جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 2533 15:17 1402/02/27

انعقاد تفاهم نامه همکاری اتاق‌های بازرگانی اصفهان و پاک – ایران کویته

انعقاد تفاهم نامه همکاری اتاق‌های بازرگانی اصفهان و پاک – ایران کویته

اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان و اتاق بازرگانی پاک -ایران کویته در راستای اعزام و پذیرش هیئت‌های تجاری، کمک به رفع مشکلات فعالان اقتصادی، برگزاری وبینار و جلسات رودرروی فعالان اقتصادی دوکشورو تشکیل کمیته‌های مشترک به منظور تسهیل مراودات تجاری طرفین، تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

اتاق بازرگانی اصفهان در نخستین روز کاری هیات نمایندگان دوره دهم، میزبان حمداله خان ترین Hamdullah Khan Tareen رئیس اتاق بازرگانی پاک -ایران و ۲۵ نفر از تجار و فعالان اقتصادی پاکستان فعال در زمینه محصولات کشاورزی، مواد غذایی، قطعات خودرو، ماشین آلات مواد غذایی، نساجی و پوشاک و الکترونیک بود.

حسن درویش وند سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در کویته پاکستان در گفتگوی مجازی در این نشست بر ضرورت ایجاد دفتر نمایندگی اصفهان در پاکستان تاکید کرد.

وی گفت: در پاکستان با بازار بزرگی مواجه هستیم که با توجه به صنعتی بودن استان اصفهان و پتانسیل‌های موجود در آن امید است این سفر، منجر به تحکیم روابط بین دو کشور شود.

درویش وند افزود: با وجود اینکه دو کشور دارای اقتصاد مکمل یکدیگر هستند، متاسفانه تاکنون از پتانسیل موجود به صورت حداکثری استفاده نشده و برای تحکیم روابط تجاری باید از ظرفیت اتاق‌های بازرگانی کویته و اصفهان بهره برد.

همچنین محمدرضا گل احمد عضو هیات نمایندگان اتاق دهم با اشاره به قرابت فرهنگی و مذهبی ایران و پاکستان و خواهر خواندگی اصفهان و لاهور بر ضرورت افزایش و تثبیت مراودات تجاری فی مابین تاکید کرد.

وی در ادامه افزود: با توجه به تولید محصولات موردنیاز پاکستان در استان اصفهان، پیگیری دقیق امور مربوط از سوی نمایندگانی از اتاق بازرگانی اصفهان و اتاق مشترک ایران و پاکستان می تواند این نیازها را مرتفع کند. 

سید وحید دزفولی دیگر عضوهیات نمایندگان اتاق دهم نیز از تلاش اعضاء هیات نمایندگان برای حل مساله و توسعه روابط اصفهان با کشورهای مختلف خبر داد و تشکیل نمایشگاه دایمی ارایه محصولات تولیدی اصفهان در پاکستان را در افزایش مراودات تجاری دو طرف مهم دانست.

مژگان ایزدی عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان نیز ضمن خوشامدگویی به هیئت پاکستانی، بر ضرورت رشد مراودات تجاری دو کشور تاکید کرد.

در ادامه حمد اله خان ترین Hamdullah Khan Tareen رئیس اتاق بازرگانی پاک-ایران کویته با اشاره به دیرینگی مراودات تجاری ایران و پاکستان، از امکان ایجاد مرکز تجاری ایران و پاکستان خبر داد و خواستار کمک به استحکام روابط موجود و انعقاد تفاهم نامه ای برای تسهیل مراودات تجاری طرفین شد.

گفتنی است؛ در ادامه این نشست اعضاء هیئت تجاری پاکستان بر ضرورت رفع مشکلات گمرکی میان دو کشور تاکید کرده و با همتایان اصفهانی خود به صورت رو دررو به گفتگو پرداختند.

 

 

برچسب: جهان اقتصاد ، اتاق بازرگانی ، کشاورزی ، معادن ، پاکستان ، صنایع ، اصفهان ، اخبار روز ، ایران کویته



https://jahaneghtesad.com/direct/2533


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |