یکشنبه 09 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 9427 21:30 1402/08/21

فرمان ایست وزارت نفت به احداث «پتروشیمی میانکاله»

دسته‌بندی: انرژی ، پتروشیمی

فرمان ایست وزارت نفت به احداث «پتروشیمی میانکاله»

دسته‌بندی: انرژی ، پتروشیمی

پس از چند سال تلاش مستمر فعالان محیط زیست، بالاخره احداث «پتروشیمی میانکاله» رسما متوقف شد. وزارت نفت اعلام کرد: موافقتنامه احداث «پتروشیمی میانکاله» ابطال شد.

 امروز (یکشنبه 21  آبان) نامه‌ای مبنی‌بر ابطال موافقتنامه وزارت نفت برای احداث «پتروشیمی میانکاله» به دلیل عدم اخذ مجوز زیست‌محیطی و ناترازی گاز طبیعی در کشور منتشر شد.

 

هفتم آبان سال جاری، هوشنگ فلاحتیان، معاون برنامه‌ریزی وزارت نفت در نامه‌ای خطاب به مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی گهر مازندران (صنایع پتروشیمی امیرآباد مازندران سابق) انقضای موافقت مقدماتی وزارت نفت با احداث پتروشیمی میانکاله را اعلام کرد.

020821

ماجرای احداث پتروشیمی میانکاله

پروژه «پتروشیمی میانکاله»، پروژه‌ای است که قرار بود در نقطه حسین‌آباد شهرستان بهشهر، حدود ۲۰ کیلومتری تالاب میانکاله احداث شود. طرح این پروژه به قبل از انقلاب ۵۷ بر می‌گردد که به دلیل مشکلات محیط زیستی متوقف شد. بعد از انقلاب طرح این پروژه دوباره مطرح و در دولت حسن روحانی تصویب شد.

 

در سال اول دولت سید ابراهیم رئیسی کار در میانکاله شروع شد، ولی به دلیل اعتراض فعالان محیط‌زیست متوقف شده‌است. فعالان محیط زیست احداث این پتروشیمی را به دلیل تولید پساب‌های صنعتی، آسیب‌رسان جدی به محیط زیست و پناهگاه حیات وحش میانکاله می‌دانند.

 

موضوعی که سازمان محیط زیست هم از آن حمایت کرده است. 11 تیر سال جاری مدیرکل دفتر ارزیابی زیست محیطی سازمان حفاظت محیط زیست اعلام کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۰ در منطقه امیرآباد مازندران مطرح شد و پرونده آن در محیط زیست بررسی و مشخص شد مشکلات فراوانی دارد و در نهایت سازمان محیط زیست با این پرونده موافقت نکرد و ارزیابی زیست‌محیطی را برای آن تایید نکرد و مقرر شد در این پروژه ساخت و سازی انجام نشود.

 

اما  آخرین واکنش های جدی سازمان محیط زیست در مورد عدم پذیریش احداث پتروشیمی میانکاله مربوط به اواخر شهریور بر می‌گردد. 29 شهریور  علی سلاجقه، رئیس سازمان محیط زیست در واکنش به صحبت‌های استاندار مازندران و سازمان بارزسی در خصوص ارائه  مجوزهای لازم برای ساخت پتروشیمی  میانکاله اظهار کرد که موضوعی به نام پتروشیمی میانکاله هیچ مجوزی از سوی این سازمان ندارد.

 

اکوایران

برچسب: وزارت نفت ، پتروشیمی میانکاله



https://jahaneghtesad.com/direct/9427


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |