جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 1127 04:40 1401/12/27

از رکوردشکنی پی در پی "گهرزمین" تا برنامه ریزی برای آغازی پر قدرت در 1402

دسته‌بندی: صنعت و معدن ، صنایع مادر

از رکوردشکنی پی در پی "گهرزمین" تا برنامه ریزی برای آغازی پر قدرت در 1402

دسته‌بندی: صنعت و معدن ، صنایع مادر

شرکت معدنی گهر زمین در تلاش است با افزایش تولید حضور خود در زنجیره ارزش فولاد را افزایش دهد و این مهم را با رکوردشکنی در تولید سنگ آهن دانه بندی شده و کنسانتره محقق کرده است. اما این برنامه چه نقشی در کاهش نگرانی فولادی ها خواهد داشت؟

 شرکت سنگ آهن گهرزمین با در اختیار داشتن بزرگترین معدن سنگ آهن خاورمیانه می تواند نقش مهمی در توسعه زنجیره ارزش فولاد داشته باشد. درواقع گهر زمین با برنامه هایی که در دستور کار دارد می تواند به یکی از اصلی ترین تولید کنندگان مواد اولیه مورد نیاز فولادی ها  تبدیل شود و پرچمداری این بخش را از آن خود کند. 

البته نگاهی به برنامه های محقق شده در سال جاری این مجموعه نشان می دهد، گهر زمین در مسیر درستی حرکت می کند که در نهایت می تواند جایگاه خوبی را از آن خود کند. 

گهرزمین این برنامه را از تولید سنگ آهن دانه بندی شده و کنسانتره آغاز کرده است. درواقع این مجموعه در پایان سال مالی منتهی به آذر 1401،  موفق شد رکورد تولید کنسانتره و سنگ آهن دانه بندی شده را نسبت به کل دوره های مشابه کسب کرده و با تولید ۶،۴۱۲،۸۰۹ تن کنسانتره و ۹،۶۶۴،۷۶۷ تن سنگ آهن دانه بندی شده، جهشی ۳۱ درصدی در تولید کنسانتره و ۲۵ درصدی در تولید سنگ آهن دانه بندی نسبت به سال مالی گذشته را به ثبت برساند.

اما در ادامه در دی ماه برای سومین بار این مجموعه توانست رکورد تولید کنسانتره را شکسته و به تولید ۶۰۷،۴۵۴ تنی دست پیدا کند. 

اما رکوردشکنی های گهرزمین به چه علت حائز اهمیت است؟

صنعت فولاد در سال های اخیر در بحث تامین مواد اولیه با نگرانی هایی مواجه است که می تواند تولید در این بخش را تحت تاثیر قرار دهد. اما برنامه ریزی در بالادست می تواند این نگرانی را کاهش دهد. 

شرکت گهرزمین با افزایش تولید کنسانتره و رکورد زنی در این بخش که حاکی از افزایش برداشت از ذخایر معدنی است ، می تواند میزان تولید گندله را هم افزایش دهد. این اتفاق در ادامه زنجیره منجر به افزایش تولید آهن اسفنجی خواهد شد، محصولی که ماده اولیه تولید فولاد محسوب می شود و کمبود آن می تواند خطوط تولید را با مشکلات زیادی همراه کند. 

درواقع گهرزمین رکورد زنی در تولید را گام به گام در دستور کار خود قرار داده است تا بتواند در هر مرحله با رکورد شکنی در تولید مواد اولیه مرحله بعدی، میزان تولید و فروش خود را افزایش دهد. 

این برنامه می تواند نشان از عزم گهر زمین برای دستیابی به  اهداف پیش بینی شده باشد که در نهایت به سوددهی بیشتر خواهد رسید. اما چطور این رکورد شکنی ها می تواند گهر زمین را به یکی از تولیدکنندگان قدرتمند تبدیل کند؟ 

تکمیل زنجیره ارزش در سایر شرکت های معدنی بزرگ باعث شد تا فولادی ها کمی نگران تامین مواد اولیه خود شوند اما رکورد شکنی های گهر زمین در بالادست می تواند در تامین مواد اولیه فولادی ها موثر باشد. 

دستیابی به جایگاه برتر در کنار فروش بیشتر و سرمایه گذاری در طرح های جدید باعث شده تا گهر زمین به ادامه دار شدن این رکوردزنی ها اهتمام ورزیده و سال 1401 را پر قدرت تمام کند. 

از سویی دیگر این موفقیت می تواند آغازی پر قدرت برای گهر زمین در 1402 باشد. هدف گذاری کارشناسی و تخصصی می تواند رشد و توسعه در یک مجموعه مانند گهر زمین را افزایش دهد و امروز این مجموعه در این مسیر قرار گرفته است. 

 

 

برچسب: جهان اقتصاد ، خاورمیانه ، فولاد ، کنسانتره ، شرکت سنگ آهن گهرزمین ، گهرزمین ، اخبار روز ، زنجیره ارزش فولاد



https://jahaneghtesad.com/direct/1127


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |