شنبه 06 مرداد، 1403

کدخبر: 8287 06:45 1402/07/20
مدیرکل هواشناسی گلستان خبرداد

احتمال وقوع سیلاب در گلستان، دمای هوا ۲۰ درجه کاهش می‌یابد

مدیرکل هواشناسی گلستان خبرداد

احتمال وقوع سیلاب در گلستان، دمای هوا ۲۰ درجه کاهش می‌یابد

رگان- کمالی، مدیرکل هواشناسی گلستان از ورود سامانه سرد و بارشی به استان خبرداد و گفت: با توجه به نوع فعالیت این سامانه امکان وقوع سیلاب در گلستان وجود دارد

امان محمد کمالی  اظهار کرد: سامانه سرد بارشی از امروز (چهارشنبه) به استان نفوذ کرده و سبب بارش باران در غرب گلستان شد.

 

مدیرکل هواشناسی گلستان افزود: رفته رفته دامنه اثر این سامانه به کل پهنه استان کشیده شده و شاهد بارش باران در اغلب نواحی گلستان خواهیم بود.

 

وی بیان کرد: از پیامدهای این سامانه، بارش باران، رعد و برق، پدیده مه، کاهش محسوس دما بین ۱۵ الی ۲۰ درجه، ریزش برف در مناطق کوهستانی و وزش نسبتا شدید باد خواهد بود.

 

کمالی اضافه کرد: با توجه نوع فعالیت این سامانه آبگرفتگی معابر به ویژه نواحی غربی و کوهپایه‌ای، احتمال برخورد صاعقه و بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و اختلال در تردد جاده‌ای دور از انتظار نیست.

 

مدیرکل هواشناسی گلستان با بیان این که فعالیت این سامانه تا شامگاه پنجشنبه در استان ادامه خواهد داشت، گفت: طی این مدت شهروندان از اسکان در بستر و حاشیه رودخانه‌ها خودداری کرده و در ترددهای جاده‌ای احتیاط داشته باشند و مسئولان هم تمهیدات پیشگیرانه را انجام دهند.

 

مدیر مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه‌ای گلستان هم در این خصوص گفت: از بامداد پنج شنبه ۲۰ مهر لغایت عصر پنج شنبه همان روز، احتمال وقوع سیل در استان و کاهش ۱۵ الی ۲۰ درجه‌ای دما، وزش باد نسبتا شدید و پدیده مه در استان وجود دارد.

 

عبدالرضا کابلی افزود: بر اساس هشدار هواشناسی از هم استانی‌ها تقاضا می شود، در حاشیه رودخانه‌های دائمی و فصلی استان توقف نکنند و از نزدیک شدن به رودخانه‌ها، مسیل‌ها و مخازن سدها و تأسیسات آبی خودداری کنند.

 

بازار

برچسب: هواشناسی ، سازمان هواشناسی ، هشدار هواشناسی



https://jahaneghtesad.com/direct/8287


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |