جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 1964 12:30 1402/02/09
رئیسی:

قطع بند ناف مبادلات ارزی از دلار

دسته‌بندی: ارز ، استان‌ها ، اخبار ویژه
رئیسی:

قطع بند ناف مبادلات ارزی از دلار

دسته‌بندی: ارز ، استان‌ها ، اخبار ویژه

رئیس‌جمهوری کشورمان در جلسه مشترک شورای برنامه ریزی و توسعه فعالان اقتصادیگفت: دبیرخانه‌ای برای تغییر نوع مبادلات ارزی ما تعریف شده تا بند ناف مبادلات ارزی ما از دلار قطع و با ریال انجام شود.

سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشور امشب در جلسه مشترک شورای برنامه ریزی و توسعه فعالان اقتصادی اظهار کرد: امیدواریم سفر ما برای مردم استان نتبجه قابل قبولی داشته باشد، به مردم شهرهای ایذه و اندیکا، شوش و خرمشهر و هویزه، بهبهان و رامهرمز و حمیدیه و مسجد سلیمان و سایر شهرهایی که نتواستیم به شهرهایشان سفر کنیم ادای احترام میکنم و امیدوارم در سفرهای اتی از نزدیک آنها را ببینم.

وی افزود: نکته ای که دوست دارم در این جلسه به مدیران بگویم همان نکته‌ای است که مقام معظم رهبری در حرم امام رضا(ع) خطاب به مدیران گفت باید به نقاط قوت نگاه کرد و نقاط ضعف را رفع کنیم.

رییس جمهور گفت: خوزستان نیاز به کار تحولی در تراز دارد و همانطور که رهبری و امام گفتند خوزستان دین خو را به اسلام ادا کرد.

وی با بیان اینکه باید نگاه جهادی و تحولی به استان داشته باشیم، ادامه داد: همه کسانی که بنام دولت به نظام خدمت میکنن با دین خود را به خوزستان ادا کنند.

سید ابراهیم رئیسی تصریح کرد: خواست مردم امری دست یافتنی است و از دست همه ما ساخته است. رهبر انقلاب فرمودند هیچ مشکلی نیست که به دست توانای مردم حل نشود.

وی با اشاره به اینکه اعتبار و بودجه لازم است اما آنچه لازم تر است موفقیت است،  بیان کرد: گاهی اعتبار وجود دارد امار کار به سامان نمی‌رسد که باید در این روند تحول ایجاد شود.

رییسی گفت: نگاه ما باید تحولی باشد، مدیریت در کشور اسلامی به همین معناست و بر همین اساس باید تلاش و حرکت کنیم.

وی ادامه داد: مدیر باید خود را در محضر خداوند متعال بداند و پاسخگو به خدا، شهروندان باشد.

رئیس جمهور گفت: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند هماهنگی قوا و همه بخش‌ها باید نتیجه آن آسایش برای عموم مردم باشد.

وی با تاکید بر کرامت ارباب رجوع ادامه داد: کرامت ارباب رجوع قابل انداره گیری نیست و باید به این مهم توجه ویژه شود.

سید ابراهیم رئیسی با انتقاد از سردرگمی سرمایه گذار و کارآفرین در مراجعه به ادارات، اظهار کرد: روابط ناسالم در ادارات مردم را اذیت و ناراضی میکند.

وی ادامه داد: به هیچ عنوان نظارت را جای اعتماد را نمی‌گیرد. باید افراد مورد اعتماد را برای کارهای مدیریتی انتخاب کنیم. وقتی فردی مورد اعتماد نباشد نمیتوان این بی اعتمادی را با نظارت حل کرد.

وی افزود: همشهری و همکلاسی را برای مدیریت انتخاب کردن مشکل ما را حل نمیکند.

رئیسی گفت: وقتی علم جبهه در خوزستان بلند شد بچه‌های خوزستان نگفتند ازدواج، زن و بچه ، مغازه کار، دانشگاه و دائما به فکر عملیات و جبهه و پیروری و امام بودند.

وی عنوان کرد: کسانی که از خوزستان شهید شدند جزو مفاخر کشور بودند، خیلی از کارها در کشور باید مثل شب عملیات انجام شوند.

رییس جمهور با اشاره به بحث اشتغال،  گفت: مردم میگویدند مگر استان کم ظرفیت دارد؟ ظرفیت‌ها در دریا، کشاورزی، معدن، نفت و گاز خوزستان بی‌شمارند اما چرا اشتغال مردم حل نمیشود؟ 

برچسب: نفت ، جهان اقتصاد ، دلار ، اشتغال ، بودجه ، خوزستان ، گاز ، کارآفرین ، نظارت ، رئیسی ، اخبار روز



https://jahaneghtesad.com/direct/1964


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |