یکشنبه 09 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 6271 13:37 1402/05/19
دسته‌بندی: صنعت خودرو ، خودرو

واردات خودرو همچنان در پیچ تخصیص ارز قرار دارد اما شرکت های وارد کننده بیکار ننشسته و برنامه ریزی های خود را برای حضور مقتدرانه در بازار کشور انجام می دهند. تویوتا یکی از برندهای مطرح جهان خودرو است که با از سرگیری واردات خودرو، بار دیگر در بازار ایران حضور خواهد داشت.

تویوتا با هفت محصول حضور دوباره‌ای در بازار ایران خواهد داشت. این خودروساز ژاپنی پیش‌تر نیز در بازار ایران حاضر بود و طرفداران خاص خود را داشت. بعد از برداشتن قفل از در ورود خودرو به کشور شرکت معین موتور که پیش‌تر محصولات برند پورشه را وارد کشور می‌کرد قصد دارد تا طی یک چرخش از آلمان به ژاپن رفته تا ورود خودروهای تویوتا را برنامه ریزی کند. 

مدیران معین موتور قصد دارند تا حدود ۱۰ مدل تویوتا را رهسپار بازار خودرو کنند. اما تا کنون حضور ۷ مدل قطعی شده است. معین موتوری‌ها تویوتا یاریس، کرولا، راش، رایز، ایگو ایکس، یاریس کراس و کرولا کراس را برای عرضه در بازار از سبد محصولاتی این خودروساز ژاپنی انتخاب کرده اند. 

حضور برندهای کره ای، آلمانی، چینی در دور جدید ورود خودرو در بازار عرصه را برای سلطه تویوتا در بازار خودرو سخت می‌کند. 

پیش‌تر تویوتا با مدل‌هایی مانند کراس اوور CH-R، کمری، رافور و آریون در بازار کشور حضور داشت و توانسته بود تا مشتریان و علاقمندان ایرانی خود را راضی کند. 

البته همچنان مسیر ورود خودرو به بازار ناهموار است و شرکت‌های واردکننده در پیچ تامین ارز گرفتار هستند. سیاست گذار پولی و بانکی با وسواس نسبت به تخصیص ارز به واردات خودرو اقدام می‌کند و همین مساله چالش‌هایی را برای شرکت‌های واردکننده ایجاد کرده است. 

سیاست گذار خودرویی اوایل شهریور ۱۴۰۱ آیین نامه اجرایی واردات خودرو را نهایی کرد. براساس این دستورالعمل خودروهای صفر کیلومتر با حداکثر قیمت ۲۰ هزار یورویی امکان حضور در بازار کشور را پیدا کردند.

 

 منبع: اکوایران

برچسب: جهان اقتصاد ، بازار خودرو ، خودرو ، واردات خودرو ، تویوتا ، شرکت تویوتا ، اخبار روز ، خودرو وارداتی ، خودرو صفر ، تویوتا کمری ، معین موتور



https://jahaneghtesad.com/direct/6271


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |