جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 172 09:33 1401/11/08
شاهین با افت قیمت رو به رو شد !

این خودرو را امروز ارزان بخرید (۰۸ بهمن ۱۴۰۱)

دسته‌بندی: خودرو ، بازار
شاهین با افت قیمت رو به رو شد !

این خودرو را امروز ارزان بخرید (۰۸ بهمن ۱۴۰۱)

دسته‌بندی: خودرو ، بازار

بازار خودور در اولین هفته بهمن ماه 1401 بیش از آنکه افت قیمت را تجربه کند، با رشد قیمت همراه بود.

در حالی که بازار خودرو روزهای آخر هفته اخیر را با افت قیمت به پایان رسانده بود، اما رشد قیمت خودرو در روزهای اول هفته موجب شد تا بازار شکل افزایشی به خود گیرد.

 

رشد 4 تا 65 میلیونی قیمت خودرو

براساس ارزیابی بازار، در این هفته قیمت خودرو رشد 4 تا 65 میلیونی داشت و «شاهین» تنها خودرویی بود که اولین هفته بهمن را با افت قیمت به پایان رساند.

فروش خودرو در بورس کالا، بازار را آرام نکرد

به گفته فعالان بازار خودرو نوسان نرخ دلار در هفته سپری شده عمده عاملی است که موجب شد تا این بازار روند افزایشی داشته باشد. اما نکته جالب توجه اینجاست که عرضه خودرو در بورس کالا یا طرح پیش فروش دو شرکت خودروساز داخلی هم نتوانست این بازار را آرام کند.

در هفته اخیر، خودرو «هایما S7پلاس» در بازار بیشترین رشد قیمت را به خود اختصاص داد و افزایشی 65 میلیون تومانی را در بازار تجربه کرد، جایگاه دوم هم به «تارا دنده‌ای» با رشدی 41 میلیون تومانی رسید و «دنا پلاس توربو اتومات» در این هفته سومین خودرویی بود که رشدی 34 میلیون تومانی را تجربه کرد.

 

قیمت کوییک در بازار خودرو

ارزیابی بازار نشان دهنده آن است که در اولین هفته بهمن ماه «کوییکR» با رشد 4میلیونی تومانی در بازار 306 میلیون تومان قیمت گذاری شد و «کوییک معمولی» هم رشدی 6 میلیونی داشت و  303 میلیون تومان قیمت خورد.

 

اما در این هفته شاهد افت 2 میلیونی قیمت «شاهین» در بازار بودیم بطوریکه قیمت این خودرو به 497 میلیون تومان رسید. شاهین در رده خودورهایی قرار دارد که طی یکی دو ماه گذشته به دفعات رشد قیمت را تجربه کرده بود و از مرز نیم میلیارد عبور کرد اما در هفته جاری شاهد عقب نشینی قیمت این خودرو در بازار بودیم و قیمت آن به زیر نیم میلیارد رسید.

 

قیمت تیبا در بازار خودرو

رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که این هفته خانواده تیبا با رشد 3 تا 4 میلیون تومانی در بازار عرضه داشتند و با این شرایط «تیبا صندوقدار» در بازار 303 میلیون قیمت خورد و «تیبا 2 معمولی» هم با قیمت 305 میلیون تومان دست به دست شد. اما «ساینا» هم در بازار 305 میلیونی شد و رشدی 5 میلیون تومانی را تجربه کرد.

 

قیمت پژو در بازار

از سوی دیگر ارزیابی بازار نشان دهنده آن است که «پژو 207 دنده ای» اولین هفته بهمن ماه با رشد 30 میلیون تومانی از مرز 600 میلیون تومان عبور کرد و 630 قیمت‌گذاری شد.

 

قیمت سمند در بازار

خودرو «سمند LX با موتورEF7» در هفته اول بهمن ماه، بدون تغییر در بازار 448 میلیون تومان دست به دست شد و رشدی 3 میلیونی داشت.

 

سایر پرطرفدارهای بازار

در میان سایر خودروهای پرطرفدار بازار هم خودرو «دنا پلاس توربو اتومات» این هفته رشد 34 میلیون تومانی داشت و  740 میلیون تومان معامله شد و  «دنا معمولی» هم رشدی 2 میلیون تومانی در بازار داشت و 602 میلیون تومان قیمت گذاری شد. اما «تارا دنده ای» این هفته رشد 41 میلیونی را تجربه  کرد و در 740 میلیون تومان قیمت خورد.

 

قیمت هایما S7 پلاس

ارزیابی بازار خودرو از رشد 65 میلیون تومانی «هایما S7پلاس» حکایت دارد؛ قیمت این خودرو در این هفته به یک میلیارد و 345 میلیون تومان رسید.

 

منبع: اقتصادصد

برچسب: جهان اقتصاد ، قیمت خودرو ، اخبار روز ، قیمت شاهین ، افت قیمت خودرو



https://jahaneghtesad.com/direct/172


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |