شنبه 12 خرداد، 1403

کدخبر: 1109 20:37 1401/12/24

عملیات اجرایی پنج پروژه عمرانی در شهر جدید بهارستان آغاز شد

دسته‌بندی: زیربنایی ، استان‌ها ، جامعه

عملیات اجرایی پنج پروژه عمرانی در شهر جدید بهارستان آغاز شد

دسته‌بندی: زیربنایی ، استان‌ها ، جامعه

عملیات اجرایی پنج پروژه عمرانی شامل ۳ پارک در مرکز محلات، جدول گذاری گذرگاه میانی جاده قلعه شور و تکمیل شبکه آب و فاضلاب سطح شهر بهارستان آغاز شد.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید بهارستان در آیین آغاز عملیات اجرایی این پنج پروژه گفت: باهدف افزایش سرانه فضاهای تفریحی و ایجاد نشاط آفرینی در شهر، سه پارک در ۳ مرکز محله بهارستان احداث می شود.

سید محسن طباطبایی مزدآبادی افزود: احداث پارک "محله شاهد " واقع در مرکز بلوک ۲۳۰ این شهر در زمینی به مساحت ۱۲ هزار مترمربع و با هزینه ای بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان در مدت ۶ ماه توسط شرکت عمران احداث خواهد شد.

وی احداث پارک "محله نوروز" را از دیگر پروژه عمرانی تاثیرگذار در افزایش سرانه فضای سبز شهر اعلام کرد و گفت: این پارک نیز در مرکز بلوک ۲۲۲ (محله نوروز) با هزینه ای بالغ بر ۲۵ میلیارد تومان در پهنه ای به وسعت ۱۴ هزار مترمربع در مدت زمان ۶ ماه توسط شرکت عمران بهارستان در فاز ۲ این شهر جدید احداث خواهد شد و پارک "محله پرند" در مرکز محله پرند واقع در بلوک ۱۲۶ فاز ۲ شهر جدید بهارستان نیز در مدت ۶ ماه در زمینی به مساحت ۳هزار و ۵۰۰ مترمربع با هزینه ای بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان ساخته می شود.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید بهارستان همچنین "جدول گذاری رفیوژ میانی جاده قلعه شور" را از دیگر پروژه های عمرانی اعلام کرد وگفت: جدول گذاری رفیوژ میانی بلوار هدایت (قلعه شور) که به طول ۱۴هزار متر و با هزینه ای بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان اجرا خواهد شد، تاثیر به سزایی در ساماندهی شمال شهر جدید بهارستان دارد.

 رفیوژ (refuge) به معنای جزیرۀ میانی، گذرگاهی در وسط معابر سواره رو که فضایی امن برای عابرین پیاده ایجاد می کند گفته می شود . رفیوژها ممکن است ترکیبی از فضای سبز باشند، یا تنها با کفسازی و ارتفاعی مشخص و متفاوت ساخته شوند.

گفتنی است پنجمین پروژه عمرانی شهر جدید بهارستان که امروز عملیات اجرایی آن آغاز شد تکمیل شبکه آب و فاضلاب سطح شهر بهارستان بود که این پروژه نیز در راستای تامین خدمات زیربنایی مطلوب و مورد نیاز و اجرای باقیمانده شبکه های آب و فاضلاب سطح شهر به طول ۳ هزار متر مربع و با هزینه ۶ میلیارد تومان در مدت ۶ ماه توسط شرکت عمران اجرا خواهد شد.

بهارستان یکی از شهرهای جدید و برنامه‌ریزی ‌شده اقماری در استان اصفهان و از توابع شهرستان اصفهان است که در ۲۰ کیلومتری جنوب شرقی کلانشهر اصفهان در ابتدای مسیر جادهٔ اصفهان - شیراز قرار دارد.

برچسب: جهان اقتصاد ، شرکت عمران ، پرند ، اخبار روز ، بهارستان ، افزایش سرانه فضاهای تفریحی ، نشاط آفرینی



https://jahaneghtesad.com/direct/1109


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |