جمعه 07 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 5981 14:40 1393/07/25
منتجب‌نيا ‎: اصولگرايان از انسجام اصلاح‌طلبان در انتخابات اخير احساس وحشت کردند

منتجب‌نيا ‎: اصولگرايان از انسجام اصلاح‌طلبان در انتخابات اخير احساس وحشت کردند

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
منتجب‌نيا ‎: اصولگرايان از انسجام اصلاح‌طلبان در انتخابات اخير احساس وحشت کردند

منتجب‌نيا ‎: اصولگرايان از انسجام اصلاح‌طلبان در انتخابات اخير احساس وحشت کردند

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

 چرا بعد از 35 سال از گذشت انقلاب بايد نگاه ما به حزب اين گونه باشد که فلان شخص افتخار کند که عضو هيچ گروه و حزبي نيست ولي در واقعيت اين امر يک نقص بزرگ به شمار مي‌رود حزب اهرمي براي جلوگيري از بروز مفاسد است.


اعضاي شوراي مرکزي حزب مردمي اصلاحات در عصر روز چهارشنبه به ديدار قائم مقام حزب اعتماد ملي رفتند.
به گزارش ايلنا، در اين ديدار حجت‌السلام والمسلمين محمد زارع فومني دبير کل حزب مردمي اصلاحات به تشريح برخي از مواضع حزب و همچنين ارائه گزارشي از فعاليت حزب پرداخت.
فومني با اشاره به لزوم اتحاد در شرايط فعلي، همکاري و پرهيز از انحصارگري را براي شوراي هماهنگي و جبهه متحد اصلاح‌طلبان خواستار شد و افزود: اميدواريم تمام دوستان با هر سليقه در چهارچوب تفکر اصلاح‌طلبي و قانون براي اتحاد بين تمام احزاب اصلاح‌طلب گامي موثر و محکم بردارند.
وي در پايان صحبت هاي کوتاه خود براي سلامتي مقام معظم رهبري دعا کرد و گفت ان‌شاالله خداوند سلامتي را نيز به جناب مهدي کروبي و همسر شجاع و مقاوم ايشون خانوم فاطمه کروبي اعطا کند.
حجت السلام والمسلمين رسول منتجب‌نيا با توجه به ضرورت تحزب در جامعه گفت: برخي‌ها فکر مي‌کنند امر تحزب يک مسئله تشريفاتي است، بنده اعتقاد دارم در جامعه تحزب يک مسئله اجتناب‌ناپذير است، فعاليت سياسي يک ضرورت براي ادامه حياط است و بدون آن نمي‌توان به زندگي ادامه داد. اميرالمومنين در نهج‌البلاغه مي‌فرمايند کسي که در برابر ظالمين و مفسدان بي‌تفاوت باشد مرده‌اي در بين زندگان است. اطلاع از حوادث سياسي اجتماعي و موضع‌گيري در برابر اين حوادث امري ضروري است.
وي همچنين به نحوه فعاليت سياسي به صورت انفرادي و دسته جمعي اشاره کرد و گفت: اگر هرکدام از ما جدا بخواهيم فعاليت سياسي بکنيم اين رفتار بي‌اثر و خنثي است که شايد بتوان آن را امري ناممکن دانست. لذا صحيح آن است که سراغ فعاليت سياسي به صورت تشکلي و دسته‌جمعي روي بياوريم. فعاليت سياسي مي‌تواند به دو صورت قانوني و غيرقانوني انجام شود که اگر غيرقانوني شد مي‌شود همين کارهاي زيرزميني به دور از چشم حکومت و کاملا مخفيانه مانند منافقين که هيچ حکومتي نبايد آن را برتابد و در هيچ کجاي جهان حکومت‌ها چنين رفتارهايي را نمي‌پذيرند.
قائم مقام دبيركل حزب اعتماد ملي با اشاره به برهان عقلي در فعاليت سياسي از نگاه جامعه در برابر حزب انتقاد کرد و گفت: چرا بعد از 35سال از گذشت انقلاب بايد نگاه ما به حزب اين گونه باشد که فلان شخص افتخار کند که عضو هيچ گروه و حزبي نيست ولي در واقعيت اين امر يک نقص بزرگ به شمار مي‌رود حزب اهرمي براي جلوگيري از بروز مفاسد است.
منتجب‌نيا خاطر نشان کرد حزب بايد هويتمند و با رسالت باشد و ادامه داد: در جلسات اعتماد ملي حرفمان اين بود که هويتمان کجاست. والا مانند تمام احزاب ديگر دچار موازي‌کاري با گروه‌هاي ديگر مي‌شويم. احزاب ما نتوانستند رسالت خودشان را بشناسند و به آنها عمل کنند. لذا مردم در هر چهار سال تابلوي يک حزب را مي‌بينند و بعد از انتخاب فرد مورد نظر به کارهاي ديگر مي‌پردازند. حرف حسابي دکتر روحاني آن بود که ما در مملکت حزب نداريم زيرا آنها فقط در ايام انتخابات فعال هستند. احزاب بايد در جريان امور باشند و از جمله کارهاي حزب را مي‌توان تحليل مناسب، کادرسازي، نظارت بر دستگاه‌ها، نقد، موضع‌گيري و پرورش کادرهاي تربيت شده براي مديريت در سطح کلان است. برخي مجالس عزاداري را جايگزين حزب مي‌دانستند که اين امر بسيار غلط و اشتباه است. در زمان مجلس دوم به آيت‌الله هاشمي مي‌گفتم در خطاب جمعه راجع به تحزب در جامعه صحبت کند.
وي با بيان خاطره‌اي از ديدار با مقام معظم رهبري قبل و بعد از انتخابات 76 افزود: در آن دوران رهبر مي‌گفتند که من دائم دعا مي‌کنم که مقلب القلوب خودش کار را درست کند و بعد از انتخاب دولت اصلاحات ايشان فرمودند مقلب‌القلوب کار خودش را کرد. اما ما از فرصت دوران اصلاحات استفاده نکرديم اصرار داشتم که در آن دوران اصلاحات يک تعريف جامع از آن شود به همين خاطر عناصري حرف‌هاي نامربوط زدند که ما به ناچار در گاهي اوقات مجبور بوديم موضع‌گيري کنيم و عليه همفکر خود جبهه بگيريم چرا که حرف ناروا بود. بارها به جناب خاتمي نامه نوشتم که اصلاحات را هدايت کنيد و از اين ظرفيت بالا استفاده کنيد. در آن دوران جناب کروبي هم که ما در خدمت ايشان بوديم عرض مي‌کرديم که حاج آقاي کروبي شما کاري بکنيد که ايشان مي‌گفتند من چکار کنم شما امر بفرماييد تا من انجام دهم. کروبي به ما مي‌گفت برخي بدون هزينه کردن و وقت گذاشتن در نهايت انتظار مديريت داشتند. همچنين ايشان مي‌گفتند دو قوه در در هشت سال در اختيار داشتيم و هيچ کس آن را از ما نگرفت بلکه خودمان آن را دو دستي تقديم کساني کرديم که هيچ ريشه‌اي در انقلاب نداشتند در واقع احمدي‌نژاد و حاميان آن هويتشان در بي‌هويتي بود.
در ادامه حجت‌السلام والمسلمين منتجب‌نيا به فرصت پيش آمده در انتخابات 92 اشاره کردند اين پيروزي را لطف خدا دانستند و ادامه دادند اگر شخصيتي مثل جليلي رييس‌جمهور مي‌شد در اين اوضاع نابسامان منطقه واي بر ما بود.
قائم مقام دبيركل حزب اعتماد ملي خطاب به احزاب اصلاح‌طلب توصيه کردند که چتر شوراي هماهنگي براي تمام گروه‌هاي اصلاح‌طلب باز شود و تمام احزاب دبيران خود را به اين شورا بفرستند. همچنين پيشنهاد جبهه واحد براي اصلاح‌طلبان را گفتند که با همه بزرگان در اين باره صحبت کردم که ما هيچ راهي جز انسجام و اتحاد نداريم. اين جبهه بايد با ظرفيت بالا، سعه صدر باشد و انحصارطلبي از درون نداشته باشد. اينکه هر کسي که حرفش و فکرش با ما کمي زاويه داشت ما به آن برچسب بدلي بودن بزنيم بسيار کار غلطي است.
وي با اشاره به ائتلاف آقايان مصباح، موحدي کرماني و يزدي گفت: اصولگرايان از انسجام و اتحاد اصلاح‌طلبان در انتخابات اخير احساس خط و وحشت کردند. آقايان يزدي و موحدي کرماني که از جريان افراطي در درون مجلس و احزاب گلايه‌مند بودند اما هم‌اکنون کارشان به جايي رسيده که همين آقايان با افراطي‌ترين جريان که با محوريت آيت‌الله مصباح است وارد مذاکره براي ائتلاف شده‌اند و اين موضوع نشان از ترس اصولگرايان است.
منتجب‌نيا راهکار براي انسجام اصلاح‌طلبان را اينگونه تشريح کرد که اين در راس اين جبهه تک‌محوري عمل نشود بلکه پنج نفر از بزرگان مانند آيت‌الله هاشمي، خاتمي، عارف، کروبي و موسوي قرار بگيرند.
وي اضافه کرد که هنوز دچار انحصارگرايي هستيم جبهه اصلاحات واقعا لازم است که از اين نوع تفکر بيرون آيد.حقير هرکاري که از دستم بربيايد براي اين اتحاد انجام خواهم داد اميدوارم که از اين پراکندگي بيرون آييم چرا که پايان آن قطعا شکست است.
قائم مقام دبير کل حزب اعتماد ملي با تعريف از رفتارهاي حجت‌السلام و المسلمين کروبي گفت: در آن زمان مقام معظم رهبري بر مشاورت ايشان و همچنين عضويت در مجمع تشخيص اصرار داشتند ولي کروبي هردو پيشنهاد را رد کردند و خواستند که فعاليت حزبي کنند چراکه ميگفتند اگر اين کار را انجام دهم برخي‌ها مي‌گويند از مقام نزديک خود به آقا استفاده کرده‌‌ام و در نهايت فقط به کار حزب اعتماد ملي مشغول شدند.
منتجب‌نيا در پايان يادي از امام راحل کرد و فرمود که امام ثابت کرد که مي‌توان هم سياسي بود و هم عارفي مومن. ضمن دعا براي آزادي تمام محصورين و تشکر از تمام اعضاي شوراي مرکزي حزب مردمي اصلاحات براي همه دوستان آرزوي موفقيت کردند.
همچنين در اين ديدار تعدادي از اعضاي شوراي مرکزي به بيان برخي از دغدغه‌هاي خود حول محور اتحاد اصلاح‌طلبان، حصر، مسائل فرهنگي، اقتصادي و اجتماعي در حوزه زنان نيز پرداختند.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |