پنج شنبه 13 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 10767 17:35 1402/09/29
مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان اعلام کرد:

رشد ۴ برابری ارزش جایگزینی"فخوز"

مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان در جمع سهامداران این شرکت با اشاره به ارزش جایگزینی "فخوز" گفت: ارزش جایگزینی گروه فولاد خوزستان ۷۰ هزار میلیارد تومان بود که امروز، این میزان به بیش از ۴ برابر رسیده و ۲۸۰ هزار میلیارد تومان شده است.

امین ابراهیمی درباره رکورد شرکت فولاد خوزستان عنوان کرد: با گذشت ۴ دهه از آغاز فعالیت مجموعه فولاد خوزستان، رکورد در این شرکت بسیار سخت شکسته می‌شود. این شرکت در سال ۱۴۰۱، رشد ۷ درصدی را به خود اختصاص داده است. از نظر اقتصادی محدودیت‌های برقی صدمات زیادی را وارد کرد. زیان‌های وارده، ۶۳۸ هزار تن در سال ۱۴۰۰، ۲۷۰ هزار تن در سال ۱۴۰۱، ۵۴۵ هزار تن در ۶ ماهه سال جاری بود. با این میزان، حدود ۱۲ هزار میلیارد تومان در سال گذشته و ۳.۵ میلیارد تومان در نیمه نخست، ۱۱ هزار میلیارد تومان در فروش کاهش داشتیم. 

 

وی خاطرنشان کرد: اما این تهدید در شرکت فولاد خوزستان تبدیل به یک فرصت شد. انجام کار‌های تعمیراتی حدود ۶۱۴ هزار نفر ساعت، که ظرفیت کار تعمیراتی ۷۷۷ هزار نفر ساعت بود، امسال ظرفیت فولاد خوزستان از ۳.۸ به ۴ میلیون تن رسیده است. اگر این کار‌ها انجام نمی‌شد، محدودیت‌های برقی زیان بیشتری به شرکت وارد می‌کرد. 

 

مدیرعامل "فخوز" درخصوص فروش این شرکت گفت: مقدار فروش شرکت فولاد خوزستان در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱، ۳۵۷۰ میلیون تن بوده است. در ۶ ماهه ابتدایی سال جاری ۱۴۷۱ هزار تن فروش را محقق کرده است.

 

ابراهیمی در ادامه با اشاره به پروژه های شرکت فولاد خوزستان بیان کرد: سهم فروش فولاد خوزستان نسبت ۶۰ به ۴۰ بوده که در ۶ ماهه سال ۱۴۰۲ ، درصد ۷۲ به ۲۸ رسیده و به ۶۰ هزار میلیارد تومان فروش کل محصولات خواهد رسید. همچنین، بسته متالوژی ثانویه و ماشین ریخته گری شمش اسلب عریض از دیگر پروژه‌های "فخوز" به شمار می‌رود.

 

مدیرعامل "فخوز" ادامه داد: فاز اول پروژه دیوار توری اطراف سایت انباشت و برداشت که در صنعت فولاد ایران بسیار ناب و نادر بوده در سال آینده به  بهره‌برداری خواهد رسید که در کاهش گرد و غبار  بسیار تاثیر گذار خواهد بود. یکی از اصلی‌ترین سرفصل‌های خروجی نقدی (هزینه خرید آهن اسفنجی به عنوان ماده اولیه) که نوعی هزینه غیرقابل کنترل برای مدیریت بود، به هزینه قابل کنترل تبدیل شده و این رویداد مثبت، تاثیر قابل توجه بر اصلی‌ترین نسبت‌های سودآوری یعنی حاشیه سود ناخالص، عملیاتی و خالص خواهد داشت

برچسب: شرکت فولاد خوزستان ، امین ابراهیمی ، فخوز



https://jahaneghtesad.com/direct/10767


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |