شنبه 08 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 5611 19:50 1402/04/31
بورس ریخت / صف فروش برای 194 سهم

بورس قرمز شد

دسته‌بندی: بورس
دسته‌بندی: بورس

در معاملات شنبه، ۴۴ نماد صف خرید داشتند و ۱۹۴ نماد با صف فروش مواجه بودند. همچنین مجموع ارزش صف‌های فروش با افزایش ۵۱۰ درصدی به ۸۳۰ میلیارد تومان رسید.

در معاملات روز شنبه ۳۱ تیر ۱۴۰۲، شاخص کل بورس تهران سقوط کرد و در پایان معاملات، شاخص کل ۳۳ هزار و ۲۸۰ واحد معادل ۱.۶۵ درصد نسبت به روز کاری گذشته بالاتر ایستاد و تا سطح یک میلیون و ۹۸۳ هزار و ۱۰۵ واحد پایین آمد. 

شاخص کل هم وزن بورس نیز با کاهش ۱۲ هزار و ۶۰۷ واحدی معادل ۱.۷۷ درصد در رقم ۶۹۹ هزار و ۹۳۵ واحدی ایستاد. 

شاخص کل فرابورس نیز با افت ۳۰۶ واحدی معادل ۱.۱۵ درصد به رقم ۲۶ هزار و ۳۵۰ واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن فرابورس با ریزش ۳ هزار و ۱۷۴ واحد معادل ۲.۴۳ درصد به سطح ۱۲۷ هزار و ۴۳۶ واحد رسید. 

نمادهای اثرگذار بر شاخص بورس و فرابورس

امروز نمادهای شستا، فارس، تاپیکو و شتران نمادهای قرمزپوش بورس بودند که بیشترین اثر را در افت شاخص کل بورس داشتند. در مقابل کاوه، سپید و خزامیا از معدود نمادهای سبز بودند که اثر مثبت بر شاخص داشتند. 

در فرابورس نیز نمادهای وسپهر، صبا و آریا بیشترین اثر کاهشی را بر شاخص داشتند و نمادهای شگویا، کگهر و فغدیر بیشترین اثر کاهنده را بر شاخص کل فرابورس داشتند. 

در بین نمادهای پرتراکنش بورس امروز نیز شستا بیشترین تراکنش را داشت و شهر و خگستر در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. در فرابورس نیز نیان، کتوسعه و دی بیشترین تراکنش را داشتند. 

ارزش معاملات سهام 

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به ۷ هزار و ۹۲ میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه ۱۸۱ میلیارد تومان بود که ۳ درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز شامل می‌شود. 

ارزش معاملات خرد نیز با کاهش ۳۴ درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم ۴ هزار و ۳۴۶ میلیارد تومان رسید که کمترین رقم در ۵ ماه اخیر است. 

عرضه و تقاضای بورس 

در معاملات شنبه، ۴۴ نماد صف خرید داشتند و ۱۹۴ نماد با صف فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت ۱۰ درصدی نسبت به روز کاری قبل به ۳۰۴ میلیارد تومان کاهش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با افزایش ۵۱۰ درصدی به ۸۳۰ میلیارد تومان رسید.

 

منبع: اقتصادنیوز

برچسب: بورس ، جهان اقتصاد ، شاخص کل بورس ، فرابورس ، شستا ، وسپهر ، اخبار روز ، صبا ، آریا ، فارس ، کگهر ، تاپیکو ، شتران ، شگویا ، شاخص کل فرابورس ، فغدیر



https://jahaneghtesad.com/direct/5611


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |