سه شنبه 29 اسفند، 1402

کدخبر: 246 10:35 1401/11/11
رمزارزها دوباره رشد کردند

خبر خوش برای طرفداران رمز ارز

دسته‌بندی: فناوری
رمزارزها دوباره رشد کردند

خبر خوش برای طرفداران رمز ارز

دسته‌بندی: فناوری

بررسی‌های به عمل آمده در بازار کریپتو حاکی از آن است که روند معاملاتی رمز‌ارزها از جمله بیت‌کوین و اتریوم در روزهای اخیر بر خلاف پیش‌بینی‌ها حرکت کرد و بار دیگر در مسیر صعودی قرار گرفت.

بیت‌کوین با رشد ۱/ ۳ در‌صدی حمایت کانال ۲۳ هزار دلاری را به دست آورد و در ساعت ۱۵ به وقت تهران قیمت ۲۳ هزار و ۴۴۷ دلار را به ثبت رساند. همچنین دومین دارایی محبوب بازار کریپتو‌(اتریوم) که در روزهای پیشین به میانه کانال ۱۵۰۰ دلاری سقوط کرده بود، با رشد ۹/ ۳ درصدی بار دیگر به بالای کانال ۱۶۰۰ دلاری صعود کرد و در ساعت مذکور با قیمت ۱۶۰۹ دلار در بازار معامله می‌شد. در راستای این موضوع تحلیل‌گران روند قیمتی رمزارزها را غیر‌قابل پیش‌بینی توصیف کرده‌اند و معتقدند که این دارایی مهم در حال بازپس‌گیری جایگاه سابق خود در اواخر ۲۰۲۱ و اواسط سال ۲۰۲۲ است، اما این دستاورد به زمان زیادی نیاز دارد؛ زیرا بازارهای ریسکی که در اوایل سال ۲۰۲۳ حدود ۵۰ درصد نسبت به پایین‌ترین سطح خود در سال ۲۰۲۲ رشد کرده بود‌، نگاه سرمایه‌گذاران را به خود جلب کرده بود.

این امر در نهایت سبب شد آنها با استناد به شیب صعودی و متوالی بیت‌کوین و اتریوم از آغاز سال جدید، دارایی‌های خود را در بخش‌های دیگر به این بازار ریسکی انتقال دهند. در این میان این ارزهای دیجیتال مهم از جمله بیت‌کوین در این بازار بلافاصله پس از ثبت کانال ۲۲ هزار دلاری، به خواب زمستانه رفت و در روز جمعه برای دومین هفته متوالی در سقف این کانال معامله شد.

 

به دنبال این موضوع اتریوم نیز به صورت روزانه در حال بازگشت به کانال سابق خود بود. این موضوع سبب ناامیدی سرمایه‌گذاران از تقویت بیش از پیش بیت‌کوین شد. اما در طرف دیگر بازارها، شاخص دلار به عنوان مهم‌ترین عامل اثر‌گذاری بر نوسانات بازارهای پرریسک، آخرین ساعات بازارهای جهانی در روز جمعه را در کانال ۱۰۱ واحدی به پایان رساند. به دنبال این موضوع باید به چشم انتظاری دلار جهانی به عملکرد فدرال رزرو در هفته آتی اشاره کرد.

«به نظر می‌رسد کمیته بازار باز فدرال رزرو پس از هفت مرتبه اعمال سیاست‌های انقباضی در سال ۲۰۲۲، بار دیگر قصد دارد نخستین سیاست پولی انقباضی خود را در اواخر ماه ژانویه و رقمی معادل ۲۵/ ‌۰ واحد درصد به ثبت برساند و در این میان برخی از تحلیل‌گران با استناد به روند احتمالی شاخص دلار در واکنش به کاهش سرعت نرخ بهره، طلا و رمز‌ارزها نیز تحت تاثیر قرار خواهند گرفت و در خلاف روند دلار جهانی به مسیر خود ادامه خواهند داد.»

با توجه به عوامل مذکور پیش‌بینی شده است که در آغاز هفته معاملاتی جدید، شاخص دلار اندکی تنزل یابد.

منبع: دنیای اقتصاد

برچسب: جهان اقتصاد ، بیت کوین ، رمزارز ، اتریوم ، اخبار روز



https://jahaneghtesad.com/direct/246


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |