جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 2397 12:41 1402/02/23

جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ بهایی به ایستگاه پایانی خود رسید

دسته‌بندی: استان‌ها ، فناوری

جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ بهایی به ایستگاه پایانی خود رسید

دسته‌بندی: استان‌ها ، فناوری

قاسم مصلحی در آیین اختتامیه و اهدای جوایز برگزیدگان جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ بهایی در تالار عباسی هتلی در اصفهان افزود: جذب سرمایه و سرمایه‌گذار از چالش‌های پیش روی اقتصاد دانش بنیان است و بدنبال ایجاد یک شبکه سرمایه گذاری و تامین مالی جمعی در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان هستیم.

وی با اشاره به حضور ۲ دانشگاه برتر کشور در اصفهان یادآور شد: پژوهشگران ممتاز زیادی در ۲ دانشگاه اصفهان و صنعتی اصفهان حضور دارند و در کنار این ۲، وجود چند دانشگاه‌ برتر آزاد در این استان نشان‌ دهنده ظرفیت های بالای دانشگاهیان اصفهانی است.

رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان تصریح کرد: امسال برای نخستین بار با مشارکت شهرداری اصفهان پذیرش طرح‌‌ در موضوعات توسعه شهری در این جشنواره انجام شد و شهرداری اصفهان در مجموع حدود ۵۰۰ میلیون تومان از برگزیدگان طرح‌ها حمایت کرد.

مصلحی یادآور شد: این جشنواره با نزدیک به ربع قرن فعالیت از جامع ترین و قدیمی‌ترین رویدادهای فن آفرینی و کارآفرینی کشور است و در زمینه تبیین مفاهیم کارآفرینی،کسب و کار و نوآوری پیشرو است.

رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان گفت: برگزیدگان این جشنواره از جایزه نقدی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان و تسهیلات ارزان قیمت صندوق نوآوری و شکوفایی کشور برخوردار می شوند.

۴۹۷ طرح در بخش های اصلی جشنواره امسال شرکت کردند

دبیر هفدهمین جشنواره شیخ بهایی در آیین اختتامیه این رویداد گفت: امسال شاهد حضور شرکت کنندگان از ۲۹ استان کشور در جشنواره بودیم که توزیع شرکت‌کنندگان بخش‌های مسابقه‌ای از استان های مختلف کشور از نشانه حرکت رو به رشد همه استان ها به سمت اقتصاد دانش بنیان است.

عبدالرضا کبیری ادامه داد: بخش طراحان کسب و کار با ۲۹۶ طرح یکی از بزرگترین بخش‌های جشنواره امسال بود و مجموع طرح های ثبت نام شده در بخش‌های "طراحان کسب و کار" ، "فن آفرینی" و "تجاری سازی فن‌آوری" ۴۹۷ طرح در جشنواره امسال شرکت کردند که در مجموع ۹ طرح به عنوان منتخبین شرکت های نوپا و رشد یافته در این رویداد معرفی شدند.

وی تصریح کرد: کاندیداهای مرحله نهایی از ۱۱ استان کشور بودند و در "بخش مدیریت شهری" که با همکاری شهرداری اصفهان برگزار شد ۱۲۷ طرح و در بخش فناوری صنعت ساز دکتر محمود شیخ زین الدین نیز ۲۱ طرح در فراخوان اولیه شرکت کردند که در نهایت به ترتیب چهار طرح و یک طرح در این ۲ بخش به عنوان منتخبین نهایی معرفی شدند.

در پایان این رویداد به ترتیب حسین واثقی،فاطمه سقطچی و نادر محمدیان به عنوان برگزیدگان اول تا سوم بخش "طرح کسب و کار" و نادر محمدیان،مجید محمدی و مهدی موحدی به عنوان برگزیدگان اول تا سوم بخش "فن‌آفرینی و تجاری سازی فناوری" در بخش شرکت‌های نوپا معرفی شدند.

نفرات برگزیده بخش "فن‌آفرینی و تجاری سازی فناوری" در بخش شرکت‌های رشدیافته نیز محمدعلی چمنیان،محمد صفاریون و داوود ادیب بودند که موفق به کسب رتبه های اول تا سوم این جشنواره شدند.

هفدهمین دوره جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ بهایی ۲۰ و ۲۱ اردیبهشت سال جاری به همت شهرک علمی و تحقیقاتی در مهمانسرای تاریخی عباسی اصفهان برگزار شد.

«فناوری‌های نوظهور و آینده‌نگر»، «فناوری‌های صنعت‌ساز»، «رفع نیاز صنعت در دوران تحریم»، «صنایع نفت، گاز و پتروشیمی»، «محیط زیست، آلودگی هوا، آب و انرژی، مدیریت منابع آب»، «نیازهای صنعت دارو، مهندسی پزشکی»،«فناوری‌های نرم، هویت‌ساز و صنایع خلاق»، «زیست فناوری، نانو، کشاورزی و صنایع غذایی» و «صنایع IT، ICT و هوش مصنوعی» محورهای این دوره از جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ بهایی را تشکیل می‌دادند.

 

برچسب: جهان اقتصاد ، انرژی ، تحریم ، دانش بنیان ، جشنواره ، محیط زیست ، اخبار روز ، فن آفرینی ، شیخ بهایی



https://jahaneghtesad.com/direct/2397


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |