شنبه 29 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 14238 15:44 1403/01/15
در گفتگو با «جهان اقتصاد» مطرح شد:

توسعه میادین مشترک نفت و گاز با سرمایه گذاری مردم

دسته‌بندی: انرژی
در گفتگو با «جهان اقتصاد» مطرح شد:

توسعه میادین مشترک نفت و گاز با سرمایه گذاری مردم

دسته‌بندی: انرژی

چشم‌انداز توسعه صنعت نفت و گاز در سال ۱۴۰۳ در راستای شعار سال به پشتوانه مشارکت مردمی در تامین مالی پروژه‌های اولویت‌دار توسعه میادین مشترک نفت و گاز کشور است. رویکرد جدید ارائه شده در برنامه هفتم توسعه با شکستن انحصار و امکان سرمایه‌گذاری مردم در توسعه میادین نفت و گاز کشورمنجر به هدایت منابع بدون استفاده در دست مردم به سمت توسعه اقتصادی و جهش تولید خواهد شد.

غلامرضا دهقان ناصرآبادی، منتخب مردم شریف کازرون و کوه‌چناردر مجلس شورای اسلامی، ضمن بیان مطلب فوق، در رابطه با مسیر جدید به کارگیری مشارکت مردم در توسعه صنعت نفت و گاز ایران گفت: هدایت منابع بلااستفاده در دسترس مردم به سمت توسعه میادین مشترک نفت و گاز می تواند مزایای قابل توجهی برای توسعه اقتصادی یک کشور داشته باشد. با سرمایه گذاری در توسعه میادین نفت و گاز، ایران می تواند ظرفیت تولید نفت و گاز خود را افزایش دهد، فرصت های شغلی جدید ایجاد کند، فعالیت های اقتصادی را تحریک کند، اقتصاد خود را متنوع کند و زیرساخت ها و فناوری خود را بهبود بخشد.

وی ادامه داد: چندین دلیل کلیدی وجود دارد که چرا هدایت منابع بلااستفاده در دسترس مردم به سمت توسعه میادین مشترک نفت و گاز برای توسعه اقتصادی ایران حیاتی است. اولاً، بخش نفت و گاز یکی از صنایع کلیدی است که باعث رشد و توسعه اقتصادی در بسیاری از کشورها از جمله ایران می شود. با سرمایه گذاری در توسعه میادین مشترک نفت و گاز، ایران می تواند ظرفیت تولید نفت و گاز خود را از محل میادینی که با کشورهای همسایه خود مشترک هستند؛ افزایش دهد که به نوبه خود می تواند منجر به افزایش درآمد و رشد اقتصادی شود. ثانیاً، ایران می تواند با هدایت منابع بلااستفاده به سمت توسعه میادین مشترک نفت و گاز، فرصت های شغلی جدید و رشد اقتصادی بالایی ایجاد کند که فعالیت های اقتصادی را در منطقه تحریک می‌کند.

دهقان ناصرآبادی با اشاره به نقش جدید مردم در توسعه اقتصادی کشور اظهار کرد: سرمایه گذاری در توسعه میادین مشترک نفت و گاز نیز می تواند به تنوع بخشیدن به اقتصاد کشور و کاهش اتکای آن به سایر صنایع کمک کند. علاوه بر این، هدایت منابع بلااستفاده به سمت توسعه میادین مشترک نفت و گاز نیز می تواند به بهبود زیرساخت ها و فناوری در منطقه منجر شود. 

وی ادامه داد: به منظور هدایت موثر منابع بلااستفاده مردم به سمت توسعه میادین مشترک نفت و گاز، ایجاد محیطی مناسب برای سرمایه گذاری توسط دولت مهم است. این رویکرد شامل اجرای سیاست‌ها و مقرراتی است که سرمایه‌گذاری در بخش نفت و گاز را تشویق می‌کند، مشوق‌هایی را برای سرمایه‌گذاران فراهم می‌کند. علاوه بر این، همکاری نزدیک دولت در ارائه مدلی سودده از مشارکت مردم در توسعه میادین مشترک نفت و گاز به مردم به عنوان سهامداران اصلی این ابرپروژه بسیار مهم و کلیدی است که در برنامه هفتم توسعه برای بازگشت سریع‌تر سرمایه مردم، مجوزها و اختیارات جدیدی به وزارت نفت به عنوان نماینده دولت در این مدل توسعه‌ای قرار داده شده است تا اطمینان از اینکه منافع حاصل از توسعه نفت و گاز به طور عادلانه و بهینه تقسیم شود.وی  گفت: چشم‌انداز توسعه صنعت نفت و گاز در سال ۱۴۰۳ به پشتوانه مشارکت مردمی در تامین مالی پروژه‌های اولویت‌دار توسعه میادین مشترک نفت و گاز کشور است. رویکرد جدید ارائه شده در برنامه هفتم توسعه با شکستن انحصار و امکان سرمایه‌گذاری مردم در توسعه میادین نفت و گاز کشورمنجر به هدایت منابع بدون استفاده در دست مردم به سمت توسعه اقتصادی و جهش تولید خواهد شد.

 




https://jahaneghtesad.com/direct/14238


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |