جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 2215 17:45 1402/02/11
رئیس صندوق بازنشستگی صنعت نفت خبر داد

سرمایه‌گذاری ۱۰ میلیارد دلاری در پروژه‌های زنجیره ارزش

دسته‌بندی: انرژی ، نفت و گاز
رئیس صندوق بازنشستگی صنعت نفت خبر داد

سرمایه‌گذاری ۱۰ میلیارد دلاری در پروژه‌های زنجیره ارزش

دسته‌بندی: انرژی ، نفت و گاز

رئیس صندوق بازنشستگی صنعت نفت گفت: این صندوق بیش از ۱۰ میلیارد دلار پروژه در حوزه تکمیل زنجیره ارزش در دست اجرا دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت نفت، عبدالحسین بیات روز دوشنبه (۱۱ اردیبهشت‌ماه) در همایش بین‌المللی آی‌پی‌اف در نشست تخصصی نقشه‌ راه توسعه زنجیره ارزش صنعت پتروشیمی ایران با تأکید بر اینکه این همایش مهم و تأثیرگذار در سطح جهانی است و باید به‌صورت منظم برگزار شود، گفت: نباید از صنعت پتروشیمی جهان و آخرین تحولات روی داده در آن فاصله گرفت.

وی با اشاره به اینکه همه سرمایه‌گذاری‌های صندوق بازنشستگی صنعت نفت کشور از طریق هلدینگ سرمایه‌گذاری اهداف انجام می‌شود، افزود: رویکرد این صندوق همواره توسعه زنجیره ارزش بوده و سیاست کاری ما مدل توسعه میدان تا بازار است.

رئیس صندوق بازنشستگی صنعت نفت با اشاره به اینکه هم‌اکنون در ایران خلأ زنجیره ارزش و صنایع تکمیلی وجود دارد، اظهار کرد: این صنایع متأسفانه متولی خاصی در کشور ندارند، البته اقدام‌هایی از سوی برخی هلدینگ‌ها انجام شده که قابل تقدیر است.

بیات تصریح کرد: ۷۵ درصد سرمایه‌گذاری‌های صندوق بازنشستگی صنعت نفت در حوزه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی است، البته فعالیت‌های مطالعاتی زیای برای حضور در پروژهای معدنی شروع کرده‌ایم.

وی با استقبال از همکاری‌های خارجی با شرکت‌های بین‌المللی برای حضور در پروژه‌های داخلی و خارجی گفت: در دو سال اخیر برنامه‌های زیادی را برای جبران حلقه‌های مفقوده زنجیره ارزش در پروژه‌های زیرمجموعه خود همچون پتروشیمی خارک، پالایشگاه‌های نفت جی و سپاهان انجام داده‌ایم.

رئیس صندوق بازنشستگی صنعت نفت با تأکید بر اینکه این صندوق بیش از ۱۰ میلیارد دلار پروژه در حوزه تکمیل زنجیره ارزش در دست اجرا دارد، اظهار کرد: پتروپالایشگاه دهلران، پتروپالایشگاه کنگان، پالایشگاه مهستان و ان‌جی‌ال ۳۱۰۰ از جمله این پروژه‌ه ها است، بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته پروژه ان‌جی‌ال ۳۱۰۰ در نیمه اول سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

افزایش سود حاصل از سرمایه‌گذاری‌ها در صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت

بیات با بیان اینکه پارسال در مجموع یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار سود بیشتر نصیب صندوق بازنشستگی صنعت نفت به‌واسطه حضور بیشتر در پروژه‌های زنجیره ارزش شده است، گفت: هم‌اکنون ۲۶ طرح فعال در صندوق بازنشستگی صنعت نفت در حال اجرا است، تلاش کردیم درصد پیشرفت ماهانه این پروژه‌ها از یک درصد به ۴ درصد برسانیم.

وی پروژه ایران ال‌ان‌جی را یکی دیگر از پروژه‌های زنجیره ارزش در کشور دانست و افزود: ال‌ان‌جی قدرت رقابتی زیادتری نسبت به خطوط لوله گاز دارد، از این‌ رو برای این حوزه نقشه راه بزرگی داریم و قصد داریم به هاب ال‌ان‌جی عسلویه و ایران تبدیل شویم.

رئیس صندوق بازنشستگی صنعت نفت با تأکید بر اینکه تحریم‌ها در حال کم‌رنگ شدن است، تصریح کرد: بعد از تحریم‌ها صندوق بازنشستگی صنعت نفت ایران معروف‌ترین و بزرگ‌ترین صندوق ایران برای حضور سرمایه‌گذاران خواهد شد.

بیات با اعلام آمادگی این صندوق برای سرمایه‌گذاری در پروژه‌های نفتی خارج از کشور همچون پالایشگاه‌های نفت اظهار کرد: آرزو داریم نفتی که صادر می‌کنیم در پالایشگاه‌هایی در خارج پالایش شود که ایرانیان سهامدار آن باشند.

 

 

 
برچسب: جهان اقتصاد ، پتروشیمی ، صنعت نفت ، وزارت نفت ، صندوق بازنشستگی ، گاز ، پالایش ، اخبار روز



https://jahaneghtesad.com/direct/2215


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |