شنبه 01 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 421 11:49 1401/11/20
مرور مهم‌ترین اتفاقات بازار جهانی سنگ‌آهن، زغال و قراضه

افزایش قیمت زغال استرالیا با حمایت فولادسازان هندی

دسته‌بندی: صنعت و معدن ، حوادث ، بازار
مرور مهم‌ترین اتفاقات بازار جهانی سنگ‌آهن، زغال و قراضه

افزایش قیمت زغال استرالیا با حمایت فولادسازان هندی

دسته‌بندی: صنعت و معدن ، حوادث ، بازار

احتمال محدودیت در عرضه زغال متالورژیک از سوی استرالیا و رشد بهای فولاد هند از افزایش نرخ زغال استرالیا حمایت کرد. با این وجود متقاضیان چینی چشم‌انتظار نتایج محرک‌های دولتی چین بر تقاضای واقعی فولاد هستند.

سنگ‌آهن دریایی آسیا در دومین روز از هفته جاری همچنان در مسیر کاهش نرخ قدم برداشت؛ چرا که بهبود تقاضا براس محصولات فولادی در چین پس از اتمام تعطیلات سال نو کمتر از حد انتظار بود. به این ترتیب پلتس بهای هر تن سنگ‌آهن عیاز ۶۲ درصد وارداتی به بنادر شمالی چین را برای ر‌وز سه‌شنبه هفتم فوریه با ثبت کاهش روزانه ۲.۳۵ دلاری برابر ۱۲۱ دلار و ۷۰ سنت ارزیایی کرد.

با این وجود به گفته منابع پلتس این افت نرخ باعث شده تا زیان واردات سنگ‌آهن دریایی کاهش یابد و به این ترتیب بر حجم تقاضا در این بازار افزوده شد؛ با این حال پیشنهادات قطعی در این بازار محدود بود.

 

فعالان بازار آهن و فولاد در چین انتظار داشتند، دو هفته پس از آغاز سال نوی چینی بر حجم معاملات فولاد در این کشور به شکل قابل توجهی افزوده شود، اما این پیش‌بینی خوش‌بینانه محقق نشده است.

زغال استرالیا با حمایت فولادسازان هندی گران شد

در این شرایط محرک‌های اعمالی از سوی دولت چین به منظور حمایت از بخش ساخت و ساز و نحوه اجرای آن می‌تواند به بهبود تقاضا برای محصولات فولادی در چین منجر شود.

 

زغال فوب استرالیا گران شد

زغال‌سنگ دریایی آسیا فوب استرالیا در دومین روز از هفته نیز به مسیر رشد نرخ خود ادامه داد و پلتس بهای این محصول را با ثبت رشد روزانه ۳ دلاری برابر ۳۶۳ دلار و ۲۵ سنت ارزیابی کرد.  محدودیت در عرضه و رشد بهای فولاد در هند از افزایش نرخ زغال متالورژیک فوب استرالیا حمایت کرد.

 

در این میان اخباری مبنی بر افزایش تقاضا برای زغال از سوی فولادسازان هندی برای تحویل در ماه مارس شنیده می‌شود که این رشد تقاضا نیز از بهبود قیمتی در این بازار حمایت می‌کند‌‌.

پلتس پریمیوم زغال متالورژیک استرالیا تحویل بنادر شمالی چین را برای روز سه‌شنبه هفتم فوریه بدون تغییر نرخ برابر ۳۲۹ دلار به ازای هر تن ارزیابی کرد. درحال حاضر اغلب متقاضیان زغال وارداتی در چین ترجیح می‌دهند تا شفاف شدن وضعیت بازار و مشخص شدن بهای زغال داخلی چین از خرید اجتناب کنند‌. در عین حال هنوز وضعیت تقاضا برای محصولات فولادی پایین‌دستی در چین نیز نامشخص است، برخی فعالان این بازار معتقدند وضوح بیشتر بخش ساخت‌وساز در چین تا پایان فوریه به طول می‌انجامد و آن زمان بهای این محصول مشخص می‌شود.

شوک زمین‌لرزه در بازار فولاد ترکیه ادامه‌دار شد

بازار قراضه وارداتی ترکیه در روز هفتم فوریه و در پی وقوع زمین لرزه در جنوب این کشور آرام بود و پلتس بهای قراضه وارداتی به این کشور را بدون تغییر نرخ برابر ۴۲۷ دلار و ۵۰ سنت ارزیابی کرد.

اگرچه مناطق شمالی ترکیه از این زلزله آسیب ندیده است، اما به گفته فعالان این بازار با توجه به شدت خسارات وارده و عمق فاجعه، فعلا وضعیت بازار فولاد ترکیه در شرایط عادی قرار ندارد و خبری از تقاضا برای خرید مواد اولیه نیست.

هنوز آمار دقیقی از آسیب‌های این زمین‌لرزه به زیرساخت مناطق درگیر ارایه نشده اما انتطار می‌رود که واحدهای فولادی واقع در منطقه اسکندرون که در کانون زلزله قرار دارند، احتمالا برای چندین هفته از این بازار خارج شوند

برچسب: جهان اقتصاد ، دلار ، سنگ آهن ، فولاد ، استرالیا ، هند ، پیش بینی ، زغال ، اخبار روز ، زلزله ترکیه



https://jahaneghtesad.com/direct/421


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |