر: 9430 14:00 1402/08/21

لیست قیمت گوشی‌های شیائومی

دسته‌بندی: فناوری

لیست قیمت گوشی‌های شیائومی

دسته‌بندی: فناوری

در این مطلب به بررسی قیمت انواع گوشی شیائومی می پردازیم.

در بازار موبایل قیمت گوشی  ۱۲T Pro دو سیم کارت  با ظرفیت ۲۵۶ گیگابایت و رم ۸ گیگابایت مبلغ ۳۲,۰۰۰,۰۰۰ تومان خرید و فروش می شود.

قیمت انواع گوشی شیائومی

مدل ظرفیت دوربین/ مگاپیکسل قیمت / تومان
 ۱۲T Pro دو سیم کارت ۲۵۶ گیگابایت و رم ۸ گیگابایت ۲۰۰
۳۲,۰۰۰,۰۰۰
 ۱۱T Pro ۲۱۰۷۱۱۳SG ۵G دو سیم‌ کارت ۲۵۶ گیگابایت و رم ۱۲ گیگابایت ۱۰۸
۲۸,۰۰۰,۰۰۰
۱۳T Pro دو سیم کارت ۵۱۲ گیگابایت و رم ۱۲ گیگابایت ۵۰
۲۶,۲۲۰,۰۰۰
۱۳T دو سیم کارت ۲۵۶ گیگابایت و رم ۱۲ گیگابایت ۵۰
۲۰,۶۵۰,۰۰۰
Mi ۱۱ دو سیم کارت ۲۵۶ گیگابایت و رم ۱۲ گیگابایت ۱۰۸ ۱۸,۸۰۰,۰۰۰
Redmi K۵۰ دو سیم کارت ۲۵۶ گیگابایت و رم ۱۲ گیگابایت ۴۸
۱۷,۴۵۰,۰۰۰

 

رکود بازار مسکن از اتفاقاتی است که در بسیاری از کشورها، در زمان‌های مختلف، رخ داده است. در این شرایط، بازار مسکن بسیار ضعیف و ناپایدار می‌شود. علل اصلی رکود بازار مسکن شامل مشکلات اقتصادی، کاهش سرمایه‌گذاری، کاهش درآمدهای خانوارها، کاهش اشتغال و گرانی اجاره مسکن است. با این حال، برخی از عواملی مانند تغییرات سیاست‌های دولت و شرایط اقتصادی جهانی نیز می‌توانند در رکود بازار مسکن در برخی از کشورها تأثیرگذار باشند.

 

یک کارشناس اقتصاد مسکن اظهارکرد: اما باید توجه داشت که بازار مسکن شبیه به بازار طلا نیست که اصلاح قیمت‌ها با ریزش و کاهش انجام شود بلکه قیمت مسکن به دلیل چسبندگی قیمتی، وقتی به طور قابل توجه افزایش پیدا می‌کند، افزایش قیمت آن مدتی متوقف می‌شود تا تورم به آن برسد که به این دوره توقف افزایش قیمت، دوره رکود می‌گویند.

 

بررسی گوشی Xiaomi 12T Pro

هنگام خرید گوشی شیائومی ۱۲T Pro ابتدا با جعبه گوشی مواجه می‌شوید که از جنس مقوا و به صورت دو تکه ساخته شده است. شایان ذکر است که علی‌رغم اینکه هیچ پلاستیکی در ساختار جعبه گوشی وجود ندارد، کاملا محکم است و جلوه‌ای زیبا را نیز ارائه می‌دهد. اول از همه Xiaomi ۱۲T Pro با یک شارژر ۱۲۰ واتی HyperCharge در جعبه عرضه می‌شود که متاسفانه این فناوری برای شیائومی همچنان اختصاصی است. یک کابل USB Type-A به Type-C نیز در جعبه وجود دارد که بهتر است آن را در کنار شارژر نگه دارید؛ زیرا یک کابل اختصاصی با پین‌های اضافی است و برای اینکه شارژ سریع کار کند، به آن نیاز دارید. کمپانی شیائومی همچنین یک قاب شفاف زیبا برای Xiaomi ۱۲T Pro در جعبه قرار داده است که برای محافظت از بدنه گوشی مورد استفاده قرار می‌گیرد. لازم به ذکر است که هیچ آداپتور جک Type-C به ۳.۵ در جعبه وجود ندارد.

 

بررسی طراحی گوشی Xiaomi ۱۲T Pro

در قسمت طراحی از بررسی گوشی Xiaomi ۱۲T Pro باید بگوییم که گوشی جدید شیائومی طراحی بسیار کلاسیکی دارد که ممکن است گاهی اوقات برای بعضی از کاربران خسته کننده باشد. بنابراین ظاهر کلی بسیار ساده است و پنل پشتی نیز مطابق با ارگونومی دست به شکلی بسیار طبیعی خمیده است که برای قرار گرفتن در کف دست مناسب می‌باشد. ابعاد این مدل گوشی که به عنوان بهترین گوشی شیائومی شناخته می‌شود برابر با ۱۶۳.۱×۷۵.۹×۸.۶ میلی‌متر است و ۲۰۵ گرم وزن دارد. می‌توان گفت که این گوشی نه چندان سبک و نه خیلی سنگین است و تعادل خوبی را ارائه می‌دهد. پنل پشتی گوشی دارای روکش کمی مات است که از جذب لکه و اثر انگشت به خوبی جلوگیری می‌کند.

 

در مورد انتخاب رنگ گوشی باید گفت که شما می‌توانید Xiaomi ۱۲T Pro را در رنگ‌های مشکی، نقره‌ای و یا آبی خریداری کنید که همگی از زیبایی خاص خود برخوردارند و جلوه‌ای منحصر به فرد به محصول می‌بخشند. در قسمت پشتی گوشی همچنین جزیره دوربین به چشم می‌خورد که سنسور اصلی مستطیل شکل بزرگ و شکل کلی جزیره اطراف آن بسیار دوست داشتنی به نظر می‌رسند.

 

علاوه بر آن خطوط جدا کننده ظریف بین دو سنسور دوربین اضافی نیز زیبا به نظر می‌رسند و بقیه طراحی را تکمیل می‌کنند. در بررسی گوشی Xiaomi ۱۲T Pro باید گفت که هیچ چیز جالب یا قابل توجهی در مورد پنل جلویی گوشی وجود ندارد و با حاشیه‌های نازک اطراف نمایشگر تخت و یک حفره دوربین، همانطور که به نظر می‌رسد ساده است. این مدل گوشی هوشمند همچنین دارای یک فریم دوگانه است که بسیار ساده و در عین حال زیبا به نظر می‌رسد.

 

مواد و کیفیت ساخت گوشی شیائومی ۱۲T Pro چگونه است؟

درواقع در بخش ساخت و ساز همه موارد به خوبی کنار هم قرار داده شده است و هیچ شگفتی در آن وجود ندارد. شیائومی از یک طرح ساخت و ساز معمولی برای ۱۲T Pro استفاده کرده است که یک قاب میانی پلاستیکی همه اجزا را به هم متصل می‌کند و دو تکه شیشه در دو طرف آن چسبانده شده است. قسمت جلویی گوشی از شیشه گوریلا گلس ۵ کورنینگ ساخته شده در حالی که قسمت پشتی آن از شیشه‌ای با جنس نامعلوم ساخته شده است. بررسی گوشی Xiaomi ۱۲T Pro نشان می‌دهد که دستگاه دارای رتبه حفاظتی IP۵۳ است که باعث می‌شود شما بتوانید به راحتی از دستگاه خود در هوای مرطوب یا زیر باران استفاده کنید؛ اما نمی‌توانید آن را به طور کامل در آب غوطه ور کنید.

 

با این حال این گوشی همراه یک دستگاه بسیار خوش ساخت است که احساس بسیار خوشایندی را به شما منتقل می‌کند. شایان ذکر است که یک واشر لاستیکی قرمز رنگ به وضوح روی سینی سیم کارت قابل مشاهده است که در تماس کوتاه با آب شیرین مقاومت بالایی را نشان می‌دهد.

 

بررسی کنترل و اتصالات در گوشی Xiaomi ۱۲T Pro

در خصوص کنترلرها و نحوه قرارگیری گوشی Xiaomi ۱۲T Pro هیچ مورد عجیب و غریب یا نامناسبی وجود ندارد. به این صورت که دکمه پاور و تنظیم صدا در سمت راست قرار دارند و هر دو به خوبی قرار گرفته‌اند؛ در نتیجه برای استفاده راحت هستند و رضایت شما را به طور کامل جلب می‌کنند. سمت چپ گوشی کاملا خالی و بدون کنترل است؛ در حالی که بالای گوشی یکی از دو بلندگوی استریوی ۱۲T Pro را در خود جای داده است که از کیفیت بالایی برخوردارند و تجربه صوتی عالی را به ارمغان می‌آورند. علاوه بر این موارد، میکروفون ثانویه حذف نویز و یک سنسور مادن قرمز در قسمت بالایی گوشی قرار دارند که همگی عملکرد خوبی را ارائه می‌دهند. بررسی گوشی Xiaomi ۱۲T Pro نشان می‌دهد که قسمت پایینی یک بلندگوی اختصاصی دیگر و میکروفون اصلی را در خود جای داده است؛ اسلات نانو سیم کارت دوگانه نیز در این قسمت وجود دارد.

 

شایان ذکر است که پورت Type-C می‌تواند با استفاده از فناوری HyperCharge شیائومی، گوشی شما را با توان ۱۲۰ وات شارژ کند. علاوه بر آن می‌تواند صدا را پخش کند و از حالت میزبان USB برای اتصال لوازم جانبی مانند ماوس یا صفحه کلید پشتیبانی کند. می‌توان به این نکته نیز اشاره کرد که Xiaomi ۱۲T Pro فاقد جک ۳.۵ میلیمتری صدا، حافظه قابل ارتقا و LED اعلان است. در بررسی گوشی Xiaomi ۱۲T Pro همچنین به این مورد برخوردیم که گوشی دارای حسگر اثر انگشت اپتیکال زیر نمایشگر است که بسیار سریع و قابل اعتماد می‌باشد و امنیت داده‌های شما را به طور کامل تضمین می‌کند.

 

در حالی که در مورد قسمت جلویی دستگاه صحبت می‌کنیم، باید اشاره کنیم که دارای یک سنسور مجاورت سخت افزاری مناسب است که در قسمت کوچکی در قاب بالایی نمایشگر، سمت راست دوربین سلفی قرار گرفته است. در کنار آن نیز یک سنسور نور stK۳bcx قرار دارد و شیائومی ادعا می‌کند که سنسور دوم نیز در پشت آن وجود دارد. شیائومی ۱۲T Pro همچنین دارای یک ترکیب شتاب سنج به همراه ژیروسکوپ Ism۶dso و یک مغناطیس سنج qmc۶۳۰x است که بسیار کاربردی و عالی هستند. از نظر اتصال بی‌سیم، شیائومی ۱۲ تی پرو از SA/NSA ۵G در هر دو اسلات سیم کارت خود پشتیبانی می‌کند. همچنین بلوتوث ۵.۲ روی برد و WiFi ۶ نیز پشتیبانی می‌شود. واحد بررسی ۱۲T Pro ما دارای NFC نیز است، اما این ویژگی کاملا وابسته به بازار می‌باشد.

 

صفحه نمایش Xiaomi ۱۲T Pro

در بررسی گوشی Xiaomi ۱۲T Pro صفحه نمایش قطعا یکی از برجسته‌ترین ویژگی‌های این گوشی محسوب می‌شود و عملکرد بسیار خوبی را ارائه می‌دهد. درواقع صفحه نمایش ۶.۶۷ اینچی AMOLED با وضوح فوق‌العاده بالای ۱۲۲۰ در ۲۷۱۲ پیکسل عرضه می‌شود. نسبت تصویر ۲۰:۹ در آن مانند ۱۱T است، اما رزولوشن بالاتر از میانگین صفحه نمایش FHD شما است و تا ۴۴۶ ppi عالی عمل می‌کند که باعث می‌شود بسیار واضح به نظر برسد. شایان ذکر است که این پنل از کاهش نور PWM با فرکانس ۱۹۲۰ هرتز استفاده می‌کند که برای یک OLED بسیار زیاد است و ممکن است برای افرادی که فرکانس کم نور معمولی OLED ۵۰۰-۸۰۰ هرتز آزارشان می‌دهد، یک مزیت باشد. شیائومی ۵۰۰ نیت روشنایی معمولی و ۹۰۰ نیت حداکثر روشنایی خودکار را برای این مدل گوشی هوشمند در نظر گرفته است؛ بنابراین نمایشگر کاملا روشن می‌شود و در فضای باز نیز به طور کامل قابل استفاده می‌باشد.

 

این پنل خاص به دلیل داشتن گواهی SGS برای استفاده طولانی مدت عالی است و از ایجاد هرگونه خستگی در چشم‌ها جلوگیری می‌کند. همچنین دارای حالت خواندن تطبیقی است که جلسات طولانی خواندن را تشخیص می‌دهد و میزان نور آبی که از صفحه نمایش می‌آید را کاهش می‌دهد. پنل از نظر رنگ نیز شگفت انگیز است؛ به طوری که برای شروع، امکان نمایش بیش از ۶۸ میلیارد رنگ را فراهم می‌کند.

 

علاوه بر این، گواهینامه Dolby Vision و HDR۱۰+ را نیز دریافت کرده است. شیائومی چند حالت رنگی در منوی تنظیمات خود دارد که ممکن است کمی گیج کننده باشد. از جنبه مثبت، تنظیمات هم برای یک نقطه سفید سفارشی و هم برای کانال‌های رنگی RGB منفرد در دسترس هستند، بنابراین در صورت تمایل می‌توانید نمایه رنگ را تغییر دهید و آن را براساس نیاز خود تنظیم کنید.

 

بررسی گوشی Xiaomi ۱۲T Pro نشان می‌دهد که این گوشی دارای صفحه نمایش با نرخ رفرش ۱۲۰ هرتز و سیستم بسیار هوشمند و بهینه شده‌ای برای مدیریت پویا نرخ تازه سازی آن است. ۱۲T Pro فاقد فناوری پیشرفته LTPO برخی از گوشی‌های رده بالاتر شیائومی است؛ در عوض ۱۲T Pro می‌تواند نمایشگر خود را در فرکانس‌های ۱۲۰ هرتز، ۹۰ هرتز و ۶۰ هرتز اجرا کند. به علاوه به شما امکان می‌دهد بتوانید ۱۲T Pro را طوری تنظیم کنید که با ۱۲۰ هرتز ثابت ۶۰ هرتز بروزرسانی شود یا رفتار سوئیچینگ خودکار پیش فرض خود را ترک کند. برای رابط کاربری تلفن و اکثر برنامه‌ها، سیستم از ۱۲۰ هرتز استفاده می‌کند در حالی که کاربر در حال تعامل با نمایشگر است یا حرکت روی صفحه نمایش وجود دارد و پس از دیدن یک تصویر ثابت برای چند ثانیه نرخ رفرش را به ۶۰ هرتز کاهش می‌دهد و باعث صرفه جویی در مصرف انرژی می‌شود.

 

حالت نرخ تازه سازی خودکار نیز به اندازه‌ای هوشمند است که می‌تواند تشخیص دهد چه زمانی یک ویدیو روی صفحه در حال پخش است یا یک برنامه پخش ویدیو مانند YouTube راه اندازی شده است و نرخ تازه سازی آن را به طور مناسب تا ۶۰ هرتز کاهش دهد تا در مصرف انرژی صرفه جویی شود. در مورد بازی‌ها، مواردی وجود دارد که می‌توانند با نرخ بالای ۶۰ فریم بر ثانیه رندر شوند و همه این‌ها به طور خودکار با فرکانس ۱۲۰ هرتز اجرا می‌شوند تا گیم پلی روان‌تری داشته باشند. به طور کلی سیستم تقریبا بی عیب و نقص کار می‌کند و بهترین عملکرد را در نوع خود ارائه می‌دهد.

 

بررسی عمر باتری در Xiaomi ۱۲T Pro

مورد دیگری که در خرید گوشی شیائومی ۱۲T Pro مورد توجه قرار می‌گیرد، ظرفیت باتری و طول عمر آن است که بررسی گوشی Xiaomi ۱۲T Pro نشان می‌دهد دارای یک باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی با استقامت بالا است. بنابراین مدت زمان زیادی را برای انجام امور روزانه در اختیار شما قرار می‌دهد و از نگرانی شما بابت تخلیه باتری در حین تماشای فیلم، وبگردی و سایر امور می‌کاهد.

 

سرعت شارژ

گوشی Xiaomi ۱۲T Pro می‌تواند با استفاده از فناوری اختصاصی HyperCharge شیائومی تا ۱۲۰ وات شارژ شود. همانطور که در بالا نیز ذکر شد، آداپتور دیواری و کابل مورد نیاز برای انجام HyperCharge را در جعبه محصول دریافت می‌کنید که باید هر دو آن‌ها را نگه داشته و به خوبی از آن‌ها مراقبت کنید؛ زیرا هر دو اختصاصی هستند. گوشی جدید شیائومی با نام ۱۲T Pro یک دستگاه با قابلیت شارژ سریع است که می‌تواند در عرض ۳۰ دقیقه از صفر به صد در صد برسد. لازم به ذکر است که با تنظیم گوشی روی حداکثر حالت شارژ Boost، مدت زمان شارژ کامل به تنها ۲۳ دقیقه می‌رسد.

 

بررسی بلندگوها در Xiaomi ۱۲T Pro

این مدل گوشی هوشمند که به عنوان بهترین گوشی شیائومی نیز شناخته می‌شود، دو بلندگوی اختصاصی در اختیار دارد که یکی روشن و دیگری خاموش می‌شود. علاوه بر این هدفون نیز صدا را تولید کرده و به تنظیم استریو کمک می‌کند. باید گفت که صدای ۱۲T Pro بسیار بلند است و پاسخ فرکانسی خوب و فشرده همراه با میانه‌های خوب برای صدای واضح را ارائه می‌دهد.

 

در بررسی گوشی Xiaomi ۱۲T Pro مشخص شد که روی اندروید ۱۲ اجرا می‌شود، اما رابط کاربری جدیدتر و بهبود یافته MIUI ۱۳ در بالای آن قرار دارد. MIUI ۱۳ جدید نوید بهبودهایی مانند مدیریت بهتر رم، استفاده از CPU و استفاده موثرتر از فضای ذخیره سازی را می‌دهد. در اینجا تقسیم بین یک اعلان و مرکز کنترل به طور پیش فرض فعال است که احتمالا مورد خوبی به نظر می‌رسد؛ به طوری که به عنوان راهی برای آموزش کاربران در مورد رویکرد منحصر به فرد MIUI به رابط کاربری معرفی می‌شود. شما همچنین می‌توانید با جابجایی سریع در یک مکان، به حالت استاندارد اعلان‌ها برگردید و بهترین عملکرد را دریافت کنید. صفحه اصلی، برنامه‌های اخیر و منوی تنظیمات کلی مثل همیشه هستند و کشوی برنامه نیز به طور پیش فرض فعال است. نوار جستجو نیز در پایین صفحه برای دسترسی راحت‌تر قرار گرفته است.

 

سفارشی سازی مثل همیشه بخش بزرگی از MIUI است که به شما امکان می‌دهد سبک نمایشگر همیشه روشن یا موضوع رابط کاربری را انتخاب کنید. جدا از مواردی که از قبل روی دستگاه نصب شده‌اند، یک فروشگاه تم نیز وجود دارد که انتخاب گسترده‌ای را در اختیار شما قرار می‌دهد. خود تم‌ها نه تنها ظاهر کلی بلکه آهنگ‌های زنگ و نمادهای سیستم را نیز تغییر می‌دهند. با حرکت به سمت حریم خصوصی و امنیت، MIUI با یک برنامه امنیت سیستم از پیش نصب شده ارائه می‌شود و برنامه‌های مربوط به حریم خصوصی شما را در یک مکان نگه می‌دارد. علاوه بر آن می‌تواند لیست سیاه شما را مدیریت کند، مصرف داده شما را مدیریت یا محدود کند، رفتار باتری را پیکربندی کرده و مقداری RAM آزاد کند. در مجموع MIUI ۱۳ مانند همیشه سریع و قابل تنظیم است و عملکرد مناسبی را ارائه می‌دهد. شیائومی توجه ویژه‌ای به بخش لمسی این دستگاه داشته است و ما متوجه شدیم که موتور آن عالی، قوی و دقیق است.

 

بررسی سخت افزار در Xiaomi ۱۲T Pro

بررسی گوشی Xiaomi ۱۲T Pro نشان می‌دهد که براساس جدیدترین و بهترین چیپست نسل اول اسنپدراگون ۸+ کوالکام ساخته شده است؛ این پردازنده هشت هسته‌ای و پردازنده گرافیکی Adreno ۷۳۰ همراه با یک سیستم مودم نسل Snapdragon X۶۵ ۵G ۷ و موتور هوش مصنوعی کوالکام همه بر روی گره عالی TSMC ۴ نانومتری ساخته شده‌اند. علاوه بر این، ۱۲T Pro را می‌توان به ۸ گیگابایت رم LPDDR۵ و ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه UFS۳.۱ یا با ۱۲ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه رم داشت. به طور کلی و با توجه به این موارد، Xiaomi ۱۲T Pro به طور باورنکردنی روان و بدون کندی کار می‌کند و رابط کاربری همراه با برنامه‌ها با نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتزی عملکرد بسیار عالی را نشان می‌دهند.

 

بررسی دوربین گوشی شیائومی ۱۲T Pro

در قسمت بعدی از بررسی گوشی Xiaomi ۱۲T Pro به معرفی تنظیمات دوربین می‌رسیم که باید گفت این مدل گوشی موبایل به یک سیستم دوربین سه گانه در پشت خود مجهز شده است و عملکرد خوبی را به وسیله آن‌ها ارائه می‌دهد. دوربین اصلی گوشی از رزولوشن ۲۰۰ مگاپیکسل پشتیبانی می‌کند که استفاده از این لنز نویدهای بزرگی را می‌دهد. پس از آن سنسور ۸ مگاپیکسلی فوق عریض وجود دارد که با یک واحد ماکرو ۲ مگاپیکسلی همراه شده است تا شما را در عکسبرداری و فیلمبرداری از صحنه‌های مختلف همراهی کند. درواقع دوربین اصلی از سنسور HP۱ سامسونگ استفاده می‌کند که یک طراحی Tetre۲pixel می‌باشد و قرار است پیکسل‌های کوچک ۰.۶۴ میکرومتری خود را به صورت ۱۶ به ۱ قرار دهد و به پیکسل‌های ترکیبی ۲.۵۶ میکرومتری منجر شود.

 

Xiaomi ۱۲T Pro برای عکس‌های سلفی از سنسور ۲۰ مگاپیکسلی Sony IMX۵۹۶ استفاده می‌کند که از طراحی Quad Bayer بهره می‌برد. شیائومی در رابطه با دوربین سلفی می‌گوید که فرمت اپتیکال ۱.۳.۴۷ اینچی و اندازه پیکسل ۰.۸ میکرومتر دارد و همچنین با فوکوس ثابت و دیافراگم f/۲.۲ عرضه می‌شود.

 

اپلیکیشن آشنای دوربین شیائومی ویژگی‌های عجیب و غریب خود را دارد، اما در مورد استفاده اولیه، چیزی خارج از عرف را ارائه نمی‌دهد؛ به طوری که تغییر حالت‌ها با سوایپ‌های جانبی کار می‌کند و همچنین به شما اجازه می‌دهد روی حالت‌هایی که می‌توانید مشاهده کنید، ضربه بزنید تا مستقیما آن را تغییر دهید. شایان ذکر است که سوایپ‌های بالا و پایین برای جابجایی بین دوربین‌های جلو و عقب کار نمی‌کنند و فقط کلید کنار شاتر این کار را انجام می‌دهد. شما همچنین می‌توانید با رفتن به تب More و انتخاب گزینه ویرایش، حالت‌ها را در rolodex اصلی اضافه، حذف و تنظیم مجدد کنید.

 

علاوه بر آن می‌توانید از منوی تنظیمات نیز به آن دسترسی داشته باشد و کارهای مورد نظر خود را به راحتی انجام دهید. بررسی گوشی Xiaomi ۱۲T Pro و بررسی دوربین نشان می‌دهد که یک منوی همبرگر در انتهای آن وجود دارد که گزینه‌های اضافی از جمله حالت ماکرو به اضافه نماد دسترسی به تنظیمات را در خود جای می‌دهد. در کنار منوی همبرگر نیز یک سوئیچ حالت فلاش، یک سوئیچ HDR، یک کلید هوش مصنوعی و یک میانبر برای لنز گوگل وجود دارد. در طرف دیگر دوربین نیز جلوه‌ها و فیلترهای متفاوتی وجود دارد که در کنار سوئیچ زوم دوربین قرار گرفته‌اند.

 

از دیگر ویژگی‌های قابل توجه دوربین می‌توان به یک حالت حرفه‌ای با قابلیت خوب اشاره کرد که به شما اجازه می‌دهد پارامترهای عکسبرداری را خودتان تغییر دهید؛ لازم به ذکر است که این ویژگی برای دوربین اولیه و فوق عریض طراحی شده است و برای دوربین ماکرو قابل استفاده نمی‌باشد. حالت شب نیز برای دوربین‌های اصلی و فوق عریض در دسترس است و در تنظیمات پیشرفته یک کلید حالت شب خودکار از قبل فعال شده است که به راحتی هرچه بیشتر شما هنگام عکسبرداری در شب کمک می‌کند.

 

کیفیت عکس در نور روز

بررسی گوشی Xiaomi ۱۲T Pro نشان می‌دهد که عکس‌های نور روز از دوربین اصلی گوشی ظاهر نسبتا مشخصی از شیائومی دارند؛ به این معنی که بسیار واضح‌اند. درواقع شما می‌توانید روی بازتولید رنگ‌های گرم با اشباع بیش از حد حساب کنید؛ علاوه بر آن می‌توانید کنتراست بالا همراه با دامنه دینامیکی گستره را دریافت کنید. میزان جزئیات ثبت شده در رزولوشن پیش فرض ۱۲.۵ مگاپیکسلی بسیار خوب و کاملا طبیعی و بدون نویز به نظر می‌رسد. شایان ذکر است که اگر می‌خواهید کنتراست و اشباع رنگ را افزایش دهید، می‌توانید از کلید هوش مصنوعی استفاده کنید؛ این مورد به ویژه در صحنه‌هایی با آسمان آبی و فضای سبز که تمایل دارند بیش از حد رنگارنگ شوند، بسیار موثر است.

 

    کدام گوشی شیائومی دوربین بهتری دارد؟

نتایج خوب در عکس‌هایی با رزولوشن ۵۰ مگاپیکسل باعث شد که ما منتظر عکس‌های زوم ۲ برابری خوب باشیم. علاوه بر آن سطح جزئیات با یک دوربین معمولی اختصاصی ۱۲ مگاپیکسلی با زوم دو برابری قابل مقایسه است و تنها در نورپردازی متضاد و بافت‌های بسیار پیچیده می‌توانید وضوح آن را نامطلوب بدانید. مشخصات متوسط دوربین فوق عریض انتظارات بسیار کمی را ایجاد می‌کند که به نفع آن است؛ رزولوشن ۸ مگاپیکسلی فقط مقدار کافی از جزئیات را ارائه داده و محدوده دینامیکی تحسین برانگیزی را در اختیار شما قرار می‌دهد. در حالی که رنگ‌ها نسبت به دوربین اصلی کمی گرم‌تر و اشباع‌تر هستند، اما همچنان بسیار دلپذیر هستند.

 

همانطور که بررسی گوشی Xiaomi ۱۲T Pro نشان می‌دهد، دارای یک تغییر حالت خودکار شب در قسمت تنظیمات دوربین است که از قبل فعال شده است. در نتیجه در عکس‌های کم نور گوشی، پردازش حالت شب به صورت پیش فرض در زمانی که گوشی تشخیص می‌دهد، اعمال می‌شود که به طور کلی نتایج مشابه حالت شب اختصاصی را برای شما به ارمغان می‌آورد. جای تعجب نیست که حالت شب به زمان زیادی نیاز ندارد و چه به صورت خودکار چه به صورت دستی فعال شود، در کسری از ثانیه تصویر مورد نظر را به ثبت می‌رساند.

 

عکاسی از نمای نزدیک

در بررسی گوشی Xiaomi ۱۲T Pro مشخص شد که بدون قابلیت فوکوس خودکار در حالت فوق عریض، حالت ماکرو توسط یک دوربین اختصاصی ۲ مگاپیکسلی کنترل می‌شود. نتایج به طور قابل پیش‌بینی کم هستند و جزئیات کم همراه با محدوده دینامیکی محدود را ارائه می‌دهند. شایان ذکر است که کمپانی شیائومی دارای یک واحد ۵ مگاپیکسلی تله ماکرو در ۱۱T Pro است که عملکرد فوق‌العاده‌ای دارد؛ براین اساس قابلیت‌های عکاسی نزدیک در ۱۲T Pro کاهش پیدا کرده ست.

 

حالت پرتره

حالت پرتره Xiaomi ۱۲T pro به یک حالت بزرگنمایی شده از دوربین اصلی تغییر می‌کند و به میزان زوم ۲ برابری که می‌توانید در حالت عکس دریافت کنید، می‌رسد. به علاوه چشم انداز ارائه شده توسط زوم ۲ برابری نسبت به معادل بومی ۲۳-۲۴ میلیمتری بسیار جذاب‌تر است. در نهایت کیفیت تصویر خوب است، وضوح و جزئیات سوژه در نور روشن روز عالی است، اگرچه در شرایط داخلی کمتر کاهش می‌یابد. تشخیص سوژه در صحنه‌های ساده‌تر عالی است و در موقعیت‌های پیچیده‌تر با چیزهایی که در پیش زمینه هستند، خوب است. سطح تاری پیش فرض می‌تواند برای صحنه‌های داخلی کمی زیاد باشد، جایی که می‌دانید پس زمینه آنقدر نزدیک است که نمی‌تواند آنقدر تار باشد، اما برای پس زمینه‌های دورتر مناسب است.

 

عکس سلفی در Xiaomi ۱۲T Pro

بررسی گوشی Xiaomi ۱۲T Pro نشان می‌دهد که عکس‌های سلفی‌ گوشی با وضوح اسمی ۲۰ مگاپیکسلی گرفته می‌شوند و با استفاده از سنسور Quad Bayer جزئیات ۲۰ مگاپیکسلی در آن‌ها دیده نمی‌شود. رنگ‌های پوست در عکس‌های سلفی دوست‌داشتنی هستند و رنگ‌های نسبتا خاموش، دقیق هستند. به علاوه نوردهی در نقطه انجام می‌شود و محدوده دینامیکی برای دوربین سلفی قابل احترام است. همچنین صحنه‌های دارای نور پس زمینه مشکلی ندارند و کیفیت خوبی را ارائه می‌دهند.

 

ضبط ویدیو در Xiaomi ۱۲T Pro

در خرید گوشی شیائومی ۱۲T Pro باید دقت داشته باشید که این محصول می‌تواند ویدیوهایی با وضوح ۸K و سرعت ۲۴ فریم بر ثانیه ضبط کند که نسبت به حالت ۸K@۳۰fps که در ۱۱T Pro داشتیم، کاهش یافته است. از دیگر رزولوشن‌های موجود می‌توان به ۴K تا ۶۰ فریم بر ثانیه با دوربین اصلی آن اشاره کرد. همچنین می‌تواند ۴K را با زوم ۲ برابری انجام دهد، در حالی که فوق عریض روی ۱۰۸۰p محدود شده است. بررسی گوشی Xiaomi ۱۲T Pro نشان می‌دهد که گوشی قادر است صدا را به صورت استریو با سرعت ۹۶ کیلوبیت در ثانیه ضبط کند و کیفیت بالایی را ارائه دهد. علاوه بر این موارد تثبیت سازی در همه وضوح‌ها و نرخ‌های فریم موجود و همیشه روشن است؛ کنتراست و دامنه پویا قابل ستایش است و رنگ‌های زنده عکس‌ها را نیز می‌توان در فیلم‌های گرفته شده مشاهده کرد.

 

دوربین فوق عریض دارای بازتاب رنگی کاملا گرم‌تری است، اما به دقت دوربین اصلی نمی‌رسد. همچنین با سایه‌های عمیق‌تر ظاهر متصادتری ایجاد می‌کند. به طور کلی تثبیت در دوربین اصلی شیائومی ۱۲T Pro عالی است، لرزش‌های پیاده روی را به خوبی می‌گیرد و هیچ گونه تغییر ناگهانی در سایه‌ها دیده نمی‌شود. این در حالی است که دوربین فوق عریض هنگام پیاده روی لرزش‌های کمی را به نمایش می‌گذارد که ممکن است ناخوشایند به نظر برسد. اما باید توجه داشته باشید که اگر در یک مکان ایستاده باشید، چیزی برای شکایت وجود ندارد. در نور کم دوربین اصلی Xiaomi ۱۲T Pro ویدیوهای بسیار خوبی می‌گیرد؛ به طوری که وضوح و جزئیات عالی و رنگ‌ها به طور دلپذیری زنده هستند. محدوده دینامیکی نیز قابل احترام است و کیفیت به طور کلی رضایت بخش می‌باشد.

سخن پایانی

 

در دنیایی که قیمت گوشی‌های پرچمدار روز به روز در حال افزایش است، خطوط تولیدی مانند سری T شیائومی واقعا عالی به نظر می‌رسند و ارزش خرید بسیار بالایی را ارائه می‌دهند. در این مقاله از مبیت سعی کردیم به بررسی گوشی Xiaomi ۱۲T Pro بپردازیم تا شما بتوانید با آشنایی کامل با مشخصات آن تصمیم بهتری در خرید بگیرید. در این بررسی مشخص شد که این گوشی یک دستگاه فوق‌العاده خوب است و ویژگی‌های بسیار عالی را ارائه می‌دهد. برای مثال صفحه نمایش ۶.۶۷ اینچی AMOLED با نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتز چیزی جز زیبایی عرضه نمی‌کند؛ به این صورت که روشنایی و کنتراست فوق‌العاده، رنگ‌های عالی با قابلیت سفارشی سازی زیاد را ارائه می‌دهد و حتی دارای گواهینامه Dolby Vision و HDR۱۰ برای استفاده کامل از عمق رنگ ۱۲ بیتی است. تنظیم عالی بلندگوهای استریو، با هارمن کاردون، تیونینگ و فناوری Dolby Atmos و اکولایزرها، تجربه چند رسانه‌ای عالی را در شیائومی ۱۲ تی پرو کامل می‌کند.

 

شیائومی همچنین در بخش عملکرد جایی برای حرف باقی نگذاشته است، جایی که اسنپدراگون Gen ۱+۸ قدرت نمایش را دارد و به عنوان جدیدترین و بهترین کوالکام معرفی می‌شود. قسمت بعد از بررسی گوشی Xiaomi ۱۲T Pro به باتری مربوط می‌شود که با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی و به لطف فناوری ۱۲۰ واتی HyperCharge عمر بسیار خوبی را ارائه می‌کند و همچنین بسیار سریع شارژ می‌شود. تنظیمات فوق‌العاده دوربین از دیگر مزیت‌های گوشی می‌باشد که هم در شرایط خوب و هم در شرایط کم نور به طرز ماهرانه‌ای عمل می‌کند. راستش را بخواهید یافتن نقص یا مشکل جدی در Xiaomi ۱۲T Pro بسیار دشوار است. قیمت گوشی Xiaomi ۱۲T Pro نیز به گونه‌ای است که کاملا اقتصادی می‌باشد و ارزش خرید بسیار بالایی را با توجه به مشخصات و ویژگی‌های برجسته‌ای که دارد، ارائه می‌ دهد.

 

اقتصادآنلاین

برچسب: گوشی موبایل ، گوشی هوشمند ، شیائومی ، قیمت گوشی های شیائومی



https://jahaneghtesad.com/direct/9430


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |