شنبه 08 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 639 22:41 1401/12/02
سامان سعیدی کارشناس بازار

بازگشت شاخص بورس به ابرکانال ۱.۶ میلیون واحدی

دسته‌بندی: بورس
سامان سعیدی کارشناس بازار

بازگشت شاخص بورس به ابرکانال ۱.۶ میلیون واحدی

دسته‌بندی: بورس

ورس تهران همچنان با قدرت در حال پیشروی در مسیر صعودی است و شاهد رشد قابل توجه در نماگرهای اصلی بازار سهام هستیم. شاخص کل با رشد ۶۵۱۵۴ واحدی (معادل ۴.۰۹ درصد) عدد یک میلیون و ۶۵۹ هزار واحدی را ثبت کرد و با شتاب در حال گذر از کانال ۱.۶ میلیون واحدی است. شاخص کل هم‌وزن که نماینده سهام کوچکتر بازار است، شرایط مشابهی داشت و با رشد ۲.۸۲ درصدی همراه شد.

بورس تهران همچنان با قدرت در حال پیشروی در مسیر صعودی است و شاهد رشد قابل توجه در نماگرهای اصلی بازار سهام هستیم. شاخص کل با رشد ۶۵۱۵۴ واحدی (معادل ۴.۰۹ درصد) عدد یک میلیون و ۶۵۹ هزار واحدی را ثبت کرد و با شتاب در حال گذر از کانال ۱.۶ میلیون واحدی است. شاخص کل هم‌وزن که نماینده سهام کوچکتر بازار است، شرایط مشابهی داشت و با رشد ۲.۸۲ درصدی همراه شد.

 

ارزش معاملات خرد سهام در  این روز کاری رشد محسوسی را تجربه کرد و در کانال ۱۰ هزار میلیارد تومانی قرار گرفت و در نهایت عدد ۱۰۱۴۰ میلیارد تومانی را به ثبت رساند. در بین صنایع فلزات اساسی، خودرو و شیمیایی و در بین نمادها پالایش، فولاد و شپنا بیشترین ارزش معاملات را داشتند. ورود پول  اشخاص حقیقی به بازار ادامه پیدا کرد اما از شتاب آن کاسته شد و حدود ۳۷۰ میلیارد تومان تغییر خالص مالکیت افراد حقوقی به حقیقی در بازار اتفاق افتاد.

 

منبع: فردای اقتصاد 

برچسب: بورس ، جهان اقتصاد ، فولاد ، بازار سهام ، خودرو ، پالایش ، اخبار روز ، شهنا ، شیمیایی ، صنایع فلزات اساسی



https://jahaneghtesad.com/direct/639


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |