یکشنبه 18 شهریور، 1403

کدخبر: 17818 11:02 1403/04/31

بررسی تفاوت های لوله از جنس گالوانیزه و کاروگیت

دسته‌بندی: صنعت و معدن

بررسی تفاوت های لوله از جنس گالوانیزه و کاروگیت

دسته‌بندی: صنعت و معدن

در دنیای مدرن امروزی لوله ها نقش بسیار مهمی در صنایع مختلف داشته و برای اهداف گوناگون مورد استفاده قرار می گیرند. انتخاب و خرید لوله مناسب با نیازتان تاثیر بسیار زیادی در کیفیت و سرعت پیشبرد پروژه ها دارد. در بین انواع مختلف از لوله ها، لوله های گالوانیزه و کاروگیت مصرف بیشتری دارند. هر یک از این لوله ها ویژگی ها و کاربرد های منحصر به فرد داشته و برای استفاده در زمینه های خاص مناسب هستند. برای خرید لوله گالوانیزه و اطلاع از قیمت لوله کاروگیت، می توانید به فروشگاه اینترنتی مجموعه راد پایپ مراجعه کنید.

در دنیای مدرن امروزی لوله ها نقش بسیار مهمی در صنایع مختلف داشته و برای اهداف گوناگون مورد استفاده قرار می گیرند. انتخاب و خرید لوله مناسب با نیازتان تاثیر بسیار زیادی در کیفیت و سرعت پیشبرد پروژه ها دارد. در بین انواع مختلف از لوله ها، لوله های گالوانیزه و کاروگیت مصرف بیشتری دارند. هر یک از این لوله ها ویژگی ها و کاربرد های منحصر به فرد داشته و برای استفاده در زمینه های خاص مناسب هستند. برای خرید لوله گالوانیزه و اطلاع از قیمت لوله کاروگیت، می توانید به فروشگاه اینترنتی مجموعه راد پایپ مراجعه کنید.

تفاوت های لوله گالوانیزه و کاروگیت

کیفیت و کارکرد گالوانیزه بیشتر است یا کاروگیت

برای تولید لوله ‌های کاروگیت از پلی‌اتیلن یا پلی‌پروپیلن استفاده می شود. این نوع لوله ها از ساختار انعطاف پذیر و موج‌ دار برخوردار هستند. به همین دلیل نیز اغلب برای زهکشی و جمع آوری آب های سطحی و همچنین در سیستم های فاضلاب مورد استفاده قرار می گیرند. لوله های کاروگیت از مقاومت شیمایی بسیار بالا و وزن پایین برخوردار بوده و همچنین نصب آن ها بسیار ساده و سریع است. به همین دلیل در محیط های زیر زمینی و محیط های مرطوب به وفور مورد استفاده قرار می گیرند.

از طرفی لوله های گالوانیزه اغلب از آهن یا همراه با یک لایه‌ی روی (زینک) ساخته می شوند. استفاده از لایه پوششی زینک باعث می شود تا مقاومت این لوله ها در برابر زنگ زدگی و خوردگی افزایش پیدا کند. به دلیل برخورداری از مقاومت بالا، از این لوله ها اغلب در سیستم ‌های گاز رسانی و سیستم های آب‌رسانی استفاده می شود.

به طور کلی می توان گفت هر یک از لوله های کاروگیت و گالوانیزه از کیفیت مطلوب برخوردار بوده و کارکرد آن ها به محیطی که مورد استفاده قرار می گیرند، بستگی دارد. از این رو بهتر است با شناخت کامل از محیطی که قرار است در آن لوله تعبیه کنید، یک نوع مناسب از لوله ها را تهیه کنید.

کدام مدل لوله مقاومت بیشتری دارد؟

لوله‌ های کاروگیت به دلیل طراحی خاص و مدرنی که دارند، در برابر فشار های خارجی و داخلی مقاومت بسیار خوبی را نشان می دهند. همچنین این لوله ها از مواد پلیمری ساخته می شوند. این عامل باعث می شوند تا مقاومت آن ها بیش از پیش افزایش یابد. از طرفی به دلیل برخورداری از خاصیت انعطاف‌پذیری و خاصیت جذب شوک، لوله های کاروگیت مقاومت قابل توجهی را در برابر تغییرات زمین شناسی به خصوص زلزله از خود نشان می دهند. مقاومت در برابر مواد شیمیایی و خورنده از دیگر نکات مثبت این لوله ها است.

همچنین لوله ‌های گالوانیزه از فلز های مقاوم و لایه پوششی از جنس روی ساخته می شوند. به همین دلیل نیز مقاومت بسیار خوبی در برابر فشار مکانیکی و خوردگی از خود نشان می دهند. از طرف دیگر این لوله ها به راحی می توانند در شرایط سخت محیطی همچون دما های بالا، عملکرد خود را حفظ کرده و آسیب نبینند.

به طور کلی می توان گفت عوامل مختلف همچون مواد سازنده، کیفیت متریال، تکنولوژی ساخت، روش تولید و محیطی که لوله در آن مورد استفاده قرار می گیرد، بر روی مقاومت این محصولات تاثیر می گذارند. از این رو نمی توان به وضوح بیان کرد که کدام لوله نسبت به دیگری مقاوم تر است. در واقع باید مقاومت لوله ها را در محیطی که مورد استفاده قرار می گیرند، سنجید.

کارکرد گالوانیزه و کاروگیت

چه تفاوتی در جنس مواد سازنده گاوانیزه با کاروگیت است؟

اصلی ترین عامل ایجاد تفاوت در بین لوله های کاروگیت و گالوانیزه، مواد و متریال ساخت آن ها است. برای ساخت لوله های کاروگیت از مواد پلیمری که منشا آن ها نفت و گاز است، استفاده می شود. استخراج و به کار گیری این مواد ممکن است مشکلات مختلف محیط زیستی را به وجود بیاورد. البته شایان ذکر است که لوله‌ های کاروگیت به دلیل وزن پایینی که دارند، انرژی کم تری برای حمل و نقل و نصب مصرف می کنند و این کار باعث آسیب کم تر به محیط زیست می شود..

این در حالی است که فولاد و آهن متریال اصلی ساختار لوله‌ های گالوانیزه هستند. میزان آلودگی که برای استخراج و فرآوری این مواد وارد محیط زیست می شود، بر کسی پوشیده نیست. به همین دلیل نیز این نوع لوله ها آسیب های بسیار بیشتری را نسبت ب لوله های کاروگیت به محیط زیست وارد می کنند. البته با مدیریت صحیح و اصولی می توان آسیب های محیط زیستی تولید لوله های کاروگیت و گالوانیزه را به حداقل رساند.

شما می توانید انواع لوله های مورد نیاز خود از جمله لوله های گالوانیزه و لوله های کاروگیت را با بهترین کیفیت و قیمتی اقتصادی و مقرون به صرفه از فروشگاه اینترنتی راد پایپ تهیه کنید.

برچسب: فروشگاه اینترنتی ، لوله گالوانیزه ، پلی‌پروپیلن ، کاروگیت ، سیستم های فاضلاب



https://jahaneghtesad.com/direct/17818


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |