شنبه 08 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 647 00:25 1401/12/03

دانش‌بنیان‌ها ارزش افزوده ۱۰ برابری و اشتغال زایی دارند

دسته‌بندی: بیزنس ، فناوری

دانش‌بنیان‌ها ارزش افزوده ۱۰ برابری و اشتغال زایی دارند

دسته‌بندی: بیزنس ، فناوری

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان ارزش افزوده ۱۰ برابری برای اقتصاد کشور ایجاد و اشتغالزایی بالایی دارند.

امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و ایثارگران امروز در مراسم افتتاحیه نمایشگاه مسئله محور سازمان اقتصادی کوثر، اظهار داشت: در مجموعه بنیاد شهید و سازمان اقتصادی کوثر در تلاش هستیم که در بخش‌های تولید استراتژیک کشور که نیاز به کمک وجود دارد ورود کنیم تا حاکمیت از اطمینان خاطر لازم برخوردار باشد.

وی با ذکر مثالی از اقدامات سازمان اقتصادی کوثر گفت: تنها شرکت داخلی که در نیروگاه اتمی بوشهر توانایی ارائه خدمات داشت از مجموعه سازمان اقتصادی کوثر بود.

رئیس بنیاد شهید ادامه داد: در هر جایی که کشور نیاز به کمک داشته باشد ورود خواهیم داشت و در این ارتباط از حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بهره‌خواهیم گرفت تا بتوانیم در حوزه مصرف کشور اطمینان خاطر پیدا کنیم.

قاضی‌زاده هاشمی افزود: خانواده شهدا، جانبازان و آزادگان در رشته‌های مختلف فنی، حقوقی، اقتصادی، علوم پزشکی و ... توانایی‌های زیادی دارند که از آنها در بخش‌های مختلف سازمان اقتصادی کوثر و دیگر بخش‌ها استفاده می‌شود.

وی در پایان تاکید کرد: سازمان اقتصادی کوثر واسطه‌ای مناسب برای حل مسائل مختلف کشور به حساب می‌آید.

دانش‌بنیان‌ها ارزش افزوده 10 برابری ایجاد می‌کنند

بنابراین گزارش، روح‌الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور نیز در این مراسم اظهار داشت: تمام دنیا 30 تا 40 سال است که به سمت اقتصاد دانش‌بنیان حرکت کرده است و توسط دانش‌بنیان‌ها می‌توانیم ارزش افزوده بالا در تولید ایجاد کنیم. همچنین میزان اشتغال‌زایی افزایش می‌یابد.

وی افزود: سازمان اقتصادی کوثر علاوه بر فعالیت‌های اقتصادی دانش‌بنیان در بخش‌های مختلف اقتصادی کمک کشور است و شرکت‌های دانش‌بنیان‌ را ایجاد و حمایت می‌کند که اقدامات این سازمان در واقع فعالیت در جنگ اقتصادی است.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان در تولیدات خود ارزش افزوده 10 برابری ایجاد می‌کنند و تولیدات آنها برای کشور بسیار ارزشمند است.

شرکت‌های دانش‌بنیان توسط سازمان بسیج علمی کشور حمایت می‌شوند

بنابراین گزارش، سردار مهدی رحیمی رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری کشور نیز در این مراسم اظهار داشت: این سازمان اعلام آمادگی خود را برای شناسایی و بسیج نیروهای مردمی کشور در حوزه دانش‌بنیان اعلام می‌کند تا بر این اساس نیروهای مختلفی که در سراسر کشور و حتی روستاها وجود دارند ساماندهی و حمایت شوند.

وی افزود: ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان مردمی توسط سازمان بسیج علمی کشور حمایت می‌شود که طرح‌های مختلفی نیز در این زمینه به مرحله اجرایی رسیده است.

سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری کشور تصریح کرد: یکی از طرح‌هایی که در این ارتباط وجود دارد شناسایی نیازهای صنعت و بازار کشور است تا توسط نخبگان آن نیازها حل و صل شود و بسیج از این شرکت‌ها پشتیبانی خواهد کرد.

 

منبع: تسنیم

برچسب: جهان اقتصاد ، دانش بنیان ، ارزش افزوده ، اشتغال زایی ، اخبار روز ، امیرحسین قاضی زاده هاشمی



https://jahaneghtesad.com/direct/647


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |