جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 2311 19:18 1402/02/19

سومین روز نزولی بورس تهران رقم خورد

دسته‌بندی: بورس ، اخبار ویژه

سومین روز نزولی بورس تهران رقم خورد

دسته‌بندی: بورس ، اخبار ویژه

شاخص بورس تهران 8 هزار و 581 واحد نسبت به روز کاری گذشته ریزش کرد.

در معاملات روز سه‌شنبه، 19 اردیبهشت 1402،  شاخص  بورس   تهران 8 هزار و 581 واحد نسبت به روز کاری گذشته ریزش کرد و تا سطح 2 میلیون و 305 هزار و 827 واحد پایین آمد. 

این در حالیست که در نیمه اول معاملات شاخص به کانال 2.2 میلیونی سقوط کرده بود و تنها در دقایق پایانی توانست به محدوده 2.3 میلیونی برگردد. 

شاخص کل هم وزن  بورس  نیز با افت 21 هزار و 72 واحدی در رقم 782 هزار و 252 واحدی ایستاد. 

شاخص کل  فرابورس  نیز با ریزش 346 واحدی به رقم 29 هزار و 101 واحد رسید. شاخص هم وزن   فرابورس   هم روند نزولی داشت و با ریزش 4 هزار و 436 واحد به سطح 140 هزار و 2 واحد رسید. 

تداوم خروج سنگین پول حقیقی به بورس 

روز سه‌شنبه خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار سهام برای سومین روز کاری متوالی منفی شد و هزار و 635 میلیارد تومان  پول حقیقی از  بازار سهام  خارج شد. 

امروز نماد خودرو (ایاران خودرو) بیشترین خروج پول را داشت که ارزش آن 255 میلیارد تومان بود. پس از خودرو، نمادهای گلدیرا، خساپا، ذوب و خگستر بیشترین  خروج پول حقیقی را داشتند. در سوی دیگر، بیشترین ورود  پول حقیقی   به نمادهای آسیا، وبملت و کالا اختصاص داشت. 

1

1

بزرگان سبز و قرمز بازار سهام

امروز نمادهای میدکو، اخابر و خودرو بزرگان قرمزپوش بورس بودند که بیشترین اثر کاهنده را بر شاخص کل  بورس  داشتند. در مقابل فولاد، وبملت و  شپنا  بیشترین اثر مثبت را بر  شاخص کل  داشتند. 

در فرابورس نیز نمادهای مارون،  بپاس  و انتخاب بیشترین اثر منفی را بر شاخص داشتند و نمادهای آریا، خاور و وسپهر بیشترین اثر مثبت را بر شاخص کل  فرابورس  داشتند. 

در بین نمادهای پرتراکنش بورس امروز نیز  خساپا  بیشترین تراکنش را داشت و  خودرو  و خگستر در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. در فرابورس نیز کرمان، فرود و خاور بیشترین تراکنش را داشتند.  

ارزش معاملات بازار 

امروز  ارزش معاملات  کل  بازار سهام  به 42 هزار و 743 میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 17 هزار و 232 میلیارد تومان بود که 40 درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز شامل می‌شود.

ارزش معاملات خرد نیز با افزایش 84 درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم 21 هزار و 975 میلیارد تومان رسید. 

جدول معاملات 

در معاملات امروز نماد  خساپا   (سایپا) بیشترین ارزش معاملات  بازار سهام  را نیز به خود اختصاص داد که ارزش معاملات آن 724 میلیارد تومان بود. 

پس از  خساپا ، خودرو بیشترین ارزش معاملات را داشت و خگستر رتبه سوم بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن دو نماد خاور و وبملت در رتبه‌های بعدی بیشترین ارزش معاملات قرار گرفتند.

در جدول حجم معاملات نیز سهام  خساپا  (سایپا) با تعداد یک میلیارد و 931 میلیون و 252 هزار و 994 سهم در صدر قرار گرفته است. شستا در رتبه دوم بیشترین حجم معاملات بازار قرار گرفت و رتبه سوم به خودرو تعلق داشت. دو نماد کرمان و ثبهساز نیز در رتبه‌های بعدی بیشترین حجم معاملات بازار قرار داشتند. 

عرضه و تقاضای بازار 

در معاملات سه‌شنبه، 110 نماد صف خرید داشتند و 166 نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با رشد 33 درصدی نسبت به روز قبل به 906 میلیارد تومان افزایش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با کاهش 83 درصدی به 2 هزار و 203 میلیارد تومان رسید. 

 

منبع: اکوایران

برچسب: بورس ، جهان اقتصاد ، شاخص کل ، بازار سهام ، خودرو ، اخبار روز ، پول حقیقی ، قرمز ، سبز



https://jahaneghtesad.com/direct/2311


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |