شنبه 12 خرداد، 1403

کدخبر: 10458 13:15 1402/09/20

افتتاح نمایشگاه و فروش آزاد کالا، صنایع دستی، سوغات و محصولات ایرانی در بوداپست

دسته‌بندی: جامعه ، فرهنگ و هنر

افتتاح نمایشگاه و فروش آزاد کالا، صنایع دستی، سوغات و محصولات ایرانی در بوداپست

دسته‌بندی: جامعه ، فرهنگ و هنر

نمایشگاه و فروشگاه بین المللی صنایع دستی و سوغات با همت هلدینگ اویسینا و مجری آن شرکت پیمان آوران وارنا در شهر بوداپست در روز جمعه مورخ (8 دسامبر 2023) با حضور آقای دکتر مرتضی مرادیان، سفیر ایران در مجارستان با استقبال کم نظیر افتتاح گردید.

در اين مراسم سفراي کشورهاي مختلف، نمايندگان سابق و فعلي پارلمان مجارستان، ديپلماتهاي وزارت خارجه مجارستان شهرداران سابق، معاون شهردار منطقه 8، رئيس سابق دانشگاه سملوايز و نماينده رئيس جمهور در کميته بزرگداشت سملوايز، مسئولين اتاق بازرگاني بوداپست، مديران و روساي شرکتهاي تجاري، چندين سازمان فرهنگي و نمايندگان چندين روزنامه و رسانه حضور داشتند.

 

در بخش اول مراسم افتتاحيه، دکتر شاهرخ ميرزاحسيني رياست هلدينگ اويسينا، ضمن معرفي نمايشگاه و اقدامات انجام شده به اهميت اقدامات فرهنگي و ارايه صنايع دستي ايران و ديگر کشورها همزمان با مراسم کريسمس اشاره کردند.ايشان ضمن تشکر ويژه از کشورهاي شرکت کننده در اين نمايشگاه شامل ترکيه، چين، هند، کره جنوبي، اندونزي، ونزوئلا و مجارستان، از حضور ويژه و پررنگ ايران در اين نمايشگاه تشکر و قدرداني نمودند. سپس آقاي دکتر مراديان، سفير محترم جمهوري اسلامي ايران در مجارستان به زبان انگليسي و فارسي سخنان کاملي را ايراد کردند. ايشان در سخنان خود از تمام حاضران ايراني، مجاري و ديگر کشورها تشکر کردند و از برگزارکنندگان نمايشگاه تقدير و قدرداني نمودند. در بخشي ديگر ايشان به خواهرخواندگي شهرهاي تهران، يزد، شيراز با سه شهر بوداپست، يازبرين و پچ از مجارستان اشاره نمودند و تاکيد داشتند که ارتباطات فرهنگي و هنري ميان ايران و مجارستان سابقه ديرينه و مثبت دارد. ايشان از ميهمان نوازي مردم مجارستان تقدير به عمل آوردند و تاکيد کردند که اميدوار هستند با کمک مسئولين و پيرو انجام اين نمايشگاه موفق، سال آينده شاهد بازگشايي مرکز صنايع دستي ايران در مجارستان باشيم. در بخشي از سخنراني خود سفير محترم ايران خطاب به حاضران اين چنين عنوان کردند: «امروزه صنايع هنرهاي دستي نقش بسيار مهمي در تلطيف فضاهاي سياسي حاکم بر کشورها دارند و در تعديل مشکلات بشري منتج از زندگي خشک ماشيني تأثيرگذار بوده و مي توانند به نماد دوستي و تعامل و مفاهمه ميان ملت ها تبديل شود.» سخنرانان بعدي به ترتيب آقاي گبور اروش معاون شهردار، آقاي ميکلوش بورنميسا عضو هيات رئيسه اتاق بازرگاني بوداپست، آقاي لاسلو روزيوال رئيس سابق دانشگاه سملوايز و آقاي آندور اشموک نماينده سابق پارلمان مجارستان بودند که همگي بر اهميت توسعه روابط فرهنگي و اقتصادي با ايران تاکيد داشتند و از برگزاري نمايشگاه بين المللي صنايع دستي توسط هلدينگ اويسينا تقدير و تشکر کردند.

 

در بخش دوم افتتاحيه، آقاي دکتر مراديان، سفير ايران، آقاي مهندس رياضي مدير شرکت پاو، آقاي دکتر مودب شعار دبير کل محترم نمايشگاه و دکتر ميرزاحسيني رياست هلدينگ اويسينا با بريدن نوار نمايشگاه و کيک نمايشگاه، آغاز نمايشگاه را به طور رسمي اعلام کردند. سپس بازديدکنندگان از غرفه هاي حاضر بازديد کردند. در پايان از ميهمانان پذيرايي به عمل آمد.

 

صنايع دستي ايران با حمايت وزارت محترم ميراث فرهنگي، گردشگري و صنايع دستي ايران با 12 غرفه از استان هاي تهران، اصفهان، کرمان، آذربايجان غربي، آذربايجان شرقي، زنجان، البرز، يزد و خراسان رضوي در اين نمايشگاه طي 14 روز حضور چشمگير خواهند داشت.

برچسب: نمايشگاه و فروشگاه بين المللي صنايع دستي و سوغات ، هلدينگ اويسينا ، شرکت پيمان آوران وارنا ، بوداپست



https://jahaneghtesad.com/direct/10458


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |