شنبه 08 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 12959 15:06 1394/03/06
نصف مردم از وضعیت بحرانی آب‌های زیرزمینی اطلاع ندارند

نصف مردم از وضعیت بحرانی آب‌های زیرزمینی اطلاع ندارند

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
نصف مردم از وضعیت بحرانی آب‌های زیرزمینی اطلاع ندارند

نصف مردم از وضعیت بحرانی آب‌های زیرزمینی اطلاع ندارند

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

وزیر نیرو: دچار خلأ جدی روابط عمومی در بخش آب و برق هستیم

گروه امورزیربنایی: همایش سراسری مدیران روابط عمومی صنعت آب و برق کشور درحالی روزچهارشنبه برگزار شد که مسوولان ارشد این وزارتخانه به ضعف روابط عمومی های زیرمجموعه خود اذعان کردند.

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران دراین همایش گفت: یکی از پروژه‌های ۱۵گانه مصوب در طرح احیا و تعادل بخشی آب‌های زیرزمینی که در شورای عالی آب کشور تصویب شد، بحث آگاهی رسانی و فرهنگ‌سازی است که این امر اهمیت کار روابط عمومی‌ها را نشان می‌دهد.

محمد حاج‌رسولی‌ها با بیان اینکه در برنامه‌ریزی‌های مختلف باید سطح آگاهی مردم را در نظر گرفت، گفت: درسال جاری برای اجرای طرح احیا و تعادل بخشی آب‌های زیرزمینی یک نظرسنجی در زمینه بحران آب‌های زیرزمینی در میان مردم انجام شد و مشخص شد 55 درصد در این زمینه آگاهی بالایی دارند و فقط 20 درصد اظهار بی‌اطلاعی کردند.

حاج‌رسولی‌ها با اشاره به اجرای برنامه‌های مدیریت حوضه‌ای در بخش آب گفت: پیش از این نگاه سیاسی و محلی به بخش آب صدمه بسیاری وارد کرده و در اجرای برنامه مدیریت حوضه‌ای نقش روابط عمومی‌ها تعیین‌کننده است.

اما انتقادهای وزیر نیرو در این همایش نه تنها به ضعف روابط عمومی های زیرمجموعه که به کل صنعت آب و برق تسری یافت. حمید چیت چیان گفت: در حوزه روابط عمومی دچار یک خلأ جدی هستیم و باید بتوانیم ارتباط موثر و سازنده با مردم ایجاد کنیم.

وی افزود: این موضوع فقط مربوط به روابط عمومی نیست بلکه شرکت‌های صنعت آب و برق پیرامون عملکرد افکار عمومی و ارتباط با مردم عملکر مطلوبی نداشته‌اند؛ ما باید بتوانیم ارتباط موثر و سازنده با مردم ایجاد کنیم.

وی افزود: مدیران ما باید توجه کنند کار صنعت آب و برق فقط اجرای شبکه آب و برق و ساخت نیروگاه و سد نیست و باید با مردم نیز ارتباط مستمر داشته باشیم.

چیت‌چیان افزود: نزدیک دو سال است که از مردم برای نصب سامانه‌های تامین برق فتوولتائیک با ارائه تسهیلات دعوت می‌کنیم، اما نتیجه مطلوب نبوده است، چرا که ما اطلاع‌رسانی درستی نکرده‌ایم.

وی تصریح کرد: روابط عمومی فقط برای اطلاع‌رسانی عملکرد روزمره و صدور اطلاعیه نیست، بلکه این بخش جزو لاینفک همه کارهاست، ما در تمام برنامه‌ها نیاز به مردم داریم و برای ارتباط صنعت با مردم باید روابط عمومی‌ها فعال‌تر باشند.

 
 
 


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |