سه شنبه 29 اسفند، 1402

کدخبر: 279 18:26 1401/11/11
رسمی شد: ارز بیاورید، مالیات ندهید

این افراد از مالیات معاف شدند!

دسته‌بندی: سیاست‌گذاری ، ارز
رسمی شد: ارز بیاورید، مالیات ندهید

این افراد از مالیات معاف شدند!

دسته‌بندی: سیاست‌گذاری ، ارز

با ابلاغ بخشنامه مربوط به معافیت مالیاتی ورود ارز (اعم از اسکناس و حواله)، این معافیت جنبه رسمی به خود گرفت؛ معافیتی که پیش‌تر از سوی بانک مرکزی اعلام شده بود.

بخشنامه سازمان امور مالیاتی موضوع ابلاغ مصوبه درخصوص معافیت مالیاتی اشخاص حقیقی و حقوقی بابت ورود ارز (اعم از اسکناس و حواله) طی نامه‌ای مورخ ۱۴۰۱/۱۱/۰۸ توسط رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور ابلاغ شد.

بر اساس این بخشنامه، هر شخص حقیقی و حقوقی می‌تواند با اظهار ارز در گمرکات ورودی، به هر میزان اسکناس ارز به کشور وارد کند و هیچ‌یک از دستگاه‌های امنیتی، انتظامی و گمرک حق ممانعت از آن را ندارد.

مطابق این ابلاغیه، بانک مرکزی، وزارت امور اقتصادی و دارایی، نیروی انتظامی و سایر دستگاه‌های مرتبط موظفند تدابیری اتخاذ کنند که ورود ارز تسهیل شود و فعالان این حوزه نگران موضوع مالیات و برخورد نظارتی درباره واکاوی منشاء سرمایه نشوند.

اعتبار این مصوبه از تاریخ ابلاغ تا پایان آبان ۱۴۰۲ خواهد بود.

 

پیش‌تر در تاریخ ۲۲ اردیبهشت امسال، بانک مرکزی در اطلاعیه‌ای اعلام کرده بود که بر اساس ابلاغ این بانک به گمرک و مبتنی بر مصوبه ستاد مقابله با تحریم شورای عالی امنیت ملی، ورود ارز به کشور (اعم از اسکناس و حواله) معاف از مالیات است.

 

منبع: اکوایران

برچسب: جهان اقتصاد ، ارز ، مالیات ، اخبار روز



https://jahaneghtesad.com/direct/279


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |