پنج شنبه 09 فروردین، 1403

کدخبر: 2248 21:29 1402/02/18
رئیس شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان مطرح کرد؛

در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان حدود 700 شرکت فناور و دانش بنیان حضور دارد

دسته‌بندی: استان‌ها ، فناوری
رئیس شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان مطرح کرد؛

در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان حدود 700 شرکت فناور و دانش بنیان حضور دارد

دسته‌بندی: استان‌ها ، فناوری

قاسم مصلحی در نشست خبری هفدهمین جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ بهایی، اظهار کرد: شهرک علمی‌تحقیقاتی اصفهان برگزار کننده این جشنواره بوده که بنیان‌گذار پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد کشور است، پس از آن این ایده در کشور گسترده شد به نحوی که بسیاری از سازمان‌ها امروز به دنبال ایجاد پارک‌های علم و فناوری هستند.

وی افزود: در شهرک علمی‌تحقیقاتی اصفهان حدود ۷۰۰ شرکت فناور و دانش‌بنیان حضور دارند. این شهرک اکنون یک سرمایه اجتماعی دارد که بخش خصوصی به آن اعتماد کرده و در آن سرمایه‌گذاری می‌کند. بیش از ۸۵۰۰ نفر در شهرک علمی‌تحقیقاتی اصفهان مشغول به کارند که بیش از ۵۵۰ نفر آنان مدرک دکتری دارند.

رئیس شهرک علمی‌تحقیقاتی اصفهان گفت: جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ‌بهایی در ابتدا با عنوان کارآفرینی برگزار می‌شد چراکه در آن زمان این ادبیات هنوز ایجاد نشده بود و با ورود سازمان‌ها و وزارت کار به حوزه کارآفرینی این جشنواره به فن‌آفرینی تغییر عنوان داد.

مصلحی اضافه کرد: جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ بهایی به دنبال رونق اقتصاد دانش‌بنیان، تبدیل دستاوردهای پژوهشی به محصولات دانش‌بنیان، شکل‌گیری کسب‌وکارهای موفق دانشی و تولید ثروت در راستای رفاه جامعه است. همچنین به دنبال تشویق سرمایه‌گذاران برای ورود به حوزه‌های فناورانه هستیم.

وی ادامه داد: سازمان‌های بزرگی در کشور از جمله شرکت فولاد مبارکه اصفهان به سرمایه‌گذاری در شهرک علمی‌تحقیقاتی ورود کرده‌اند که موتور محرکی برای رشد شرکت‌های دانش‌بنیان است.

رئیس شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان گفت: این جشنواره جامع‌ترین و قدیمی‌ترین رویداد کارآفرینی و فن‌آفرینی کشور بوده که در تبیین مفاهیم نوآوری، فناوری، فن‌آفرینی و جذب سرمایه‌گذار پیشرو بوده است. پویایی، خلاقیت و تغییر ساختار و مأموریت به اقتضای زمان و نیازهای روز، آینده‌نگری و توجه به فناوری‌های نوین از جمله ویژگی‌های این جشنواره است.

مصلحی اضافه کرد: این جشنواره به دنبال حمایت از اشتغال‌های دانش‌بنیان و توسعه فناوری بوده و زمینه‌سازی برای اثرگذاری اقتصاد دانش‌بنیان در توسعه پایدار و پیشرفت کشور است. اکنون قوانین بالادستی بسیار خوبی در حوزه‌های دانش‌بنیان به وجود آمده است که از جمله آن می‌توان به معافیت‌های مالیاتی شرکت‌های دانش‌بنیان اشاره کرد.

وی با بیان اینکه جشنواره در دو بخش مسابقه‌ای و غیرمسابقه‌ای برگزار می‌شود، گفت: طراحان کسب‌وکار، فن‌آفرینی و تجاری‌سازی فناوری و جایزه فناوری صنعت‌ساز دکتر شیخ زین‌الدین بخش‌های مختلف مسابقه‌ای جشنواره شیخ بهایی است.

رئیس شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان با تاکید بر جنبه ملی بودن جشنواره شیخ‌بهایی، گفت: در این جشنواره به برترین طرح‌های فناورانه‌ای با تولید انبوه خط تولید و ایجاد کارخانه جایزه «دکتر شیخ زین‌الدین» به صورت مشترک توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان اعطا خواهد شد.

مصلحی تصریح کرد: در این جشنواره طرح‌هایی از ۲۸ استان ارائه شد و برگزیدگان جشنواره از ۱۱ استان انتخاب شده‌اند. شهرداری اصفهان، فولاد مبارکه و معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری از جمله حامیان جشنواره هستند.

 

 

 

برچسب: جهان اقتصاد ، دانش بنیان ، فناوری ، جشنواره ، کارآفرینی ، نوآوری ، اخبار روز ، شهرک علمی و تحقیقاتی



https://jahaneghtesad.com/direct/2248


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |