جمعه 07 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 11621 14:25 1394/01/23
وعده 18 ماهه برای تکمیل زنجیره تولید فولاد

وعده 18 ماهه برای تکمیل زنجیره تولید فولاد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
وعده 18 ماهه برای تکمیل زنجیره تولید فولاد

وعده 18 ماهه برای تکمیل زنجیره تولید فولاد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

نبود مواد اولیه برخی واحدهای صنعتی نگران کننده است

مهناز اسماعیلی

طی سالهای اخیر نبود و کمبود مواد اولیه در واحدهای صنعتی سبب بروز مشکلات عدیده ای برای تولیدکنندگان شده است به طوریکه در برخی از بخش ها این موضوع سبب افت شدید تولید و گاها به تعطیلی رسیدن این این واحدها شده است.

در این میان صنعت فولاد کشور یکی از آسیب دیده ترین صنایع در این مورد بوده است، با این حال همواره از مباحث مربوط به تحریم ها از یک سو و مشکلات مالی تولیدکنندگان از سوی دیگر همواره به عنوان دلایل اصلی این بحران ها یاد کرده اند.

با این اوصاف اما به تازگی موضوع تکمیل زنجیره تولید فولاد کشور از سوی برخی متولیان مطرح شده که به شکل جدید و حساب شده تری فارغ از دلایل قبلی که از سوی برخی حتی به بهانه جویی دست اندرکاران و مسئولان تعبیر می شد به این موضوع پرداخته است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در آخرین اظهار نظر خود با اشاره به همین موضوع نبود مواد اولیه برخی واحدهای صنعتی تولید محصولات فولادی در کشور، این موضوع را ناشی از نامنظم بودن سرمایه گذاری ها در این حوزه عنوان کرد و وعده تکمیل زنجیره تولید فولاد کشور بین یک سال تا 18 ماه آینده را داد.

محمدرضا نعمت زاده در پایان بازدید از چند طرح صنعتی و معدنی استان فارس در جمع خبرنگاران در شهرک صنعتی شیراز افزود: برخی بخش های زنجیره تولید فولاد با ظرفیت بالا در حال فعالیت هستند اما برخی بخش ها مواد اولیه ندارند که در 18 ماه آینده این زنجیره کامل و مواد اولیه واحدها از واحد ماقبل تامین می شود.

یکی از این واحدهای صنعتی، مجتمع ذوب آهن پاسارگاد شهرستان کوار در استان فارس است که در بازدید هفته جاری وزیر صنعت از این واحد اعلام شد که خط تولید آن به دلیل نبود مواد اولیه تعطیل است.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |