یکشنبه 30 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 184580 08:31 1401/04/08
نگرانی بابت تامین کالاهای اساسی در کشور نداریم

نگرانی بابت تامین کالاهای اساسی در کشور نداریم

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
نگرانی بابت تامین کالاهای اساسی در کشور نداریم

نگرانی بابت تامین کالاهای اساسی در کشور نداریم

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد، سید جواد ساداتی‌نژاد که امروز ۷ تیر ماه برای بازدید از و بازدید از ظرفیت های بخش کشاورزی میاندوآب، باروق و چهاربرج به این استان سفر کرده است، در حاشیه این بازدید در  گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: این منطقه فوق‌العاده مستعد در بخش کشاورزی، از ظرفیت‌های بی‌نظیری برخوردار است و قطب‌ امنیت غذایی کشور محسوب می‌شود.

وی با اشاره به مطالبات مردمی در جریان این سفر، افزود: با توجه به شرایط کم‌آبی حاکم بر منطقه، آبیاری نوین در حوزه انتقال آب با لوله و پوشش انهار از اصلی‌ترین درخواست‌ها و مطالبات مردم بود.

مقام عالی وزارت گفت: توسعه کشت گلخانه‌ای نیز از موضوعاتی است که توسط نماینده مردم در مجلس نیز پیگیری می‌شود و تلاش کرده‌ایم از بخش‌های مختلف مربوط به این موضوع در منطقه نیز بازدید کنیم.

ساداتی‌نژاد با اشاره به ظرفیت‌های کشت آبی و دیم و تولیدات باغی و دامی منطقه، تصریح کرد: ایجاد باغ مادری یکی از موضوعاتی است که در منطقه ظرفیت‌های خوبی برای آن داریم.

وزیر جهاد کشاورزی اظهار کرد: برای موضوعات مورد بررسی طی این سفر در جلسه نهایی، اعتباری را برای امسال اختصاص می‌دهیم و بخشی هم برای سال آینده در نظر می‌گیریم تا امیدواریم کشاورزان بتوانند بهره‌وری بیشتر و تولیدات بالاتری داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون سه میلیون و ۸۰۰ هزار تن گندم در کشور خریداری شده است، گفت: برنامه‌ریزی خوبی که در خصوص حمایت از تولید داخل طی امسال صورت گرفته است که سال آینده نتیجه می‌دهد.

ساداتی‌نژاد تصریح کرد: افزایش قیمت خرید تضمینی گندم، کاهش قیمت کود تا ۴۵ درصد و کشت قراردادی از مهمترین اقداماتی است که قطعا در سال آینده اثرات خود را نشان می‌دهد و سال آینده می‌توانیم تولیدات مناسب‌تر و بهتری را داشته و به سمت خودکفایی حرکت کنیم.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |