بهترین زمان سفر به اروپا چه فصل و ماهی است؟

بهترین زمان سفر به اروپا را می‌توان از دو جهت مورد بررسی قرار داد. اولین مورد هزینه سفر به اروپا و دومین مورد شرایط آب و هوایی است. وقتی درباره این موارد اطلاعات کافی داشته باشید، می‌توانید بهترین زمان سفر به اروپا را انتخاب کنید و عازم سفر شوید.

شناسه خبر: 19625
بهترین زمان سفر به اروپا چه فصل و ماهی است؟

هزینه سفر به اروپا و بهترین زمان سفر

بسیاری از افراد از طریق تورهای مسافرتی به اروپا سفر می‌کنند. به همین خاطر قیمت تور اروپا 1403 دغدغه اصلی این افراد است و می‌خواهند بدانند بهترین زمان سفر به اروپا از نظر هزینه‌ها چه فصلی است؟

برای پاسخ به این افراد باید بگوییم که زمستان از نظر هزینه‌ها بهترین و مقرون به‌صرفه‌ترین فصل سفر است. کشورهای اروپایی اغلب در زمستان سرد و برفی هستند و باران زیادی در اکثر کشورها می‌بارد. البته همچنان بعضی از گردشگران به خاطر ورزش‌های برفی و تعطیلات کریسمس زمستان را برای سفر خود انتخاب می‌کنند. اما به خاطر اینکه شرایط آب و هوایی چندان مناسب نیست، می‌توان زمستان را بهترین زمان سفر به اروپا از نظر هزینه‌های سفر انتخاب نمود. سفر در زمستان هم جذابیت‌های خاص خودش را دارد. افرادی که می‌خواهند در پیست‌های اسکی حضور پیدا کنند یا در اقامتگاه‌های خاص رشته‌کوه‌های آلپ بمانند، فصل زمستان را به‌عنوان یک فرصت بی‌نظیر می‌دانند و برای سفر خود در زمستان برنامه‌ریزی می‌کنند.

بهترین زمان سفر و شرایط آب و هوایی کشورهای اروپایی

در بخش پیش درباره قیمت تور دور اروپا و ارزان‌ترین زمان سفر به این قاره زیبا اشاره کردیم. اما حالا وقت آن رسیده که شرایط آب و هوایی را بررسی کنیم. برای اینکه بتوانیم پاسخ مناسبی برای سوال بهترین زمان سفر به اروپا از نظر آب و هوایی چه فصلی است، پیدا کنیم. باید شرایط آب و هوایی در سه فصل بهار، پاییز و تابستان را بررسی کنیم.

شرایط آب و هوایی در فصل بهار

فصل بهار به خاطر آب و هوایی نه چندان گرم و نه چندان سرد، دارای شرایط مناسبی است. البته اوایل بهار به خصوص ماه مارس، هوا هنوز سرد است و شرایط چندان برای لذت بردن از طبیعت مساعد نیست. اما رفته‌رفته هوا رو به گرمی می‌رود. قاره اروپا بسیار سرسبز و زیبا است و در ماه می آب و هوای گرم بهاری کم‌کم خود را نشان می‌دهد. با توجه به بهبودی شرایط آب و هوایی، هزینه‌های سفر هم در فصل بهار افزایش پیدا می‌کند. قیمت هتل‌ها و اقامتگاه‌ها بالاتر می‌رود و هزینه خرید بلیط و تور ترکیبی اروپا نوروز 1404 نیز افزایش پیدا می‌کند. این فصل برای شرکت در فستیوال‌ها و جشنواره‌های بهاری بسیار مناسب است. میانگین دما در این فصل بین ۱۲ تا ۱۶ درجه سانتی‌گراد است و هنوز امکان تفریح در سواحل زیبای اروپا وجود ندارد. اما آب و هوا در این فصل بسیار مطبوع است.

شرایط آب و هوایی در فصل تابستان

فصل تابستان در اروپا از ژوئن آغاز می‌شود و تا آگوست هم ادامه دارد. اوج فصل گردشگری در اروپا همین تابستان است که دمای هوا افزایش پیدا می‌کند و نهایتاً به ۲۰ درجه سانتی‌گراد می‌رسد. کشورهای زیادی مانند ایتالیا، یونان، پرتغال، فرانسه، اسپانیا و ... در فصل تابستان پذیرای گردشگران خارجی زیادی هستند. البته مردم محلی هم به خاطر تعطیلاتی که از ماه جولای تا آگوست آغاز می‌شود، بیشتر سفر می‌کنند. بنابراین اگر قصد سفر به اروپا را در این زمان دارید، توصیه می‌کنیم برنامه سفر خود را تغییر دهید. زیرا بسیاری از مکان‌ها در این بازه زمانی یک ماهه تعطیل است. ولی به‌طورکلی بهترین زمان سفر به اروپا از نظر شرایط آب و هوایی فصل تابستان است.

قیمت‌ها در تابستان به اوج خود می‌رسد. شاید کشورهای شمال اروپا، تابستان‌های خنک‌تری داشته باشند و فقط دو ماه از سال امکان سفر به این کشورها وجود داشته باشد. اما در همین دو ماه هم هزینه‌های سفر بسیار بالاتر می‌رود. کشورهایی که در جنوب اروپا قرار دارند، تابستان‌های گرم و شرجی دارند. به همین خاطر گردشگران کشورهایی را انتخاب می‌کنند که در ساحل دریای مدیترانه قرار گرفته‌اند و از تفریحات آبی لذت می‌برند. کشورهای شرق اروپایی هم علیرغم داشتن زمستان‌های سخت، تابستان‌های گرم دارند و گردشگران زیادی این کشورها را برای تفریحات تابستانی انتخاب می‌کنند.

شرایط آب و هوایی در فصل پاییز

پاییز اروپا یکی از فصل‌های طلایی برای سفر و گردشگری است. بیشتر توریست‌ها از ماه سپتامبر تا نوامبر برای سفر خود برنامه‌ریزی می‌کنند و به دور از شلوغی تابستان از مکان‌های دیدنی اروپا دیدن می‌کنند. درست است که در پاییز دمای هوا کاهش پیدا می‌کند و بین ۱۴ تا ۱۷ درجه سانتی‌گراد می‌باشد. اما برای کسانی که هوای خنک را می‌پسندند و می‌خواهند در جشن‌های محلی شرکت کنند و هزینه‌های کمتری برای سفر بپردازند، پاییز پادشاه فصل‌ها است. اگر نگران صف‌های شلوغ و انتظارهای طولانی در سفرهای تابستانی هستید. توصیه می‌کنیم پاییز را برای سفر به اروپا انتخاب کنید. کشورهای شمال اروپا مانند نروژ، سوئد و فنلاند مقصد بسیاری از گردشگران در فصل پاییز هستند که می‌خواهند شفق‌های قطبی جادویی را از نزدیک تماشا کنند. بهترین زمان برای دیدن شفق‌های قطبی اکتبر و مارچ است.

کلام پایانی

بهترین زمان سفر به اروپا از نظر شرایط آب و هوایی دو فصل بهار و پاییز است. این دو فصل آب و هوای بسیار مطلوبی دارند و هزینه‌های سفر هم به اندازه تابستان زیاد نیست. جذابیت‌های اروپا برای گردشگران تمام ناشدنی است. اما هزینه‌های سفر هم باعث می‌شود تا قدری برای انتخاب بهترین زمان سفر دقت کنند. افرادی که می‌خواهند در ارزان‌ترین زمان به اروپا سفر کنند، باید ماه‌های سرد زمستان را انتخاب کنند. اما شلوغ‌ترین و گران‌ترین زمان سفر به اروپا تابستان است که شرایط آن را در این مقاله بررسی نمودیم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
پربیننده‌ترین اخبار