پنج شنبه 09 فروردین، 1403

کدخبر: 3278 00:45 1402/03/13

خبر خوش درباره وام مسکن / این وام دو برابر شد

دسته‌بندی: مسکن

خبر خوش درباره وام مسکن / این وام دو برابر شد

دسته‌بندی: مسکن

تسهیلات ودیعه مسکن برای ساکنان بافت‌های فرسوده که واحدهایشان نوسازی می‌شود، در تهران ۱۲۰ میلیون و در مراکز استان‌ها ۹۰ میلیون تومان است که نسبت به سال گذشته ۱۰۰ درصد افزایش داشته است.

مهرداد بذرپاش در مراسم افتتاح ۵۰۰۰ واحد نهضت ملی مسکن در بافت‌های فرسوده اظهار کرد: نوسازی بافت‌های فرسوده بسیار مهم و در اولویت است. از ابتدای حضورم در وزارت راه وشهرسازی در موضوع مسکن، تلاش‌ها متمرکز بر نوسازی بافت‌های فرسوده بوده و تلاش داریم تا عقب‌ماندگی‌های دهه اخیر را جبران کنیم.

حدود ۳۰ درصد جمعیت کشور در بافت فرسوده زندگی می‌کنند

وزیر راه وشهرسازی گفت: در حال حاضر ۹ درصد کل شهرها با حدود ۳۰ درصد جمعیت کل کشور در بافت فرسوده قرار دارد که ضرورت دارد ضمن تولید مسکن، نوسازی این بافت ها نیز توأمان انجام شود زیرا این موضوع هدف دولت و ضرورت کشور است.

وی تاکید کرد: نوسازی در بافت های فرسوده چندین حسن دارد که بخشی از آنها شامل وجود زیر ساختها و سایر منابع شهری، کاهش قیمت تمام شده مسکن، وجود شبکه های حمل ونقلی و دیگر مزیتهایی که همگان بر آن اذعان دارند، نیاز به نوسازی در این بافتهاست که در اولویت دولت قرار دارد.

بذرپاش بیان کرد: تولید مسکن در این بافت‌ها علاوه بر رونق تولید، سبب فعال شدن مشاغل و کسب وکار ها و باز آفرینی محیط شهری و زندگی مردم می شود. با این کار منزلت اجتماعی در محیط های شهری تقویت می شود.

وزیر راه وشهرسازی گفت: در برنامه هفتم توسعه تمام تلاش ما آن بوده است تا از ظرفیت های این برنامه برای نوسازی مسکن در بافت فرسوده بهره ببریم.

بذرپاش گفت: به منظور رونق در این بافت ها از تمام توان خود استفاده خواهیم کرد که تدوین قوانین و مقررات و بسته ۱۹ بندی نوسازی بافت فرسوده از جمله این موارد است.

برچسب: وام مسکن ، مسکن ، بازار مسکن ، بافت فرسوده ، اخبار روز، جهان اقتصاد



https://jahaneghtesad.com/direct/3278


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |