جمعه 07 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 3404 23:24 1402/03/14

آیا نوسانات هیجانی در بورس ادامه‌ خواهد داشت؟

دسته‌بندی: بورس

آیا نوسانات هیجانی در بورس ادامه‌ خواهد داشت؟

دسته‌بندی: بورس

در این خبر به توضیحاتی درباره جزئیات نوسانات هیجانی در بورس پرداخته شده است.

یک کارشناس بازار سرمایه با تاکید بر اینکه سهامداران نباید در بورس گرفتار هیجانات شوند، بلکه باید نگاه بلندمدت داشته باشند، گفت: احساسات در بازار سرمایه به صورت مقطعی دنبال خواهد شد که این امر باعث ایجاد نوسانات شدید می‌شود اما روند نوسانی پرهیجان نمی‌تواند در بلندمدت در بازار سهام ادامه داشته باشد.

«حامد ستاک»  به نوسانات اخیر معاملات بورس و عوامل تاثیرگذار بر آن اشاره و اظهار کرد: بازارهای سرمایه‌گذاری به صورت کلی و بازارهای مالی به صورت خاص همیشه متاثر از رفتارهای هیجانی فعالان بازار هستند.

وی افزود: بازار سرمایه از ابتدای سال جاری و تا چند وقت گذشته رشد به نسبت پر شتاب را تجربه کرد و در ادامه معاملات این بازار، شاهد رکوردشکنی‌های پیاپی در حجم معاملات و شاخص بورس بودیم.

این کارشناس بازار سرمایه خاطرنشان کرد: در این مواقع بازارها با کوچک‌ترین بهانه‌ای به سمت نوسانات پرشتاب پیش می‌روند و در ادامه سهامداران به سرعت اقدام به شناسایی سود در بازار می‌کنند که این امر در ایجاد نوسانات و افت و خیزهای بازار تاثیرگذار خواهد بود.

ستاک اظهار داشت: در کنار این عامل، ترس سهامداران از روند معاملات بورس در سال ۹۹ باعث شد تا سهامداران با ایجاد کوچک‌ترین اصلاحی در بازار به سمت فروش سهام و خروج از این بازار پیش بروند، از طرفی تحت تاثیر ریزش شدید بازار در ۲ سال گذشته زمینه افزایش عرضه در بازار فراهم شد.

وی با اشاره به نوسانات بازار سهام و روند نزولی و صعودی، ادامه داد: وجود چنین روزهایی در بازار سرمایه عادی است و فعالان بازار سرمایه انتظار دارند بازار هر چه سریع‌تر روند منطقی به خود بگیرد تا بتوان بازار را با پیش‌بینی‌ پذیری بهتر دنبال کرد.

برچسب: بورس ، جهان اقتصاد ، بازار سرمایه ، بازار سهام ، سهامداران ، معاملات ، عرضه ، اخبار روز



https://jahaneghtesad.com/direct/3404


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |