شنبه 08 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 13920 13:19 1394/04/14
چراغ سبز کرباسیان به افزایش تعرفه فولاد

چراغ سبز کرباسیان به افزایش تعرفه فولاد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
چراغ سبز کرباسیان به افزایش تعرفه فولاد

چراغ سبز کرباسیان به افزایش تعرفه فولاد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

گروه تولید

produces@jahaneghtesad.com

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: امروز براساس واقعیت های بازار جهانی و به منظور کاهش آثار سیاست های مخرب رقبای ایران در بخش تولید فولاد، وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان ایمیدرو شرایط صادرات تولیدات فولادی را فراهم کرده اند.

مهدی کرباسیان در حاشیه مراسم رونمایی از اطلس ملی فولاد ، اظهار داشت: سال گذشته برای نخستین بار شاهد صادرات بیش از دو میلیون تن صادرات تولیدات فولادی کشور بودیم.

وزارت صنعت، معدن و تجارت از دی ماه 1392 نخست برای یک دوره 6 ماهه مجوز صادرات تولیدات فولادی را صادر کرد و سپس دوره زمانی آن تا پایان سال گذشته تمدید شد و این شرایط در سال جاری نیز تداوم یافته است.

کرباسیان اضافه کرد: اوضاعی که تولید فولاد در زمان حاضر دارد، موجب شده تا امسال هدف گذاری به میزان حدود دو برابر سال گذشته از سوی فولادسازان دنبال شود و انتظار می رود به چهار میلیون تن برسد.

میزان تولیدات فولادی کشور در سال گذشته به رقم 16.9 میلیون تن رسید که در مقایسه با تولید 16.6 میلیون تن سال 92 رشد دو درصدی را ثبت کرد.

رئیس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)معتقد است: وضعیت فعلی بازار فولاد به گونه ای است که اعمال تعرفه در جلوگیری از واردات کارساز نبوده و باید نسبت به افزایش تعرفه اقدام کرد.

وی ضرورت اعطای تسهیلات با نرخ مناسب به فولادسازان کشور را مورد تاکید قرار داد و خواستار تخصیص جوایز صادراتی به فعالان این بخش شد.

براساس سند چشم انداز 1404 قرار است ظرفیت تولید فولاد کشور به 55 میلیون تن برسد و با دستیابی به این میزان تولید، صادرات 10 تا 15 میلیون تنی تولیدات فولادی مورد انتظار است.

وزارت صنعت، معدن و تجارت برای امسال دستیابی به 18 میلیون تن فولاد خام و 19 میلیون تن تولیدات فولادی را هدف گذاری کرده است.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |