پنج شنبه 13 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 9094 15:15 1402/08/13

بانک کارآفرین پرداخت تسهیلات را محدود کرده است

بانک کارآفرین پرداخت تسهیلات را محدود کرده است

یکی از دلایل عدم افت سهام وکار در بازار منفی در هفته های اخیر سودسازی خوب این سهم در شش ماهه نخست سال جاری است.

افزایش ۴۹ درصدی سود عملیاتی بانک کارآفرین با نماد وکار در دوره مالی منتهی به ۳۱ شهریور ۱۴۰۲ نسبت به دوره مشابه سال قبل اتفاق افتاده است.

 

با این حال پرداخت تسهیلات در شعب بسیار محدود شده و بیشتر تسهیلات به وام های ضروری و خاص محدود شده است.

همین مسأله احتمال کاهش تمایل سهامداران به حفظ سهام در شرایط فشار عرضه را محتمل می کند.

 

وکار با سرمایه ثبت شده ۴۶۰۰ میلیارد تومان در ۶ ماهه نخست امسال ۶۰۱۳.۶ میلیارد تومان درآمد داشته و در عملکرد تجمیعی این مدت تراز مثبت ۷۴ درصد را ثبت کرده است.

 

بانک کار آفرین در دوره ۶ ماهه منتهی به ۳۱ شهریور ۱۴۰۲ به ازای هر سهم ۲۳.۸ تومان سود شناسایی کرده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۹ درصد افزایش داشته است.

 

طی عملکرد ۶ ماهه منتهی به ۳۱ شهریور مبلغ ۱۰۹۶.۲ میلیارد تومان سود شناسایی کرده که نسبت به سال گذشته سود بیشتری شناسایی کرده است. بانک کارآفرین در سال‌های اخیر نقش مهمی در پرداخت تسهیلات به شرکت‌ها داشته ولی معلوم نیست این روند شناسایی سود در نیمه دوم امسال هم ادامه داشته باشد زیرا محدودیت شدید تسهیلات دهی برای خود ایجاد کرده که یا ناشی از ضعف در جذب منابع و یا محدودیت های قانونی اعمالی از سوی بانک مرکزی است.

 

بر اساس آمار موجود در سامانه کدال ۱۸۶۴۳ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرده که از این میزان، ۴۷۶.۱ میلیارد تومان مربوط به ۶ ماهه ابتدایی ۱۴۰۲ و مبلغ ۱۳۶۶.۷ میلیارد تومان مربوط به سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۱ به متقاضیان واجد شرایط است.

 

این آمارها نشان می‌دهد که بانک کارآفرین علاوه بر رشد قابل توجه در میزان اعطای تسهیلات، جامعه هدف بانک کارآفرین در تامین‌ مالی نیز طی سال‌های اخیر از گستردگی بیشتری برخوردار شده ولی ظاهرا جامعه متقاضی تسهیلات تناسبی با جذب منابع این بانک ندارد.

برچسب: بورس ، سهام ، سازمان بورس ، سود بانکی ، بانک کار آفرین



https://jahaneghtesad.com/direct/9094


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |