یکشنبه 09 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 4384 15:00 1402/04/01

خبر خوش؛ این افراد وام ۲۲۰ میلیونی می‌گیرند

دسته‌بندی: اخبار اقتصادی

خبر خوش؛ این افراد وام ۲۲۰ میلیونی می‌گیرند

دسته‌بندی: اخبار اقتصادی

مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی درباره روند اعطای وام ازدواج در بانک‌ها گفت: از ابتدای سال جاری تا ۳۱ خرداد شبکه بانکی ۲۹ هزار میلیارد تومان تسهیلات ازدواج اعطا کرده است. در مقایسه با مدت مشابه سال قبل با رشد ۸ درصدی اعطای اعتبارات مواجه شدیم.

مهدی سحابی در برنامه تهران بیست خاطرنشان کرد: به بانک‌ها ابلاغ کردیم فقط یک ضامن برای اعطای تسهیلات فرزندآوری درخواست کنند و به تخلفات بانک‌هایی که ضامن بیشتری بخواهند رسیدگی خواهد شد.

مدیر اعتبارات بانک مرکزی گفت: ما اعلام کردیم که باید ۱۵ روز روند اعطای تسهیلات به جوانان طول بکشد. شبکه بانکی برای اعطای تسهیلات وام ازدواج جدی است و تا پایان خردادماه ۲۹ همت وام ازدواج اعطا شده است. بانک‌ها اعطای وام ازدواج را مسئولیت اجتماعی خودشان می‌دانند و به آن تمکین می‌کنند. شماره تلفن ۲۷۰۶ بانک مرکزی پاسخگوی متقاضیان وام ازدواج و رسیدگی به شکایات آنها است اگر مشکلی در زمینه ضمانت داشتند با ما مطرح کنند و شکایت کنند.

وی با اشاره به اینکه بانک مرکزی در این زمینه جدی است افزود: اعلام کردیم که اگر تخلفی در بانک‌ها در این زمینه رخ دهد مدیرعامل بانک موظف است که رئیس شعبه را عزل کند.

مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی توضیح داد: ۱۸۰ میلیون رقم وام ازدواج است و جوانان زیر ۲۳ سال ۲۲۰ میلیون وام ازدواج می‌گیرند.

وی در ادامه بیان کرد: شبکه بانکی این تسهیلات را از محل حساب‌های قرض‌الحسنه خودش پرداخت می‌کند و ما رشد منابع حساب‌های مردمی را نداشتیم. اگر قانون‌گذار به میزان تورم این رقم را افزایش دهد بانک‌ها به دلیل اینکه با محدودیت منابع روبرو هستند و در پرداخت این وام با مشکل روبه‌رو می‌شوند ولی باز هم به وظایف قانونی خود عمل می‌کنند.

برچسب: بانک مرکزی ، تسهیلات بانکی ، وام ازدواج ، وام ، وام فرزندآوری ، اخبار روز، جهان اقتصاد



https://jahaneghtesad.com/direct/4384


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |