پنج شنبه 09 فروردین، 1403

کدخبر: 1815 19:15 1402/02/01
امید BHP به تقاضای سنگ‌آهن چینی‌ها

عصر رونق فولاد ادامه‌دار می‌شود

امید BHP به تقاضای سنگ‌آهن چینی‌ها

عصر رونق فولاد ادامه‌دار می‌شود

ریوتینتو و بی‌اچ‌پی 2 غول بزرگ معدنی دنیا چشم‌انداز تقاضا برای سنگ‌آهن در سال جاری میلادی را مثبت ارزیابی می‌کنند؛ کاهش محدودیت کرونایی در چین از دسامبر 2022 و عزم جدی دولت چین برای حمایت از بازار ساخت‌وساز عامل اصلی بهبود چشم‌انداز تقاضا در بازار سنگ‌آهن است.

غول معدنی BHP به رشد تقاضا در بازار سنگ‌آهن ظرف سال جاری میلادی با بهبود فولادسازی در چین امیدوار است. مایک هنری، مدیر اجرایی بی‌اچ‌پی می‌گوید تعامل‌ اخیر این شرکت با مشتریان خود در چین و هند، چشم‌انداز مثبت این شرکت برای بهبود تقاضا را تایید کرده است.

هنری اضافه می‌کند جهش اقتصادی چین و حرکت قوی هند در زمینه فولادسازی می‌تواند افت تقاضای احتمالی ناشی از کاهش رشد اقتصادی ایالات متحده، ژاپن و اروپا را برطرف کند.

به این ترتیب بی‌اچ‌پی امسال نیز همانند سال‌های قبل با قدرت به استخراج و فرآوری سنگ‌‌آهن می‌پردازد. شرکت بی‌اچ‌پی به‌عنوان بزرگترین معدن‌کار جهان پیش‌بینی می‌کند که امسال 278 تا 290 میلیون تن سنگ‌آهن از معادن غربی استرالیا استخراج کند که رقمی مشابه میزان تولید در سال قبل است.

بخشی از فعالیت معدنکاری این شرکت بر معادن مس شیلی تمرکز دارد. در حالی که احتمالا از میزان تولید معدنی مس از پروژه اسکاندیا کاسته می‌شود، آغاز به کار بی‌اچ‌پی بر روزی معدن مس OZ Minerals می‌تواند این افت تولید را جبران کند. بهبود رشد اقتصادی چین در سال جاری میلادی و عزم جدی دنیا برای حرکت به سمت انرژی‌های تجدیدپذیر چشم‌انداز تقاضا برای فلز سرخ را نیز به شدت مثبت کرده است.

غول معدنی بی‌اچ‌پی در 3 ماه ابتدایی سال منتهی به 31 مارس بالغ بر 66.2 میلیون تن سنگ‌آهن از معادن غربی استرالیا برداشت کرد؛ این رقم اندکی کمتر از 66.7 میلیون تنی بود که این شرکت در 3 ماهه ابتدایی سال 2022 استخراج کرده بود. توقف عملیات استخراج به دلیل بروز حادثه مرگبار در معادن این منطقه، عامل این کاهش تولید بود. موسسه مورگان استنلی برآورد کرده بود که میزان تولید معدنی سنگ‌آهن بی‌اچ‌پی از معادن این منطقه به 67.4 میلیون تن برسد.

روز پنجشنبه، 20 آوریل شرکت معدنی ریوتینتو به‌عنوان بزرگترین تولیدکننده سنگ‌آهن جهانی از ثبت رکوردی جدید در صادرات سنگ‌آهن خبر داد. این رشد صادرات در شرایطی رخ داد که داده‌های تورم جهانی می‌تواند تاثیر منفی بر فعالیت اقتصادی دنیا برجای بگذارد.

 

 منبع: اکوایران

برچسب: جهان اقتصاد ، سنگ آهن ، فولاد ، استرالیا ، چین ، صادرات ، معادن مس ، تورم جهانی ، شیلی ، فولادسازی ، اخبار روز



https://jahaneghtesad.com/direct/1815


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |