شنبه 08 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 117958 18:59 1399/08/11
چشم مشتریان نفتی ایران به انتخابات آمریکا

چشم مشتریان نفتی ایران به انتخابات آمریکا

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
چشم مشتریان نفتی ایران به انتخابات آمریکا

چشم مشتریان نفتی ایران به انتخابات آمریکا

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

کارشناس حوزه انرژی  در گفتگو با جهان اقتصاد مطرح کرد

فردا با روی کار آمدن هر کدام از دو حزب دموکرات یا جمهوری خواه ،می تواند سایه سنگین محدودیت های نفتی که تا الان حاکم بود تحت تاثیر قرار می گیرد و بسیاری از مشتری های نفتی ایران در حال حاضر به نتیجه انتخابات چشم دوخته اند .

به گزارش خبرنگار جهان اقتصاد ، به گفته تحلیل گران نفتی ، اگرچه صادرات نفت کشور از مدت‌ها پیش درگیر تحریم‌ها بوده و با کاهش فروش طلای سیاه، تقریبا حرفی در بازار بین‌المللی ندارد، اما با توجه به کاهش تقاضا از سوی کشورهای مصرف‌کننده در پی شیوع کرونا، به نظر می‌رسد کوچک‌ترین اتفاقی در صادرات کشورهای تولیدکننده، می‌تواند میزان عرضه و تقاضا در بازارهای بین‌المللی را به شدت تحت تاثیر قرار دهد و در نتیجه بهای نفت نیز متاثر از این اتفاقات باشد.

در چنین شرایطی به باور کارشناسان حوزه انرژی، یکی از پیامدهای سخت‌تر شدن محدودیت‌های نفتی، می‌تواند بر هم زدن معادلات نفتی کشورهای عضو اوپک و غیر اوپک برای حمایت از قیمت‌ها در بازارهای جهانی باشد. به نظر می‌رسد نفت برنت که اکنون با قرارگیری در کانال ۴۱ دلاری معامله می‌شود، تا رسیدن به نتیجه انتخابات پیش روی ایالات متحده و حتی مشخص نبودن وضعیت کرونا، با نوسان قیمتی مواجه شود.

سلام امینی، کارشناس حوزه انرژی در گفتگو با خبرنگار جهان اقتصاد اظهار کرد: کشور ایران جزو  کشورهای تولید کنندگان نفت اوپک است و سهمیه ایران در اوپک قریب به سه و نیم میلیون بشکه بود اما تحریم های ظالمانه از سوی آمریکا باعث کاهش صدور نفت ایران شد و به تبع آن فشار سنگینی بر مردم تحمیل شده است ..

وی گفت: تمامی این تحریم‌ها و فشارها از سوی آمریکا و پس از روی کار آمدن ترامپ است به طوری که بلافاصله پس از چند ماه از برجام خارج شد و تحریم ها را دو برابر کرد و  اخیراً نیز تحریم های اولیه و ثانویه را به اوج خود رسانده است.

وی گفت: با توجه به برگزاری انتخابات آمریکا ،اخبار دریافتی حاکی از این است که اوضاع ترامپ نسبت به بایدن اوضاع بهتری ندارد و با تغییر سیاست آمریکا  ممکن است نسبت به مساله تحریم ها تاثیر گذارد و حداقل این است که تشدید نخواهد شد و از نظر روانی کمک می کند.

وی گفت:  دنیا درگیر مسأله کرونا است و کشور ما متاسفانه وضعیت خوبی ندارد و بخشی از آن  تابع  مسایل صنعت  است و ۷۷ درصد ‌مواد اولیه صنعت  از خارج از کشور وارد می شود  و برای واردات باید پول نقد پرداخت  یا کالایی وارد کرد و تاکنون فروش نفت بود و با صادرات غیر نفتی، فروش نفت کاهش پیدا کرده است.

وی افزود: تحریم های ثانویه آمریکا روی شرکت های که  با ما معامله می کنند، فشار وارد کرده است و امیدواریم در آینده  نه چندان دور شاهد بهبود اوضاع و تحولاتی در این حوزه  باشیم و پیش بینی می شود، قیمت نفت تا ۵۰ دلار برسد.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |