پنج شنبه 13 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 5390 22:14 1402/04/24
نظارت بانک مرکزی بر بانک‌های ناتراز تشدید می‌شود

برخورد بانک مرکزی با بانک های ناسالم

دسته‌بندی: بانک
نظارت بانک مرکزی بر بانک‌های ناتراز تشدید می‌شود

برخورد بانک مرکزی با بانک های ناسالم

دسته‌بندی: بانک

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: بر اساس احکام لایحه برنامه هفتم توسعه نظارت بانک مرکزی بر بانک‌های ناتراز تشدید می‌شود.

داوود منظور در ارتباط زنده با شبکه خبر اعلام کرد: بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه امروز هم در کمیسیون تلفیق مجلس بررسی شد و موارد اصلاح ساختار نظام بانکی کشور و ساختار مالی لایحه در دو نوبت با حضور نمایندگان کمیسیون تلفیق مورد رسیدگی قرار گرفت.

رئیس سازمان امور مالیاتی همچنین گفت: موضوع ایجاد اشتغال به ویژه کسب و کارهای کوچک و متوسط در کمیسیون تلفیق بررسی شد و احکامی که دولت پیشنهاد کرده بود مورد رسیدگی قرار گرفت. بخشی از احکام تصویب شد و بخشی هم برای تکمیل به کارگروه‌های تخصصی ارجاع شد.

وی ادامه داد: در بخش دوم جلسه تلفیق عمدتا بر روی سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در مورد کنترل تورم و اصلاح نظام بانکی متمرکز شدیم. دولت احکام نسبتا مفصلی در برنامه هفتم پیشنهاد کرده که بخش مهمی از آن مربوط به افزایش قدرت نظارت بانک مرکزی و ارزیابی بانک مرکزی نسبت به دارایی بانک‌ها و برخورد بانک مرکزی با بانک‌های ناسالم و ناتراز است.

منظور این را هم گفت: یکی از اهداف دولت در لایحه برنامه هفتم، تحقق تورم تک‌رقمی است. در این راستا از اضافه برداشت بانک‌ها و خلق پول بدون پشتوانه بانک‌ها جلوگیری می‌کنیم. احکامی پیشنهاد شده که ظرفیت قانونی فراهم شود تا بانک مرکزی با اقتدار بر روی عملکرد بانک‌ها نظارت کند و بانک‌های ناتراز را با فرایندهای گزیر و سایر اقدامات تنظیم‌گر بتواند به گونه‌ای هدایت کند که نرخ رشد پایه پولی تحت کنترل قرار گیرد.

 

 منبع: مشرق نیوز

 

 
برچسب: بانک مرکزی ، سازمان امور مالیاتی ، اصلاح نظام بانکی ، کنترل تورم ، برنامه هفتم توسعه ، اخبار روز، جهان اقتصاد ، کمیسیون تلفیق مجلس ، تورم تک رقمی



https://jahaneghtesad.com/direct/5390


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |