جمعه 14 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 11302 16:00 1402/10/14
بیت‌کوین در پانزدهمین سالگرد تولد خود، ۶ درصد سقوط کرد

ریزش حدود ۵ هزاردلاری بیت‌کوین طی چند ساعت

دسته‌بندی: فناوری ، کریپتوکارنسی
بیت‌کوین در پانزدهمین سالگرد تولد خود، ۶ درصد سقوط کرد

ریزش حدود ۵ هزاردلاری بیت‌کوین طی چند ساعت

دسته‌بندی: فناوری ، کریپتوکارنسی

بر اساس داده‌های CoinMarketCap، بیت‌کوین از بالاترین قیمت روزانه خود یعنی قیمت ۴۵،۶۰۰ دلاری به ۴۰۷۰۰ دلار سقوط کرده است.

رمزارز بیت‌کوین، پادشاه دنیای ارزهای دیجیتال با ریزش شدید خود در پانزدهمین سالگرد تولدش، یعنی در روزی که بین اهالی این حوزه به روزِ «پیدایش» یا «ایجاد اولین بلاک» در این بلاک‌چین شهرت دارد، همه را شگفت‌زده کرد. این موضوع باعث ازدست‌رفتن بیشتر دستاوردهای صعودی این رمزارز در طی یک ماه گذشته شد.

 

بر اساس داده‌های CoinGecko، بیت‌کوین در ۳ ژانویه به زیر ۴۲۰۰۰ دلار سقوط کرد و حداقل ۳۰۰۰ دلار از ارزش خود را تنها طی دو ساعت از دست داد. در وب‌سایت مرجع قیمت‌ها یعنی CoinMarketCap، بیت‌کوین از بالاترین قیمت روزانه خود یعنی ۴۵۶۰۰ دلار که در زمان‌نگارش این مقاله ثبت شده تا مرز ۴۰۷۰۰ دلاری فروریخت.

 

داده‌های CoinGecko نشان می‌دهد بیت‌کوین در لحظه انتشار این یادداشت در محدودهٔ ۴۲۵۰۰ دلار معامله می‌شود. براین‌اساس که طی ۲۴ ساعت گذشته پادشاه دنیای رمزارزها نزدیک به ۶ درصد کاهش را تجربه کرده است. ارزش کل بازار رمزارزها نیز در ۱۴ روز گذشته ۱.۵ درصد کاهش داشته است. با احتساب این ریزش بازار در ۳۰ روز گذشته تقریباً هیچ افزایشی نداشته است.

 

این کاهش شدید قیمت زمانی رخ داد که پلتفرم خدمات مالی دیجیتال Matrixport پیش‌بینی اخیر خود مبنی بر تأیید قریب‌الوقوع اولین صندوق قابل‌معامله در بورس بیت‌کوین از سوی کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا در ژانویه ۲۰۲۴ را پس گرفت.

 

پیش‌ازاین شرکت مطرح Matrixport در تاریخ ۱ ژانویه در پلتفرم X (توییتر سابق) ابراز اطمینان کرده بود که بیت‌کوین به محدوده قیمتی ۵۰,۰۰۰ دلار خواهد رسید. این پیش‌بینی متأثر از عواملی همچون «تأیید قریب‌الوقوع ETF بیت‌کوین» منتشر شده بود. حتی این شرکت اعلام کرده بود که تأییدیه ETF بیت‌کوین ممکن است زودتر از انتظارات معامله‌گران در تاریخ‌های ۸، ۹ و یا ۱۰ ژانویه اعلام شود.

 

تنها یک روز پس از انتشار پیش‌بینی در مورد تأییدیه‌های احتمالی در سال 2024، Matrixport از دیدگاه قبلی خود صرف‌نظر کرد و پیش‌بینی خود را در تاریخ ۲ ژانویه به‌روزرسانی کرد. طبق ادعا جدید این شرکت خدمات مالی، SEC تمام ETFهای نقدی بیت‌کوین را در ژانویه رد می‌کند. این شرکت در ادامهٔ اظهارنظر جدید خود، سه‌ماهه دوم امسال را، زمان تأیید احتمالی کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا دانست.

AX Matn

پس از این خبر جامعه ارزهای دیجیتال به‌سرعت به پیش‌بینی‌های بحث‌برانگیز Matrixport واکنش نشان داد. در حال حاضر بسیاری این شرکت را به دست‌کاری قیمت بیت‌کوین متهم کرده‌اند.

 

آلیستر میلن سرمایه‌گذار مطرح بیت‌کوین، متوجه شده که کمپانی Matrixport توسط جیهان وو، میلیاردر چینی و کارآفرین ارز دیجیتال که یکی از بنیان‌گذاران شرکت استخراج Bitmain است، تأسیس شده. جیمز ون استراتن، تحلیلگر صنعت بلاک‌چین و رمزارزها خاطرنشان کرد که آقای Wu حامی برجسته بیت‌کوین کش، هارد فورک بیت‌کوین است. این فورک در سال ۲۰۱۷ ایجاد شده و طرف‌داران و حامیان خود را دارد.

 

برخی از ناظران اصلی ETF بیت‌کوین نیز به این خبر واکنش نشان داده‌اند. اریک بالچوناس، تحلیلگر ETF بلومبرگ در X نوشته است: «ما متوجه مطلبی نشنیده‌ایم که نشان‌دهنده چیزی جز تأیید ETF بیت‌کوین باشد. اما من از آن مرد می‌پرسم آیا منبعی برای گفته‌هایش دارد و یا صرفاً در این باره حدس می‌زند.»

 

اقتصادنیوز

برچسب: بیت کوین ، قیمت بیت کوین



https://jahaneghtesad.com/direct/11302


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |