یکشنبه 09 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 9573 12:30 1402/08/25
معاون برنامه‌ریزی و توانمندسازی ایمیدرو در گردهمایی مدیران ایمیدرو اعلام کرد:

برنامه ۵ ساله ایمیدرو برای افزایش صادرات زنجیره معدن

معاون برنامه‌ریزی و توانمندسازی ایمیدرو در گردهمایی مدیران ایمیدرو اعلام کرد:

برنامه ۵ ساله ایمیدرو برای افزایش صادرات زنجیره معدن

معاون برنامه‌ریزی و توانمندسازی ایمیدرو اعلام کرد: با اجرای برنامه ۵ ساله توسعه ای ایمیدرو، صادرات زنجیره بخش معدن و صنایع معدنی، ۶ میلیارد افزایش می یابد.

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، سمیه خلوصی امروز در گردهمایی مدیران ایمیدرو با بیان این مطلب گفت: ایمیدرو در راستای برنامه هفتم توسعه، راهبردهای مختلفی را در قالب ۲ برنامه شامل برنامه ۱۰۰ هفته ای و برنامه توسعه ای ۵ ساله، تدوین و عملیاتی کرده است.

وی ادامه داد: ایمیدرو و شرکت های تابعه با هم افزایی و هم راستایی در این مسیر، اهداف را محقق خواهند کرد.راهبردهای ایمیدرو در برنامه هفتممعاون برنامه‌ریزی و توانمندسازی ایمیدرو با اشاره به راهبردهای ایمیدرو در برنامه هفتم توسعه اظهار داشت: تمرکز بر توسعه محصولات با ارزش افزوده بالاتر، تمرکز بر سرمایه‌گذاری در اکتشاف حلقه های مفقوده در زنجیره تامین و سرمایه گذاری در خارج از کشور با هدف تامین مواد اولیه و توسعه بازار محصولات، از جمله این راهبردهاست

.وی افزود: تمرکز بر توسعه فناوری، نوآوری و بومی سازی در راستای توسعه پایدار، تمرکز بر سایر عناصر حیاتی و راهبردی، تمرکز بر افزایش صرفه مقیاس با استفاده از ادغام های افقی و عمودی در شرکت های موجود در زنجیره و غیره، از دیگر راهبردهاست.فروش قابل توجه زنجیره معدن با تحقق اهداف برنامه هفتمخلوصی با بیان اینکه برنامه هفتم توسعه، توجه خاصی به ایجاد ارزش افزوده در بخش معدن دارد، ابراز داشت: با فرض تحقق ۵۰ درصد اهداف برنامه مذکور، ۵۷ میلیارد دلار ارزش فروش زنجیره را خواهیم داشت. وی ادامه داد: در این برنامه، توجه ویژه ای به توسعه نوآوری و فناوری شده است که در برنامه های قبلی، چنین امری دیده نمی شود.

وجود ۸۱ نوع ماده معدنی در ایرانمعاون برنامه‌ریزی و توسعه توانمندسازی ایمیدرو با اشاره به اینکه ایران از نظر حجم و تنوع مواد معدنی از جمله کشورهای پرپتانسیل دار در حوزه معدن است، گفت: ایران از ۱۱۲ ماده معدنی موجود جهانی، ۸۱ نوع ماده را داراست. وی ادامه داد: در حوزه مس، رتبه پنجم جهانی، در سنگ آهن رتبه نهم و نیز در روی رتبه ششم هستیم.وی افزود: در سال گذشته، با تولید ۱۰۵ میلیون تن سنگ آهن، ۵۴ میلیون تن کنسانتره، ۵۳ میلیون تن گندله، ۳۲ میلیون تن آهن اسفنجی، ۳۰ میلیون تن شمش فولاد و ۳۲ میلیون تن محصولات فولادی تولید شد.

برچسب: ایمیدرو ، فولاد ، صادرات زنجیره معدن ، سمیه خلوصی



https://jahaneghtesad.com/direct/9573


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |