یکشنبه 09 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 2286 05:07 1401/11/30
جهان اقتصاد گزارش می دهد

اما و اگرهای کارت سوخت در این روزها

دسته‌بندی: انرژی ، نفت و گاز
جهان اقتصاد گزارش می دهد

اما و اگرهای کارت سوخت در این روزها

دسته‌بندی: انرژی ، نفت و گاز

این روزها موضوع جمع آوری کارت‌های سوخت از پمپ بنزین‌ها در صدر اخبار انرژی قرار گرفته و بعضا درگیر شایعاتی نیز می‌شود، آنطور که اعلام شده کارت‌های سوخت جایگاهداران به‌طور کامل از جایگاه‌ها حذف نشده و نمی‌شود و به تعداد مناسب کارت سوخت در اختیار جایگاه‌داران وجود دارد.

به گزارش جهان اقتصاد، از سوی دیگر، فرایند دریافت کارت سوخت برای خودروهای شخصی نیز سوال مهم مخاطبان است. طبق آخرین آمار در سال گذشته حدوداً ۳ میلیون و ۹۰۰ هزار کارت سوخت در کشور تحویل داده شد و نزدیک به ۶۰ هزار کارت برای پاکت‌گذاری در اختیار پست گذاشته شده است. ۲۷۰ هزار کارت نیز در نوبت قرار دارند که به‌صورت ماهانه تحویل داده می‌شوند. در کل درخواست‌های تولید کارت دو دسته بوده، دسته اول پس از تولید خودرو در کارخانه است که اصطلاحاً کارت‌های نوشماره نامیده می‌شود، اطلاعات وسائط نقلیه نوشماره از طریق پلیس راهور فراجا مستقیماً برای صدور کارت هوشمند سوخت ارسال می‌شود. پس از تولید خودرو، پلاک‌گذاری و صدور برگ سبز، به صورت هفتگی اطلاعات و مشخصات خودروهای نوشماره به کارخانه صدور کارت هوشمند سوخت ارائه و تولید کارت سوخت انجام و سپس به سایت پاکت‌گذاری ارسال می‌شود. تا کنون خبری مبنی بر عدم وجود کارت سوخت در برخی از جایگاه‌ها در رسانه‌ها و فضای مجازی دست به دست می‌شود، اما در صورت بروز چنین مشکلی چه باید کرد؟ اسدالله قلی زاده رئیس اتحادیه جایگاهداران سوخت در این زمینه به مهر می‌گوید: از بابت اینکه فردی به جایگاه‌های سوخت مراجعه کند و متقاضی کارت آزاد در جایگاه سوخت باشد مشکلی وجود ندارد و در تمامی جایگاه‌های سوخت موجود است.

وی ادامه داد: برای مدیریت مصرف سوخت تصمیم بر تعدیل کارت در جایگاه‌های سوخت به صورت گام به گام شد و مردم از کارت‌های سوخت خود استفاده کنند و مدیریت مصرف در مناطق مورد توجه قرار گیرد و بنابر آن برای توزیع سوخت تصمیم گیری شود.

به گفته رئیس جایگاهداران سوخت هیچ جایگاهی بدون کارت سوخت وجود ندارد و تا کنون بر روی هر ناظری یک کارت سوخت وجود دارد و اپراتورها کارت سوخت دارند و متقاضیان می‌توانند از آن استفاده کنند.

وی افزود: اطلاع رسانی‌هایی در رابطه با استفاده از کارت سوخت شخصی صورت گرفته است و و فردی که کارت سوخت به همراه ندارد، کارت سوخت از طریق اپراتور در اختیار آن فرد قرار می‌دهد. رئیس جایگاهداران سوخت اضافه کرد: در صورتی که فردی به سکویی مراجعه کرد و کارت سوخت در آن سکو موجود نبود با شماره تماس ۷۷۵۲۲۶۷۸ ارتباط داشته باشند و راهنمایی بگیرند و ما مطلع شویم که کدام یک از جایگاه‌های سوخت از ارائه کارت خود داری می‌کنند.


نویسنده: گلناز پرتوی مهر
برچسب: جهان اقتصاد ، کارت سوخت ، گلناز پرتوی مهر ، جایگاه سوخت ، اخبار روز ، کارت هوشمند ، خودروی شخصی



https://jahaneghtesad.com/direct/2286


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |