پنج شنبه 30 فروردین، 1403

کدخبر: 1249 12:00 1402/01/06
حسن محتشم عضو هیات مدیره انجمن انبوه سازان مسکن استان تهران:

توافق ذوب آهن اصفهان و انبوه سازان ساختمان، پروژه نهضت ملی مسکن را تسریع می‌کند

دسته‌بندی: زیربنایی ، مسکن
حسن محتشم عضو هیات مدیره انجمن انبوه سازان مسکن استان تهران:

توافق ذوب آهن اصفهان و انبوه سازان ساختمان، پروژه نهضت ملی مسکن را تسریع می‌کند

دسته‌بندی: زیربنایی ، مسکن

عضو هیات مدیره انجمن انبوه سازان مسکن استان تهران گفت: توافق ذوب آهن اصفهان به عنوان تولید کننده سبد محصولات ساختمانی استاندارد در ایران با انبوه سازان ساختمان، پروژه نهضت ملی مسکن را تسریع می‌کند.

 حسن محتشم عضو هیات مدیره انجمن انبوه‌سازان مسکن استان تهران و کارشناس مسکن در گفتگوی اختصاصی با پایگاه تحلیلی خبری ذوب ۲۴ اظهار کرد: سال جدید از سوی مقام معظم رهبری به عنوان “مهار تورم، رشد تولید” نامگذاری شده است که این رویکرد اقتصادی در بخش ساخت و ساز و تامین مسکن ایمن برای هموطنان نیز بسیار راهبردی است.

وی افزود: در این راستا توافق بین ذوب آهن اصفهان به عنوان تولید کننده سبد محصولات ساختمانی استاندارد در ایران با انجمن‌های انبوه سازان استانی و یا کانون سراسری آنها ، می‌تواند تسریع در ساخت و ساز این واحدهای مسکونی و به دنبال آن احداث زیرساخت لازم و مطلوب برای آن‌ها را متناسب با استانداردهای روز رقم بزند.

عضو هیات مدیره انجمن انبوه سازان مسکن استان تهران ادامه داد: از طریق این توافق برد- برد، تولید ملی در خدمت خانه دار شدن هموطنان عزیزمان قرار می‌گیرد و بر اساس یک برنامه ریزی مدون و متناسب با نیاز هر پروژه ساختمانی، سبد محصولات فولادی بدون دغدغه تامین، در دسترس خواهد بود.

این کارشناس مسکن تصریح کرد: انبوه سازان نیز از طریق تعامل با وزارتخانه‌های راه و شهرسازی، صمت، اتاق بازرگانی و سایرتشکل‌ها تلاش خواهند کرد موانع سر راه تولید فولاد را کاهش دهند تا در یک چارچوب هم افزا تولید و توسعه ساخت مسکن در کشور استمرار یابد.

اهمیت ساخت و ساز ایمن در کشور

حسن محتشم در ادامه با توجه به زلزله خیز بودن کشورمان، به بیان اهمیت ساخت و ساز ایمن پرداخت و تصریح کرد: ساختمان سازی در کشورمان باید با توجه به آیین نامه‌های مصوب از جمله ۲۸۰۰ و … که ویرایش‌های جدید آن نیز منتشر می‌شود، انجام بگیرد و همچنین مهندسین ناظر باید نظارت بر اجرا و مهندسین محاسب هم باید محاسبات صحیح داشته باشند.

وی اضافه کرد: مصالح اولیه استاندارد نیز در ایمن سازی ساختمان نقش تعیین کننده‌ای دارند به عنوان مثال در ساختمان‌های بتنی کیفیت بتن، نحوه فرآوری آن، شیوه استفاده و … بسیار مهم است و یا در ساختمان فلزی نیز استفاده از مقاطع فولادی تولید شده در کارخانه نسبت به محصولاتی که در کارگاه‌های مختلف تولید می‌شوند، ارجحیت دارد.

مزایای ساختما‌ن‌های فولادی نسبت به بتنی

عضو هیات مدیره انجمن انبوه سازان مسکن استان تهران خاطرنشان کرد: سازه‌های فولادی پس از تخریب قابلیت استفاده دارند، نسبت به ساختمان‌های بتنی سبک‌تر هستند، اگر به هر دلیلی مالک ساختمان بعد از چند سال قصد تخریب بنا را داشته باشد آلودگی زیست محیطی کمتری ایجاد می‌شود و همچنین سریعتر ساخته می‌شوند که این موارد از جمله مزایای ساختمان‌های فولادی نسبت به نوع بتنی محسوب می‌شود.

این کارشناس مسکن گفت: با توجه به حضور نیروی انسانی متخصص در بخش تولید فولاد و همچنین انبوه سازان مجرب در سطح کشور، می‌توانیم پروژه طرح نهضت ملی مسکن را با حمایت دولت به خوبی پیش ببریم.

 

 

برچسب: جهان اقتصاد ، تولید فولاد ، ذوب آهن اصفهان ، نهضت ملی مسکن ، حسن محتشم ، اخبار روز ، انجمن انبوه سازان مسکن



https://jahaneghtesad.com/direct/1249


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |