شنبه 06 مرداد، 1403

کدخبر: 12694 11:30 1402/11/25

سامسونگ به تحقیقات پیرامون توسعه اینترنت 6G می‌پیوندد

دسته‌بندی: فناوری

سامسونگ به تحقیقات پیرامون توسعه اینترنت 6G می‌پیوندد

دسته‌بندی: فناوری

سامسونگ اولین گوشی ۵G را در سال ۲۰۱۹ عرضه کرد و در همان سال کار روی نسل بعدی اینترنت همراه را با تأسیس مرکز تحقیقات ارتباطات پیشرفته (ACRC) آغاز کرد. اکنون شعبه تحقیقاتی سامسونگ در آمریکا با دانشگاه پرینستون، یکی از اعضای موسس برنامه، شریک شده است.

دیگر شرکت‌های وابسته عبارتند از: اریکسون، اینتل، مدیاتک، آزمایشگاه‌های نوکیا بل، کوالکام و وودافون. هدف این شرکت‌ها تبدیل تحقیقات دانشگاهی به محصولات واقعی است. علاوه بر دانشگاه‌ها و تولیدکنندگان، این برنامه به دنبال همکاری با سیاست‌گذارانی است که قوانین و مقررات را برای برنامه‌های آتی در حوزه ۶G شکل می‌دهند.

در سال ۲۰۲۳، دانشکده مهندسی و علوم کاربردی دانشگاه پرینستون، ابتکار NextG را برای تسریع پذیرش فناوری‌های جدید و افزایش جریان نوآوری در طیف وسیعی از موضوعات تأسیس کرد. ابتکار NextG در حال بررسی پیشرفت‌های جدید در حوزه شبکه‌های ابری، سنجش هوشمند و انعطاف‌پذیری شبکه است.

چندین سال پیش سامسونگ پیش‌بینی کرد که اولین برنامه‌های تجاری ۶G می‌تواند در سال ۲۰۲۸ راه اندازی شود، اما تجاری‌سازی انبوه این فناوری تا سال ۲۰۳۰ انجام نمی‌شود. برنامه برای فناوری جدید اینترنت همراه ارائه حداکثر سرعت ۱۰۰۰ گیگابیت بر ثانیه است.

برچسب: سامسونگ ، اینترنت 6G ، شبکه‌های ابری



https://jahaneghtesad.com/direct/12694


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |