چهارشنبه 29 فروردین، 1403

کدخبر: 662 04:13 1401/12/03

بیت کوین از ۲۵ هزار دلار عبور خواهد کرد؟

دسته‌بندی: فناوری ، کریپتوکارنسی

بیت کوین از ۲۵ هزار دلار عبور خواهد کرد؟

دسته‌بندی: فناوری ، کریپتوکارنسی

هفته گذشته آدرس‌ها با موجودی هزار تا ۱۰ هزار بیت کوین بیشتر در جایگاه فروشنده ظاهر شدند. هرچند تقاضای موجود در بازار به شکل عمده از سمت سرمایه‌گذاران خرد تامین شده بود، اما به نظر می‌رسد گذر از این محدوده نیازمند تلاش‌ها و تقاضای بیشتری از جانب سرمایه‌گذاران است.

 هفته گذشته هنگ کنگ اعلام کرد که تصمیم دارد امکان فعالیت سرمایه‌گذاران نهادی و بزرگ را در رمزارزها فراهم کند و درنظر دارد این اتفاق تا زمستان سال ۲۰۲۳ انجام شود. این موضوع باعث رشد قیمت بیت کوین تا ۲۵ هزار دلار شد.

گذر از مقاومت ۲۵ هزار دلار و رسیدن به قیمت‌های بالاتر، نیازمند تقاضای قوی است که بر اساس داده‌های آنچین، این مهم در حال حاضر در بازار دیده نمی‌شود.

در هفته گذشته نهنگ‌های بزرگ فعالیت زیادی در بازار نداشتند اما ادرس‌های با موجودی هزار تا ۱۰ هزار بیت کوین بیشتر در جایگاه فروشنده ظاهر شدند. هرچند در هفته گذشته، تقاضای موجود در بازار به شکل عمده از سمت سرمایه‌گذاران خرد تامین شد، اما به نظر می‌رسد گذر از این موقعیت نیازمند تلاش‌ها و تقاضای بیشتری است.

در چند روز آینده جلسه F.M.O.C برگزار خواهد شد. احتمال و شایعاتی از افزایش نرخ بهره از ۰.۲۵ درصد به ۰.۵ درصد مطرح است، که این موضوع می‌تواند گذر از مقاومت ۲۵ هزار دلار را سخت کند.

از طرف دیگر شاخص PCE نیز در چند روز آینده منتشر خواهد شد که اگر بالاتر ازانتظارات باشد خبر خوبی برای بازار محسوب نخواهد شد و احتمال غلبه بر مقاومت پیش رو کاهش می‌دهد.

در برنامه این هفته فردای کریپتو به دلایل استفاده مردم کشورهای مختلف از ارزهای دیجیتال به جای پول رایج پرداخته شد. ارزهای دیجیتال آرمان ارائه یک پول بدون مرز، بدون سانسور، بدون تسلط دولت‌ها و با یک سیاست پولی مشخص را داشته‌اند. اما در حال حاضر عمده افراد نسبت به این حیطه درکی نداشته و به آن به چشم یک دارایی پرریسک و با بی‌اعتمادی می‌نگرند. با وجود این مشکلات در برخی از کشورها به دلیل مشکلات شدید اقتصادی و بی‌ثباتی‌های گسترده، افراد زیادی رمزارزها را به پول ملی ترجیح می‌دهند. بنابراین می‌توان گفت، ظارهرا رمزارزها در زمان بحران نقش خود را به خوبی ایفا کرده‌اند.

برچسب: جهان اقتصاد ، دلار ، ارز دیجیتال ، بیت کوین ، رمزارز ، اخبار روز ، کریپتو



https://jahaneghtesad.com/direct/662


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |