یکشنبه 09 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 4802 15:30 1402/04/08

جوانان چگونه وام بگیرند؟/ انتشار گزارش جامع راهنمای دریافت انواع تسهیلات بانکی

دسته‌بندی: بانک

جوانان چگونه وام بگیرند؟/ انتشار گزارش جامع راهنمای دریافت انواع تسهیلات بانکی

دسته‌بندی: بانک

مدیرکل دفتر هماهنگی و نظارت بر امور جوانان گفت: سلسله گزارش‌هایی از فرصت‌های پیش روی جوانان تهیه کرده ایم که یکی از آن‌ها گزارش جامع راهنمای دریافت انواع تسهیلات است و این گزارش در پورتال این دفتر بارگذاری شده است.

روح الله اسدی در خصوص برنامه پیشرفت جوانان گفت: یکی از برنامه‌های معاونت امور جوانان موضوع پیشرفت جوانان و رصد شاخص‌های آن است که به طور سیستماتیک نیازهای ضروری جوانان را شناسایی، اولویت بندی، موانع رفاه آنان را برطرف و منابع مورد نیاز برای شکل دادن به جامعه‌ای عادلانه را برای جوانان فراهم می‌کند.

وی با بیان این که این شاخص به نیازهای اساسی جوانان، مبانی بهزیستی و فرصت‌ها می‌پردازد، اظهار داشت: جوانان بیش از سایر اقشار در معرض فضای مجازی و دنیای دیجیتال هستند که تاثیر قابل توجهی بر زندگی اجتماعی و آینده شغلی آنان می‌گذارد و بدیهی است که استعمارگران از جدیدترین ابزارها برای دور کردن جوانان از فرصت‌ها که یکی از ابعاد پیشرفت جوانان است استفاده می‌کنند.

اسدی تصریح کرد: امروزه در دوران استعمار فرانو هستیم یعنی اشغال پایدار غیرمستقیم و بدون اعتراض مردمی با عبور از حاکمان سیاسی که باید ویژگی‌های آن را شناخت.

وی افزود: سلطه فرهنگی بر سیطره نظامی، از بین بردن نظم داخلی کشورها، گسترش فرایندهای فردگرایانه، ایجاد از خودبیگانگی فردی و استفاده از حربه‌های تبلیغات و فریب از جمله ویژگی‌های استعمار فرانو هستند.

مدیرکل دفتر هماهنگی و نظارت بر امور جوانان با بیان این که جامعه هدف در این دوران، عموم مردم به خصوص جوانان هستند، افزود: در دوران قبل که دوران استعمار نو نام داشت، جامعه هدف، مدیران و مسئولان کشور بودند تا منجر به سیاستگذاری اشتباه در کشور شود اما در دوران استعمار فرانو، با عملیات فریب و تحریف مانع از اطلاع جوانان از دستاوردهای نظام و فرصت‌های پیشروی می‌شوند.

وی ادامه داد: در این شرایط اطلاع‌رسانی صحیح و شفاف از ظرفیت‌های گوناگون کشور نوعی جهاد تبیین است. بدین منظور دفتر هماهنگی و نظارت بر امور جوانان سلسله گزارش‌هایی از فرصت‌های پیش روی جوانان تهیه کرده که یکی از آن‌ها گزارش جامع راهنمای دریافت تسهیلات است و این گزارش در پورتال دفتر به آدرس https://msy.gov.ir/general_content/۲۳۱۴۹۵۷-آیین-نامه-ها-قوانین-مقررات. html?t=محتوای-عمومی بارگذاری شده است.

اسدی تصریح کرد: در این گزارش انواع تسهیلاتی که جوانان می‌توانند دریافت کنند و شرایط و فرآیند دریافت همه تسهیلات اعم از تسهیلات اشتغال، ازدواج، فرزندآوری، مسکن (جوانان، ساخت، تعمیر، ودیعه)، تامین جهیزیه، خرید کالا، تسهیلات تکلیفی و… به تفکیک تمامی بانک‌ها و موسسات مالی کشور تجمیع شده است.

در ادامه به تسهیلات و بانک‌ها و موسسات مالی کشور که در این گزارش آمده است اشاره می‌شود.

تسهیلات اشتغال، ازدواج، فرزندآوری، مسکن (جوانان، ساخت، تعمیر، ودیعه)، تامین جهیزیه، خرید کالا، تسهیلات تکلیفی، تسهیلات مربوط به تبصره‌های ۱۶ و ۱۸ قانون بودجه سازمان‌ها و بانک‌های عامل مرتبط با آن، تسهیلات خوداشتغالی، تسهیلات روستایی، تسهیلات فراگیر، تسهیلات مربوط به کسب و کار خانگی، تسهیلات نهضت ملی مسکن، تسهیلات از محل منابع داخلی بانک‌ها

بانک‌ها و موسسات مالی ارائه دهنده تسهیلات:

بانک‌های دولتی تجاری، بانکهای دولتی تخصصی و توسعه ای، بانک‌های غیردولتی تجاری، بانک‌های غیردولتی قرض الحسنه و صندوق‌های قرض الحسنه در قالب قرض الحسنه، مشارکت مدنی، مشارکت حقیقی، سرمایه‌گذاری مستقیم، مضاربه، سلف، فروش اقساطی، جعاله، استصناع، مرابحه، خرید دین، اجاره به شرط تملیک و… و از سطح کلان، صندوق توسعه ملی تا صندوق‌های محلی

همچنین اطلاعات مربوط به صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری و تسهیلات صندوق‌های پژوهش و فناوری برای شرکت‌های دانش بنیان شامل تسهیلات برای نمونه سازی، برای ورود به بازار، قبل از تولید صنعتی، تولید صنعت، توسعه خدمات شتابدهی، سرمایه بذری شتاب دهنده ها، رشد تولید، خرید محل کار، ودیعه رهن محل کار، اشتغال پایدار، لیزینگ، استصاع و توسعه فضاهای نوآوری و… تسهیلات بنیاد برکت و ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، تسهیلات صندوق امداد ولایت، تسهیلات صندوق کارآفرینی امید، اطلاعات مربوط به وجوه اداره شده نهادها، صندوق جدید عدالت و پیشرفت و سایر اطلاعات مورد نیاز در خصوص دریافت تسهیلات جمع آوری و منتشر شده است.سایر گزارش‌های تدوین شده نیز به زودی منتشر و اطلاع‌رسانی می‌شود.

برچسب: تسهیلات بانکی ، وام ، وام فرزندآوری ، وام بانکی ، اخبار روز، جهان اقتصاد ، وام جوانان



https://jahaneghtesad.com/direct/4802


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |