جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 34 14:45 1401/11/02
بررسی بازار خودروهای داخلی

قیمت این خودرو یک روزه ۱۵۰ میلیون بالا رفت

دسته‌بندی: صنعت خودرو ، بازار
بررسی بازار خودروهای داخلی

قیمت این خودرو یک روزه ۱۵۰ میلیون بالا رفت

دسته‌بندی: صنعت خودرو ، بازار

بازار خودرو در اولین روز بهمن ماه با رشد عجیب قیمت خودرو روبرو شد، بطوریکه «هایما S7 پلاس» در یک روز رشدی 150 میلیونی را تجربه کرد و قیمت آن به یک میلیارد و 430 میلیون تومان رسید.

با ارزیابی بازار خودرو می توان گفت پس از یک هفته آرامش رشد قیمت به این بازار بازگشت. ارزیابی قیمت خودرو نشان دهنده آن است که در اولین روز بهمن ماه 1401 پرطرفدارهای ایران‌خودرو رشد 10 تا 150 میلیون تومان داشتند.

رصد بازار نشان دهنده آن است که بازار خودرو پس از چند روز آرامش، امروز با افزایش عجیب قیمت روبرو شد، به طوریکه «هایما S7 پلاس» به مرز یک میلیارد و 500 میلیون تومان نزدیک شد، طی هفته گذشته این خودرو تغییر قیمت نداشت، اما به گفته فعالان بازار خودرو افزایش نرخ دلار موجب شد تا این خودرو امروز عنوان سرکش‌ترین خودرو در بازار به خود اختصاص دهد. رشد قیمت خودروهای داخلی در حالی رقم خودرو که متولیان این بازار امیدوار بودند با عرضه خودرو در بورس کالا بازار ناآرام خودرو قابل کنترل شود، اما تغییر قیمت دلار نشان داد که بازار خودرو خیال آرام شدن ندارد.

در میان پرطرفدارهای ایران خودرو امروز «دنا پلاس توربو اتوماتیک» رشدی 54 میلیونی داشت و «پژو 207 دنده ای» هم با افزایش 50 میلیونی راهی بازار شد.

قیمت محصولات ایران خودرو

از جمله محصولات پرتیراژ ایران خودرو می‌توان به «پژو 207 دنده ای»، «هایما S7 پلاس»، «سمند LX با موتورEF7»، «تارا دنده ای»، «دنا معمولی» و «دنا پلاس توربو اتوماتیک» اشاره کرد.

 

رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که «سمند LX با موتورEF7» در بازار امروز  455 میلیونی تومان قیمت گذاری شد و افزایش 10 میلیون تومانی را ثبت کرد. «هایما S7پلاس» امروز هم در بازار یک میلیارد و 430 میلیون تومان قیمت خورد و رشد 150 میلیون تومانی را ثبت کرد.

اما در بازار امروز «تارا دنده ای» در بازار رشد 16 میلیونی داشت و 615 میلیون تومان قیمت خورد. از سوی دیگر ارزیابی‌ها نشان دهنده آن است که «دنامعمولی» هم امروز با رشدی 27  میلیونی در بازار 605 میلیون تومان قیمت گذاری شد. اما «دنا پلاس توربو اتومات» در بازار رشد 54 میلیونی داشت و 760 میلیون تومان قیمت خورد. اما در میان پرطرفدارهای ایران خودرو قیمت «پژو 207 دنده‌ای» در بازار 650 میلیون تومان قیمت خورد و رشدی 50 میلیونی داشت. 

منبع: اکوایران

برچسب: جهان اقتصاد ، بازار خودرو ، خودرو ، قیمت خودرو ، تارا ، هایما ، اخبار روز ، سمند



https://jahaneghtesad.com/direct/34


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |