شنبه 12 خرداد، 1403

کدخبر: 11929 16:00 1402/11/01
در دیدار با معاون وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی مطرح شد:

در شش ماهه نخست امسال در حوزه بستری حدود ۱۰ درصد افزایش عملکرد داشتیم

دسته‌بندی: زیربنایی ، استان‌ها ، درمان
در دیدار با معاون وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی مطرح شد:

در شش ماهه نخست امسال در حوزه بستری حدود ۱۰ درصد افزایش عملکرد داشتیم

دسته‌بندی: زیربنایی ، استان‌ها ، درمان

دکتر محمد رجالی رجالی مدیر درمان تامین اجتماعی استان اصفهان با معاون توسعه کار آفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش اداره روابط عمومی مدیریت درمان؛ دکتر محمد رجالی در این دیدار راجع به فعالیتهای بخشهای مدیریت درمان گزارش داد و گفت حدود۷۰ درصد جمعیت استان اصفهان بیمه شده سازمان تامین اجتماعی هستند و این آمار یعنی حدود ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر از مردم اصفهان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند. دقیقاً ما به همین تعداد افرادی که داریم، مخاطبشان در حوزه درمان قرار می‌گیرند.


وی گفت در استان اصفهان در درمان مستقیم ۳ بیمارستان بزرگ به ظرفیت ۹۰۰ تخت و ۲۸ درمانگاه داریم که در حوزه خدمات بستری، پاراکلینیک و سرپایی که شامل آزمایشگاه، فیزیوتراپی و رادیولوژی می‌شود، به مردم به صورت رایگان ارائه خدمات می‌کنیم. در سال ۱۴۰۱ حدود ۱۰ میلیون خدمات سرپایی در حوزه درمان تامین اجتماعی داشتیم که این آمار حدود ۲۰ درصد خدمات درمانی استان را شامل می‌شود.


مدیر درمان تأمین اجتماعی استان اصفهان خاطرنشان کرد: در سال گذشته ۸۰ هزار مورد بستری و ۴۸ هزار مورد عمل جراحی داشتیم که تقریباً این ارقام ۱۵درصد اعمال جراحی استان قلمداد می‌شود و با وجود ۹۰۰ تخت حجم قابل توجهی است که نشانه گردش کار گسترده‌ای خواهد بود در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ با همت همکاران حدود ۱۸ درصد پیشرفت ارائه خدماتی داشتیم، البته با وجود این آمار تنها در شش ماهه نخست امسال هم در حوزه بستری حدود ۱۰ درصد افزایش عملکرد داشتیم که جای امیدواری دارد.


دکتر رجالی با اشاره به دستورالعمل جدید استخدامی سازمان تامین اجتماعی خواستار تسریع در این امر شد و گفت اگر این اتفاق نیافتد در پایان سال ما حدود 400 نیرو از درمان استان کم می شود که مشکلاتی را برای درمان مردم بوجود می آورد.
محمود کریمی بیرانوند نیز در نشست شورای هماهنگی استان اصفهان با مدیرکل‌های دستگاه‌های زیر مجموعه وزارتخانه اظهار داشت: اشتغال و مسکن اولویت اول مجموعه حاکمیت است و همه باید برای افزایش اشتغال وارد شدیم.


وی به سامانه جستجوی شغل اشاره کرد که به دستور مستقیم رئیس جمهور شکل گرفت و ادامه داد: تبلیغ این سامانه را در پیج‌های فردی خود انجام دهید.
معاون توسعه کار آفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: رویداد مردمی اشتغال شکل گرفت که آثار و برکات زیادی به دنبال داشت که می‌توانید در حوزه پشتیبانی کمک کنید و این وظیفه شرعی همه است.


کریمی با بیان اینکه استفاده از هر ظرفیتی برای افزایش اشتغال می‌تواند گاه در اختیار گذاشتن یک سالن اجتماع گاه تخصیص یک دیوار برای تبلیغات اشتغال و غیره می‌شود و الزاماً منظور استخدام نیست، گفت: در واقع با همدلی و کمک به یکدیگر می‌توان آمار اشتغالزایی را افزایش داد.

 

وی به بازدید از شهرستان لنجان اشاره کرد و گفت: با وجود این‌همه صنایع در این شهرستان چرا باید نرخ بیکاری بالا رفته است چرا باید ۱۸ درصد نرخ بیکاری داشته باشد.
معاون وزیر کار با بیان اینکه رمز مقابله با تحریم افزایش بهره وری است، گفت: مساله بیکاری فارغ التحصیلان را داریم که باید این آمار کاهش یابد.
کریمی بیرانوند خاطرنشان کرد: بزرگترین سلاح ما در حال حاضر در مبارزه با جبهه متکثر و متعدد کفر جهاد تبیین است یک آرایش عجیب وغریبی در دنیا جبهه کفر بر جبهه حق شکل گرفته است.


وی با بیان اینکه قدرت آمریکا نسبت به ۱۰ سال پیش بسیار تضعیف شده است، ادامه داد: یک کشوری مثل یمن که ۱۰ سال پیش کسی نمی‌شناخت امروز به تنهایی در مقابل آمریکا و. انگلیس ایستاده است و امروز شاهد اتفاقات امیدوار کننده و پیشرفت‌های عظیمی در عقب راندن جبهه کفر داریم و همه آن به برکت انقلاب اسلامی است.


معاون توسعه کار آفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: گل به خودهای برخی داخلی‌ها باعث شده تزلزل جبهه کفر اصلاً به چشم نخورد.
وی پمپاژ ناامیدی در داخل را ناشی از عملکرد ضعیف رسانه‌ها دانست و افزود: به عنوان مثال نرخ پایین بیکاری در ۱۴۰۲ اعلام شد که در چهار دوره قبل بی سابقه بوده اما اینقدر تیترهای عجیب و غریب و یادداشت و مقالات در رسانه‌ها منتشر شد که به خود گفتم بهتر بود یک درصد نرخ بیکاری بالا می‌رفت و گاهی تیترهای رسانه‌های معاند در خصوص نرخ بیکاری بهتر از رسانه‌های داخلی بود.
وی خواستار حضور حداکثری در انتخابات پیش رو شد و ادامه داد: به هیچ وجه حق مداخله در مصادیق نداریم حرام شرعی است باید برای حضور حداکثری مردم در انتخابات جلسه برگزار کرد و از عمق نفوذ گفتمان انقلاب و پیشرفت‌های ایرانی برای مخاطبین سخن گفت.


وی با اعلام اینکه جزو ارکان فرهنگی امنیتی نظامی در دنیا هستیم، ادامه داد: برخی از مشکلات را نیز باید با جان و دل شنید.
معاون توسعه کار آفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه یک اصل اساسی در مردم داری، شنیدن حرف و سخن مردم است و گفت: به شهرستان‌ها بروید و در شورای اداری شهرستان‌ها حضور پیدا کنید با مردم گفتگو کنید، مردم دار باشید.
وی ادامه داد: مردمی که به وزارت کار مراجعه می‌کند باید پیگیر کار آنان بود، جزیره‌ای عمل کردن امروزه کاربرد ندارد

 

برچسب: اصفهان ، وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی ، مدیر درمان تامین اجتماعی استان اصفهان



https://jahaneghtesad.com/direct/11929


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |