شنبه 08 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 152104 20:57 1400/06/07
هشدار عضو شوراي عالي ائتلاف اقتصادی بنگاه‌هاي كوچك و متوسط انقلاب اسلامي به کابینه: دولت به استفاده از بدنه ناکارآمد و ناتوان پایان دهد

هشدار عضو شوراي عالي ائتلاف اقتصادی بنگاه‌هاي كوچك و متوسط انقلاب اسلامي به کابینه: دولت به استفاده از بدنه ناکارآمد و ناتوان پایان دهد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
هشدار عضو شوراي عالي ائتلاف اقتصادی بنگاه‌هاي كوچك و متوسط انقلاب اسلامي به کابینه: دولت به استفاده از بدنه ناکارآمد و ناتوان پایان دهد

هشدار عضو شوراي عالي ائتلاف اقتصادی بنگاه‌هاي كوچك و متوسط انقلاب اسلامي به کابینه: دولت به استفاده از بدنه ناکارآمد و ناتوان پایان دهد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

عضو شوراي عالي ائتلاف اقتصادی بنگاه‌هاي كوچك و متوسط انقلاب اسلامي با انتقاد از تفکرات کهنه‌ای که برنامه‌ریزی، تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی در دولت‌ها را برعهده داشته‌اند، از رئیس‌جمهور و کابینه دولت سیزدهم خواست، با نوسازی نیروی انسانی، بدنه دولت را تقویت و به استفاده از  بدنه ناکارآمد و ناتوان پایان دهد.

به گزارش خبرنگار جهان اقتصاد، مهدی کریمی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در دیدار با رئیس جمهور و کابینه دولت جدید مبنی بر جوانگرایی و فرصت دادن به جوانان برای ورود به امور اجرایی و برعهده گرفتن مسؤلیت‌ها، اظهارداشت: مرسوم هست با تغییر دولت وزراء و بعضا معاونان تغییر می کنند، اما با احترام به کارکنان و حقوق بگیران دولت باید اذعان داشت که بدنه و کارکنان تغییر نکرده و گروهی ثابت هستند.

وی گفت: اگر دنبال کار جهادی در کشور هستیم و می‌خواهیم تحول ایجاد کنیم با تغییر چند مدیر ساختار و رفتار سازمانی که باعث ناراحتی و دلخوری مردم شده است تغییر نمی‌کند و راهکارها و رفتارها، برخوردها همان هست که بوده و تغییر نمی‌کند.

عضو شوراي عالي ائتلاف اقتصادی بنگاه‌هاي كوچك و متوسط انقلاب اسلامي با بیان اینکه رئییس جمهور باید به این موضوع توجه کند، تصریح کرد: منابع این تغییر موجود است اما با خط‌ کشی کردن و خودی و ناخودی کردن و اینکه بخواهیم دنبال افرادی باشیم که مانند خود ما باشند و هفکر و همسو با مشکل منابع انسانی روبرو خواهيم شد.

وی با بیان اینکه نتیجه این رفتار را در چند دهه گذشته و عملکرد دولت‌ها مشاهده کردیم، اظهارداشت: در این دولت‌ها دیدیم که گروهی مواجب بگیر دولت بودن و جز حرف‌های بی ثمر خروجی نداشتند و عده قلیلی کار اجرایی انجام می دادند که آنقدر اندک و قلیل بود که دیده نمی‌شد

کریمی افزود: در این دولت از رئیس جمهور، معاون اول و وزراء توقع داریم که به دنبال افراد باشند نه اینکه می بینیم در استان‌ها نماینده و برخی افراد خاص برای معرفی افراد و گرفتن مسئولیت و سمت دنبال لابی کردن و رایزني هستند.

وی با اشاره به اینکه این رفتار همان رفتار گذشته است و تنها افراد تغییر کرده اند، متذکر شد: اگر قرار است از فرمایشات مقام معظم رهبری تمکین کنیم و برای اجرای هرکاری و تعهدی که به مردم قول می دهیم باید روزشمار تعیین کنیم و چون گذشته شاهد تکرار وعده انجام می شود نباشیم و از مدیران دولت بشنویم که انجام شد و مردم حس کنند که در حوزه های مختلف اقتصاد، سلامت و سیاست تغییرات ایجاد می شود.

عضو شوراي عالي ائتلاف اقتصادی بنگاه‌هاي كوچك و متوسط انقلاب اسلامي ادامه داد: بهترین جایی که می توانیم برای به کار گیری نیروی انسانی توانمند مراجعه کنیم بخش خصوصی کشور است، جایی که افراد میان سال و جوان متبحر و توانمندی که دردکشیده و دردآشنا هستند و دیوان سالاری و بروکراسی اداری و مزاحم کشور را به خوبی شناخته‌اند.

وی گفت: این افراد کسانی هستند که تصمیم سازی های خلق الساعه که زندگی مردم را نابود کرد و جریان نفوذ را كاملا می شناسند، به کشور متعهد و علاقمند ماندن و ساختن کشور  هستندو کمااینکه بسیاری از ایشان فرصت رفتن به کشورهای دیگر را داشته اند اما مانده اند.

کریمی با طرح این موضوع که پیشنهاد من به کابینه رئیس جمهور و کابینه پیشنهاد می کنم که به سراغ بخش خصوصی رفته افراد را شناسایی و دعوت به کارکند، افزود: می توان از ایشان برای برعهده گرفتن مسؤلیت معاونت، مدیریت و حتی مشاوره استفاده کرد.

وی با بیان اینکه اگر قرار است مثل قبل و بر اساس قانون اداری و استخدامی و برحسب اینکه افراد استخدام دولت هستند به ایشان شغل و سمت داد اصلاحی در امور پیش نمی‌آید، مطرح کرد: جلسه و سفر رفتن  و عکس گرفتن و چند کاغذ سیاه کردن را نمی توان مدیریت نامید، خروجی این اقدامات کجا هست، خروجی آنها باید به تغییر، ایجاد رفاه و رفع مشکلات منتهی شود.

عضو شوراي عالي ائتلاف اقتصادی بنگاه‌هاي كوچك و متوسط انقلاب اسلامي گفت: گزارش عملکردهای غیرواقعی، هوچی گری‌های بی‌پایه و اساس، بازی‌های تبلیغاتی بی‌ثمر، نتیجه استفاده از همان بدنه است که قطعا مشكل است و امیدی نیست.

وی با بیان اینکه وعده و قول‌هایی که به مردم داده اند با این بدنه اجرایی به نتیجه نخواهد رسید، اذعان داشت: اگر این افراد و مدیران توانمندی لازم را  داشتند در 40 سال گذشته شاهد تغییر وتحول بودیم، حکومت داری نقش بازی کردن نیست که مدیران چون بازیگران از نقشی و جایگاهی به جایگاه دیگر تغییر کنند.

کریمی گفت: مملکت‌داری، حکومت کردن و حکم‌رانی زمانی محقق می شود که مردم دخیل باشند، بخشی از این مردم در حوزه اقتصاد و بخش خصوصی فعال هستند، کدام وزیر کمیته مشاوران و تیم آینده پژوهی داشته است یا هفته‌ای یکبار با نخبه‌ها جلسه داشته باشد و از ایشان کمک بگیرد.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه می بینیم در این دولت هم بعضا ًدر حال تکرار این اتفاقات هستیم و افرادی که هیچ اثرگذاری نداشته‌اند به دلیل سفارش و حمایت برخی برای برعهده گرفتن مسؤلیت انتخاب می شوند، اظهارداشت: عملکرد وزراء طی شش ماه آینده با انتصاب مدیران قابل سنجش است و می توان نتیجه کار را از پیش مشاهده کرد.

عضو شوراي عالي ائتلاف بنگاه‌هاي كوچك و متوسط انقلاب اسلامي با انتقاد به این پاسخ که مدعی می‌شوند افراد تخصص دولتی ندارند، اظهارداشت:  مدیران دولتی یک دهم بخش خصوصی تخصص و دغدغه ندارد و به اندازه یک دهم ایشان کار نکرده است، شاید بگویند مدیران بخش خصوصی حاضر نشوند با حقوق اندک در دولت کار کند، اما می‌‎شود از ایشان خواست برای مدت کوتاه و چند سال از منابع مالی خود چشم پوشی کرده به کشور خدمت کنند.

وی گفت: رئیس جمهور باید به دنبال افراد دغدغه‌مند باشد، نه اینکه این افراد مدت‌ها پشت در اتاق مدیران معطل شوند تا دغدغه‌ها و مشکلات را منتقل کند، متاسفانه افراد توانمند، صالح و صادقی که می‌توانند کشور را به جلو هدایت کنند، همیشه کنار گذاشته شده اند.

کریمی با بیان اینکه متأسفانه همواره یک گروه افراد خاص که بین وزارتخانه ها می چرخند و تغییر نمی کنند، کار پیش نمی رود، گفت: رئیس جمهور با این لشکر موفق و پیروز نخواهد بود، باید لشکر خود از نو ساخته و تجدید قوا کند و از جوان‌ها، بخش خصوصی، افرادی که دغدغه و توان دارند و می خواهند کشور پیش برود استفاده کند، نه افرادی که دنبال رانت، لابی‌گری، فامیل بازی و پست گرفتن هستند،

وی گفت: دغدغه مقام معظم رهبر انقلاب هم همین است، چرا که زمان زیادی نداریم و برای آماده کردن برنامه وقت نداریم، هیچ زمان برنامه ها جواب نداده، چراکه برنامه نویسان توانمند نبوده اند.

عضو شوراي عالي ائتلاف اقتصادی بنگاه‌هاي كوچك و متوسط انقلاب اسلامي با بیان اینکه باید در کشور با استفاده از جوانان کادرسازی کنیم و از بخش خصوصی استفاده کنیم، مطرح کرد: از حالا مطمئن باشید اگر وزیری از افراد و مدیران قبلی استفاده کرد، هیچ کدام از برنامه ها و وعده هایش اجرایی نخواهد شد.

وی در پایان خطاب به رئیس جمهور گفت: رئیس جمهوری را پرهیز می‌دهیم که گول نخورند، دروغ نشنوند، خودشان ببینند و آگاهانه انتخاب کنند و آگاهانه در میدان باشند وحرف دلسوزان را بشنوند و این فرصت طلایی جهش کشور را به خوبی استفاده کنند.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |